Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Solex 19 kaasarin salaisuudet?

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #242257

    Osaisko joku kertoa otsikon mukaisen Solex 19 rakenteen saloista.
    Räjäytyskuvaa en ole löytänyt. Omistan tuollaisen, mutta se on ns. “Epävakaa” . Tyhjäkäynti on välillä ihan OK. Ja sitten taas ei

    #242259

    Jos välillä on hyvä tyhjäkäynti niin häiriö voi tulla esiin lämpimällä koneella jos ventiilien säädöt tehty väärin ja ne lämmetessään alkaa kantamaan.. 🙂
    Toinen lassinen virhe on tyhjäkäynnin säädössä se että yritetään säätöä tehdä kaasuläpän rajoitin ruuvista.. Mutta säätö tehdään seosruuvilla ja kun tyhjäkäynti löytyy niin kaasuläpän rajoitinruuvilla säädetään sitten vain koneen kierrosluku noin 1000 kierrokseen.. Tyhjäkäynnin säädön ongelmia myös aiheuttaa väljä kaasuläpän akseli.. Räjäytys kuvia 2cv:hen löytyy täältä 2cv sivuilta Killan arkistosta,, niin varaosa kirjoista kuin korjaus paastakin ynnä muuta tarpeellista..
    Tässä tapauksessa kun tarkkaa tietoa ei ilmene kysymyksestä,, niin kysymys on ilmeisesti ehkä wanhuksen kaasarista jonka kurkun halkaisia on 19 milliä.. 🙂

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #242263

    Oletettu halkaisukuva kuva kysyjälle,, liekkö edes oikea mutta tyrkytetään silti.. 🙂

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.