Jos välillä on hyvä tyhjäkäynti niin häiriö voi tulla esiin lämpimällä koneella jos ventiilien säädöt tehty väärin ja ne lämmetessään alkaa kantamaan.. 🙂
Toinen lassinen virhe on tyhjäkäynnin säädössä se että yritetään säätöä tehdä kaasuläpän rajoitin ruuvista.. Mutta säätö tehdään seosruuvilla ja kun tyhjäkäynti löytyy niin kaasuläpän rajoitinruuvilla säädetään sitten vain koneen kierrosluku noin 1000 kierrokseen.. Tyhjäkäynnin säädön ongelmia myös aiheuttaa väljä kaasuläpän akseli.. Räjäytys kuvia 2cv:hen löytyy täältä 2cv sivuilta Killan arkistosta,, niin varaosa kirjoista kuin korjaus paastakin ynnä muuta tarpeellista..
Tässä tapauksessa kun tarkkaa tietoa ei ilmene kysymyksestä,, niin kysymys on ilmeisesti ehkä wanhuksen kaasarista jonka kurkun halkaisia on 19 milliä.. 🙂
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂