- Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 20.10.2017 at 17:57 toimesta.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Sätkän läpimenoaika
Tere
Onko kukaan törmännyt Citroen kirjallisuuden parissa 2cv-tuotannon läpimenoaikohin? Eli kauanko kesti tuotantolinjalla yhden 2cv:n kokoonpano siitä hetkestä kun se otettiin työn alle ja siihen, kun se rullasi linjaston päästä ulos?
Aloin miettimään tätä siitä näkökulmasta, että olen kuullut väitteen D-mallin tappiollisesta valmistuksesta, jota kannatteli 2cv:n hyvät myyntiluvut. Se tarkoittaa sitä, että 2cv:tä on pitänyt tulla suhteessa “vallan helvetisti” linjastoista läpi, sillä sen työvoimakustannukset nykynäkökulmasta ovat myöskin olleet korkeat. Ts. suuri käsityömäärä ja olematon automaatioaste. Toki D:täkin on tehty käsivoimin, mutta ymmärtänette silti em. yhtälön..?
Epäilen, että maalaamo on ollut merkittävä pullonkaula?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Ei kyllä ole tietoa, mutta eihän se kovin pitkä ole voinut olla.
60-luvulla 2CV:tä tehtiin enimmillään liki 200000 vuodessa, pakut mukaan lukien.
Mikä meinaisi yli 500kpl:n päivätahtia.
Tuskinpan ID/DS oli 50-60 luvuilla tappiollinen. Mutta 70-luvulla taisi olla eri tilanne.
“Projekti F:n” mentyä pieleen (Renaut 16 kun oli liki 1:1 suuniteltu sitkka),
GS-oli ainoa valmistusteknisesti moderni malli. Kunnes CX 74-
Enneminkin GS kannatteli sitkkaa tuolloin kuin 2CV.
Jos 2CV olisi ollut tappiollinen tuskin PSA:n johto olisi sallinut valmistuksen jatkua ? 74 –
2CV:n valmistukseen, eikä tuotekehitykseen taidettu enää loppua kohti juuri investoida. Ja tehtaan väki taisi olla aika pienipalkkaista siirtolaisväkeä.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste