- Tämä aihe sisältää 7 vastaukset, 5 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11.12.2017 at 07:00 toimesta.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › Kaasupolkimen Vexlaus vipu
Moi
Ole tässä harkinnut että laittais tuohon kulkimeen tuplakurkku kaasarin yx kurkkuisen tilalle.
Löytyykö kenenkään varastosta sitä vipua joka muuttaa kaasupolkimen työnnön vedoksi?
En millään haluaisi ruveta polkimia muuttamaan
Terveisin
Mikko
m.rasanen@elisanet.fi
Näkyykö tää?
Kokeile kääntää kaasutin ympäri.Näin kerran toteutettuna.
tv seppon
Sellaisen on aika helppo vääntää pyöreästä
tangosta,jo tuollainen 8 millinen kestää varmasti ,sitten esim 2 mutteria tuikata kiinni hitsillä sinne poljinmysteeriöön.jossa sen akseli kulkee.vanha kaasu poljin ottaa pois.
Jarrupoljinmysteerion kiinnitysmuttereiden alle konehuoneen puolella voi helpolla kiinniittää yksinkertaisen akselin, joka toimii kääntäjänä. Eli siis akseli, johon porataan keskelle reikä, tai vaihtoehtoisesti tehdään laakeroitu kiinnitys. Sen toinen pää katkaistuun kaasutankoon ja toisesta päästä vaikka fillarin vaijeri kaasarille. Nyt kun tanko työntää niin se akseli muuttaa työnnön vedoksi.
Akselin jos tekee vaikkapa kahdesta sisäkkäin menevästä pienestä putkesta niin sen voi toteuttaa teleskooppimallisena siten, että testaa ensin polkimen vapaaliikkeen ja sitten vertaa sitä kaasuvaijerin tarvitsemaan matkaan. Ulkoputkea liu´uttamalla voi hakea oikeat pituudet molempiin vipuvarsiin ja tuloksen saatuaan voi ulomman putken lukita hitsaamalla tai niittaamalla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Kokeile kääntää kaasutin ympäri.Näin kerran toteutettuna.
Mulla oli yhdessä kulkimessa edellisen omistajan jäljiltä, oli pakko rakentaa kääntövivusto tilalle. Kaksikurkkuinen on sen verran jäykempi kaasuteltava että alkuperäinen kokopitkä tanko pullahti ajan mittaan kaasua painellessa mutkalle eikä kaasuläppä auennut enää kokonaan.
Säädettävät mittasuhteet kääntövivustossa on erittäin hyvä, jos ei ole valmiiksi hyväksi todettua vieressä josta kopioida mittoja. Kääntövivuston ja kaasarin välissä voi vetää vaikka kuorettomalla vaijerilla, jos mitoittaa osat niin että sille on vapaa väylä.
Kiitti vinkeistä!
Vipstaaki ostettu!
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste