Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Sytytyksen säätö 2cv4

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #250917

    Mystisellä tavalla sytytyksen säätö ei onnistu. Kun vauhtipyörässä oleva
    ”reikä” on oikealla kohdalla, kärkiväli 0,4, kärkikotelon säätövara ei
    riitä. Koestus lamppu syttyy vasta n. 4 hammasta merkin jälkeen.

    Vaihdoin kytkinlevyn, mutta eihän vauhtipyörän kiinnitys edes onnistu
    väärin koska siinäkin on reikä joka sopii vastakappaleessa olevaan tappiin.

    Onkohan kampiakseli tullut tiensä päähän vai mikä voisi aiheuttaa, ettei
    sytytystä saa kohdalleen

    #250950

    Ensin säädetään kärkiväli. Kierretän konetta niin, että nokka on avannut kärjen täysin auki (0,4mm) ja sen jälkeen vasta käännetään vauhtipyörän reikä kohdalleen ja säädetään ajoitus kärkikoteloa kääntämällä.

    #250951

    Näin toimien kärkikotelon säätövara loppuu kesken. Eli koestuslamppu
    syttyy n. Kahden hampaan jälkeen yli vauhtipyörän reiän. Kone kyllä lähtee käyntiin, mutta sytytys on selvästi myöhäisellä. ?

    #250952

    Syttyykö se joka kierroksella samassa kohdassa.Nokka-akslin päässä oleva kärkiosa on saattanut vääntyä,jolloin syttyä ei saa millään merkilleen.

    tv seppon

    #250953

    Kyllä näin on. Molemmissa sylitereissä aivan samalla kohtaa.

    Olisiko kärjetön sytytys ratkaisu. Siinähän on mangneettiin
    perustuva ennakko

    #250968

    Kärjetöntä halvemmalla saa strobon. Kärkikotelo suurinpiirtein vaakatasoon, ajoitustappi reikään, näkyvään paikkaan lohkoon ja vauhtipyörään tussilla merkki, ajoitustappi pois ja sen jälkeen konetta käyntiin. Sitten vertaa vauhtipyörän merkin osumatarkkuutta lohkon merkkiin strobon loimutessa. Hyvässä laitteessa vielä kärkikulmamittaus, jolla saa vaikka käynnin aikana mitattua kärkivälin, muistaakseni 55 astetta kärkikulmamittarilla katsottuna…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #250969

    Jos ne kärkikotelon takaiset ennakonsäätökeskipakojouset eivät painu kunnolla kasaan, niin seurauksena on juuri jotain tuollaista käyttäytymistä. Kannattaa tarkistaa, että ne liikkuttat vapaasti ja ovat kunnolla kiinni sekä paikallaaan.

    #250971

    On myös hyvä tarkistaa, että kärkien kiinnitysruuvi ole liian pitkä. Ruuvin kärki saattaa ottaa kiinni keskipakosäätimeen ja sotkea ajoitusta. Taitaa siinä ruuvissa olla vielä vähän paksumpi prikka. Jos on vaikka vahingossa kärjet kiinnitetty kärkikotelon kannen kiinnitysruuvilla, jossa ohuempi prikka, niin se voi jo aiheuttaa häiriötä.

    #250972

    Vaihdoin toisesta koneesta keskipakopainot/jouset ja nyt oikea sytytyskohta löytyy helposti. Kärkikotelo juuri ohjeen mukaisessa
    asennossa.

    Nyt pitäisi vielä löytää oikea kaasarin säätö. Laskee hiukan bensaa
    alleen pakosarjan ilmareiästä

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.