Kiitos että osallistuit korjaustapahtumaan. Paikalle saapui kaikkiaan 25 henkilöä, joka oli aivan mukava määrä. Kuten kutsustakin selvisi, niin koulutuksen aiheeksi oli valittu monelle haastava ja kuitenkin liikenneturvallisuuden kannalta tärkeä asia, eli väljyyksien poistaminen ohjauksesta. Erityinen kiitos Joelille ja Henkalle, jotka toimitte kouluttajina.
Koulutuksessa tuli mukavasti esiin eri toimenpiteiden mukana tuomat yllätykset. Hammastangon sormus ei aina irronnut ihan pienellä naputuksella. Sormuksen kiinni niittaamiseen oli Joel valmistanut edellisenä iltana erikoistyökalun, joka nyt testettiin käytännössä. Hy-Rin Hupimestari Jukka Prinkkilä otti työkalusta kuvat ja nyt Hy-Rillä on samanmoinen työkalu hallinnassa. Allekirjoittaneen akseliin laitettiin ensimmäinen ylikoon sormus, eli 34.05 kokoa. Joel vaihtoi myös matopyörän ja nelkun matopyörän alapään puslan. Irrallaan matopyörä ja pusla olivat mitä sopivimmat, mutta kun puska oli koputeltu paikalleen, niin matopyörästä tuli aivan liian tiukka. Asia korjaantui pienellä rotsauksella työvalineinä vesihiomapaperi ja paineilmapulttipyssy. Loppu sujuikin normaaliin tapaan.
Henkan pisteellä purettiin ja koottiin kutosen etuakseli, joka poikkeaa nelkun akselista lähinnä 8-hampaisen matopyörön osalta. Hammastanko kasattiin Henkan pisteellä, ilman hammastangon kiristysjousen poistoa, ikäänkuin akseli olisi ollut autossa kiinni.
Alla kuvia tapahtumasta ja kuvien alla palaute kysely. Palautteella voit vaikuttaa siihen mikä aihe sinua kiinnostaisi seuraavaksi.
Kenttiä ei löytynyt.