Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Weberin TiLaPäiseen

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #262607

    Askartelin taas tänään weberin kiinni sätkään. Neulaventiilin vaihdon jälkeen löytyi myös tyhjäkäynti ja käykin nätisti. Koeajolenkillä pintakaasulla menee hienosti ja lambramittari pysyy vihreällä. Mutta kun Kaasua tällää hieman lisää niin alkaa röpötys ja labrasta häviää kaikki valot?? Laihallekko menee?? Itse epäilen pikemmin liian rikasta röpötyksestä päätellen. Suuttimet nyt
    ykköskurkku 190 yläpää 100 alapää kakkoskurkku 180/90 Ykkösen tyhjäkäynti suutin 60

    Mihis suuntaan noita veivaan?

    Mikko

    #262609

    Toisella lenkillä havaitsin että kun vetää ryyppyä päälle niin kestää paremmin painaa kaasuakin. Eli todennäköisesti se on liian laihalla. Eli ilmaako pienemmäksi ja alasuutinta isommaksi?

    #262612

    Toimiiko kiihdytyspumppu?

    #262617

    Muistelin, että DMTC:ssä oli tehdastekoisena kakkosen lisärikastuspiirin suutin plokattuna, eli tarkastappas, että näin todella on? DMTL:stä tukin sen tinaamalla.

    FMI merkkivalojen hävitessä olen havainnut sopan olevan liian rikkaalla ja niin epäilen nytkin olevan, ryypystä huolimatta. Muistelen tinanneeni kakkosen bensasuuttimen kokoon 45, kun riittävän pieniä ei ollut saatavilla. Ilmasuutin taisi olla yli 200. Pääsen huomenna tarkastamaan vihkosta. Maanantaina yritän päästä asentamaan DMTC:tä kutoseen, kun 2 viikon sairasteluni alkaa olla päätöksessään.

    Hienoa, että homma etenee!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #262621

    Joo, lambda voi väittää seoksen olevan törkeän laihalla, kun tilanne on törkeän rikkaalla. Se kun haistelee vain pakokaasussa olevaa happea, ja tilanteessa jossa bensaa menee ihan liikaa, niin paljon ettei saa enää hyvin syttyvää seosta aikaan, lambaada käsittää tämän täysin päinvastaiseksi todellisuuteen nähden kun seassa on palamatonta ainesta…

    Sitä kummasta tilanteesta on kyse, voi yrittää tulkita näytöstä käytökseen verrattuna, eli pitää seurata seosta ja pitää ajatuksessa myös mitä on kaasupolkimella tekemässä, ja tuossa tapauksessa vielä lisättävä ajatussoppaan ryypyn käyttö. Vaan kuinka hukassa sitä olisikaan jos ei olisi edes tuota lambdanäyttöä..?

    #262626

    Öö, mistä löytyy tuo kakkosen lisärikastuspiirin suutin?
    Jos se on se irrotettava pienempi (niistä neljästä) niin se on ummessa.

    #262633

    Joo, muistaakseni peilikuva ykköspuoleen, eli ykköskurkulla se sama suutin on tyhjäkäynti.

    Tämän lisärikastuspiirin ajatuksena on kompensoida kiihdytyspumpun riittämätöntä tehoa, kun kaasupoljin runttastaan nopeasti kakkoskurkun puolelle. Isokoneisissa bemareissa, volvoissa, lantikoissa jne. tämä lienee tärkeä lisä, mutta kaksimukisessa en ole havainnut tarvetta.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #262638

    Pari säätöohjetta, toimii kaikkiin kaasareihin.
    Ensin kaikki turhakemittarit pois, jos röpöttää niin rikkaalla ja jos hyvin laulaa ennen kun veto loppuu niin laihalla. 🙂

    Nyt vaan odotellaan.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    #262640

    Ok Hannu😆

    Tuohon weberiin pienin saatavilla oleva pääsuutin on kokoa 90. Eli saanko kaasarin laihemmalle suurentamalla ilmasuutinta? Valitettavasti tuohon Akailen mainitsemaan tinaus juttuun minusta ei ole. Tekeeköhän joku koneistamo suuttimen pienennyksiä?

    #262641

    Pari säätöohjetta, toimii kaikkiin kaasareihin.
    Ensin kaikki turhakemittarit pois, jos röpöttää niin rikkaalla ja jos hyvin laulaa ennen kun veto loppuu niin laihalla. 🙂

    Nyt vaan odotellaan.

    Kai jätät myös bensamittarin turhakkeena pois, ja tankkaat kun meno loppuu, samaten nopeusmittarin, jos kamerat räpsyy niin vauhtia oli liikaa..?

    Tähän sitten jotain hymiöitä, keventämään kommentin tunnelmaa…

    #262642

    Taisin mainita jotakin turhakemittareista, jokainen luokitteleen ne sitten itse 🙂 🙂 🙂

    Hausjärvi / Hy-Ri

    #262682

    Päivitystä!
    Tänään vaihdoin ykköskurkulle suutinparin 170 ilma 110 pää Ja tällä jo toimii paremmin. Enään ei mee lambda ihan valottomaksi. Vieläkin käy liian laihalla, Kaasua kun painaa hieman reippaammin niin jää palamaan yksi punainen ja tehoa ei ole. Pitänee tilailla isompaa pää suutinta.

    #262804

    Nyt rupee suuttimet löytymään, kompolla ykköskurkku 180/120 ja kakkonen 112/280. Lambda pysyy nyt vihreällä lähes kokoajan. Kaupunki ajelussa 50km/h meinaa rikkaan punainen välillä vilahtaa. 120km/h ottaa hienosti motarilla lambda vihreellä!!

    JEE

    #262805

    Tuli tuohon ykköskurkulle väärinpäin 120/180 on oikein

    #262812

    Ihte en tuota ykköstä viitsi pitää rikkaammalla kuin mitä se vaatii. Syy on siinä, että tämä “isolohkosetti” jaksaa vääntää sen verran hyvin pienellä kaasulla, että pyydetty rasite on maltillinen = ei vaaraa vaurioista. Laiha ykköskurkku tuntuu pintanypyttelynä taajama-ajelussa, ja siitä noin 0.05 milliä isompaan suuttimeen osuu monesti kohdalleen. Noiden ilmasuuttimien kanssa vaikeampaa, enkä ole löytänyt mitään järkevää nyrkkisääntöä kuinka ne pitäisi keskenään valita.

    Kakkoskurkulla sen sijaan rasitteen alla pitää pysyä vihreällä tai muuten palaa venttiili tahi reikä mäntään.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.