- Tämä aihe sisältää 6 vastaukset, 4 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 15.2.2020 at 21:06 toimesta.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 123 sytytyksen säätö
HELP !. Asensin 123 UNI sytytyksen . Mukana tuli englanninkieliset ohjeet. Perussäädön ymmärsin hyvin. Yläkuolokohta ja sitten 123:n merkkivalo. Entäs sitten? Ohjeen mukaan pitäisi avata laitteen etukannen yläosan mutteri ja sieltä ruuvimeisselilla naksautella jotakin ennakkokäyriä. Moottori on YAY2 ja ennakko 12 astetta. Onko yksi naksaus aina yksi aste? vai miten niitä “ennakkokäyriä” sieltä ongitaan?. Ohje on siltä osin huono tai en osaa englantia riittävän hyvin.
Joudun varmaan uusimaan puolankin, niinkuin ohjeissa varoitetaan. Pitäisikö koneen edes käydä ilman ennakkokäyrien naksuttelua? En löytänyt netistä suomenkielistä “naksutteluohjetta”.
Moottori on ilmeisesti kumminkin AYA2? Väännä valitsin asentoon 6.
//JY-M
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Taulukko löytyy esim tuolta mun tuotesivulta
Ja pieni tarkennus, kun säädät ajoituksen. Ei yläkuolokohtaan vaan ajoitusmerkkiin ja sitten niin että valo juuri syttyy. Ajoitusmerkki on muistaakseni 8 astetta ennen yläkuolokohtaa.
OK. En huomannut ohjeen “mode” listaa ja numerotkin on niin pieniä, ettei niitä näe ilman suurennuslasia. Kiitos ohjeista.
Olen nyt etsinyt oikeata sytytyskohtaa. Vauhtipyörän reikään osoitettu sytytyskohta (vihreä valo) ei kylläkään toiminut . otin hatusta vähän lisää ennakkoa ja jo kävi. Ei hyvin mutta kumminkin. Täytyy viritellä kun saan laitteen ulos, ettei tallissa tukehdu.
Seuraava ongelma on moottorin ympärillä olevat lämpöpellit. Olen purkanut ne 20v sitten, eikä muisti yllä sinne asti. Ohessa kuva ja pellinpalat, joille en ole keksinyt paikkaa. Elämä varmaan jatkuu ilman niitäkin? Onko tietoa mihin ne voisi kiinnittää?
Tässä pellinpalat uudessa muodossa
Nuo pellit kuuluu öljynlauhduttimen taakse, nuo painauma kohdat on lauhduttimen putkien paikka
Sytytys säädetäänniin, että vaihtopyörän reikään laitetaan tappi moottorin korvakkeessa olevan reiän kautta ja sitten käännetään sytysyksikköä niin että valo syttyy.
Lasse
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste