Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ratin irrotus -69 sätkästä

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #266471

    Hommasin ensimmäisen sätkäni.
    Olen tutustunut ko laitteeseen ja silleen selvää periaatteessa ko kulkine.
    Tää voi aiheuttaa hymähdyksiä mutta, Miten hitossa ratti irroitetetaan.
    Putkiratti.
    Mullon aina ollut jenkkiautoja, nää on haastavampia 🙂

    #266474

    Virtalukon vastakappaleet irti (Sätkässähän ei tietysti ole rattilukkoa.Uudemmissa vain)) Rattiputken alapäästä kiristysklemmari pultteineen pois. Ruiski jotain irroitusainetta. Lämpöä. Lyöntihaarukka avuksi. Sopivan kokoinen etä käy ohjausakselin päälle ja kuitenkin pienempi kuin rattiputki. Kaikki ne on ennemmin tai myöhemmin lähtenyt.

    #266492

    Ok, eli ratti on kiinteästi ohjausakselissa kiinni!??

    #266495

    Kyllä siellä kolme M7 ruuvia on.
    Rattiputken irroitukseen voisi tehdä ulosvetäjän hyödyntäen juurikin niitä ratin kiinnityskierteitä.
    Kuvia löytynee jostain tältä foorumilta.

    #266501

    Sätkässä -69 lienee rautaratti ja kiinteästi rattiputkessa. Ei ole mitään ruuveja.
    Lähetin e-mailin. Soita.

    #266504

    Oho, tämä oli uutta minulle.
    Pahoittelut virheellisestä kommentista.

    #266512

    Moro !!
    69 mallisessa saattaa olla suomessa asennettu toyotan rattilukko, se pitää ensin purkaa. Tuon ikäisessä on metalliratti joka on hitsattu/juotettu kiinni rattiakseliin. Tuo haarukka on hyvä irroitusväline, kun lyöminen ratin poikkiputkiin on brutaalia ja saattaa vääntää putket.
    Killan Clubshopissa on myytävänä (5€) korjausopasta, jolla pääsee tutustumaan sätkän tekniikan saloihin sängyssä selällään. Kun liityt killan jäseneksi saat tuon oppaan tervetulopaketissa.
    Lasse

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.