Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Mikä kierroslukumittari

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #275241

    Olis halpa, pieni ja helposti asentuva isolohko tiinaan?
    Olis vaan hauska tietää varvit, millä mennään, kun korva sanoo, että vaihda jo, mutta kone vaan kelaa kierroksia.

    #275244

    Asenna 123 tune+ ja katso kierrosket ym. puhelimen näytöltä. https://www.automeca.fi/tuote/123-ignition-citroen-2cv-tune/

    #275249

    Biltema, tuotenumero 32-224 hintaan 32,90€. 52mm asennusaukkoon, samaa luokkaa oli asennussyvyyskin…

    Löytyy asetus 2-sylinterisestä alkaen, alkuun käytin tuommoista testipenkkikäytössä ahdettua Tiinan konetta ja samoja lukemia näytti TunerStudio -säätöohjelman kanssa, sittemmin mittari päätyi V8 -Rangen lukemia kertomaan ja sillä tiellä se edelleen on… Onkohan tuossa ikää jo 6-7 vuotta, eikä halpuudestaan huolimatta ole ongelmia aiheuttanut…

    Edittiä: Missähän kohtaa 123 TUNE+ on pieni ja halpa? Ja älyluurin käyttäminen ajaessa, mikähän mahtaisi olla liikenteenvalvonnan suhtautuminen siihen (joo, ei sitä valvontaa nykyään liiemmin ole muualla kuin muistoissa) verrattuna mittarin lukemiseen..? Hintaeroa on hieman tuohon mittariin, kolmekymppiä tai muutama satanen älyluuriin ja sytkään…

    #275252

    Asensin jo viime vuonna jonkun järjettömän sytkän, joten en tuota kallista systeemiä laita, biltemalla ei enää tuota tuotetta, mutta motonetilla joku snadi varvari, pitänee selvittää, sopiiko myös kax pyttyseen.
    Lueskelin tuota ketjua läpi ja kieltämättä itseäkin hieman kutittelis alkaa laitetta virittää, tuntuu vaan jotenkin hassulta ajatukselta, kun himmelin osaviehätys on juurikin sen hilpeän pärisevän “raivokas” kulku ja tallista löytyy myös vanha muskeli jenkki, jos haluaa itseään pelotella toisella tavalla.

    #275254

    Maininta ettei olisi enää tuotetta, herätti kiinnostuksen, ja ainakin nettisivujen mukaan mittaria on 16 eri myymälässä. Jos siis valmistus on lopetettu, niin kannattaa olla nopea ja käydä ostoksilla…

    Ainahan näitä on viritetty. Jo silloin kun Wanhukset oli uutena ostettavissa, moni nykyään vanhempi parta on osallistunut moisten virittämiseen. Kaikenlaista osaa sai, jopa ysikaakkiseen löytyi Constantin Blower -remmiahdinsetti, 500cc mäntä-pytty sarjoja, tuplakaasareita imusarjoineen jne…

    Se on vähän semmoinen ikuisuusvääntö, virittämisten kanssa. Menee ehkä vähän sitä alkuperäistä ajatusta, mutta nykyliikenteessä pysyy paremmin mukana. Itselle tuo on enemmän semmoinen “katsotaan saako toimivaksi” -juttu, kaikenlaista pitää kokeilla, ja kun ruiskukoneen alaväännön makuun pääsi niin vaikea on ajatella palaavansa kaasarin kanssa harrastavaksi. Eka ruiskumuutos tuli laitettua ajoon heti 2007 Ruotsin maailmankokouksesta kotiin päästyäni, ja sillä tiellä ollaan. Remmiahdettu kone nelikko-Tiinassa oli kyllä enemmän kuin paikallaan, vaikkakin nyt se etenee ruiskua lukuunottamatta vakiokoneella. Turbo-projekti, johon tuli aika aktiivisesti osallistuttua, oli kyllä monella tapaa mieluisa ja mielenkiintoinen paketti, ja eiköhän siitäkin ole jo se kymmenen vuotta kun ekaa kertaa sillä liikuttiin…

    #275257

    No perhana, katoin vaan 52 mm mittarien luetteloa, eikä siinä ollut, numerohaulla näkyy löytyvän, eli huomenna kaupoille, kiitos!
    Tuollainen remmiahdin setti kiinnostais, vieläkö sellaisia on saatavilla ja mihin hintaan, miten helppo istuttaa tiinaan?
    Noi remmisatsit jenkkikoneisiinhan on useimmiten bolt on juttuja ainakin merkkikohtaisina.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.