Super

Superiksi kutsutaan 2cv pohjaista kuljinta jossa on nelisylinterinen kone. Sellaiset perustuvat Ami Superin (1973-1976 n.42 000kpl) tekniikkaan jossa on GS:n 1015 kuutioinen bokseri , omanlaisensa runko isoilla jousilla, akseleilla ja kallistuksenvaimentajilla edessä & takana. Suomessa on rekisterissä kaksi Dyane superia, kaksi 2cv superia, yksi Azu (pikkupaku) super ja yksi alkuperäinen Ami Super. Päivitys: yksi AK350 superi lisää! Euroopassa supereita on runsaammin.

Superoinnin hyötyinä on kasvanut suorituskyky ja parempi kantavuus, haittoina monimutkaisempi / harvinaisempi tekniikka.

Citroen ehti valmistaa nelipyttyisestä sätkästä prototyypin, mutta PSA-yhtymän perustamisen yksi peruslinjaus oli että rungollisten autojen kehitys lopetetaan.

Lisätietoja täältä.