Vuosimallin 1975 käyttäjän ohjekirjan mukaan
Erittäin kylmällä säällä ja pitkän seisomisen jälkeen on edullista pyörittää moottoria kammella kymmenkunta kierrosta ilman sytytysvirran kytkemistä ennen moottorin käynnistystä.
Varmistukaa siitä, että vaihdevipu on vapaa-asennossa ja kytkekää sytytysvirta. Vaihdevipu on vapalla, kun siinä oleva pykällys on vivun laakeriholkin pään tasalla.
Kylmä moottori
Älkää painako kaasua. Vetäkää rikastinnuppi täysin ulos ja painakaa käynnistysnuppia. Kun moottori käynnistyy, irroittakaa ote rikastinnupista. Rikastin palautuu tällöin automaattisesti keskiasentoon. Painakaa rikastinnuppi täysin alas heti, kun moottorin käynti sen sallii.
Lämmin moottori
Rikastinta ei vedetä päälle. Kaasupoljin painetaan pohjaan ja painetaan käynnistysnuppia. Kaasupoljin päästetään ylös heti mooottorin käynnistyttyä.
Vuoristoisissa olosuhteissa lyhyen ajotauon jälkeen
Starttaa koskematta kaasupolkimeen. Jos moottori käynnistyy, mutta sammuu, paina kaasupoljinta alas hitaasti tukehtumisen estämiseksi. Jos kierrokset eivät lisäänny joutokäynniltä, vedä rikastinta puoliksi ulos.
Kokemuspohjaisia niksejä
- Jos kuljin ei käynnisty, tarkista ensin johdot virtalukolle, puolalle ja sytytystulpille. Sitten vaikka bensantulo; polkiessasi kaasupoljinta pitäisi bensaa alkaa valumaan ylivuotoreiästä kasarin alapuolelta. Kipinän voit tarkistaa käyttämällä irtotulppaa sytytysjohdon päässä; maadoita tulppa ja kipinän pitäisi näkyä kärjissä startatessa.
- Talvella voit auttaa seuraavaa käynnistyskertaa vetämällä ryyppyä päälle samaan aikaan kun sammutat koneen. Näin palamatonta bensaa jää valmiiksi palotilaan ja imukanavaan.
- Imusarjojen lämmittäminen auttaa talvella ratkaisevasti käynnistymistä. Erämaaoloissa siisti keino on asettaa muovikasseissa olevaa kuumaa vettä makaamaan imusarjan päälle joksikin aikaa ennen käynnistämistä. Lämpöpuhallin on tehokas; voit laittaa sen puhaltamaan sisätiloista lämmitysputkiin päin. Näin lämpöä johtuu venttiilikansille konehuoneeseen ja osa jää myös sisätiloja lämmittämään.