Tubeless renkaan vanteelle saaminen voi olla vaikeaa, kun ilman laitto ei onnistu renkaan päästäessä ilmat karkaamaan vanteen ja renkaan reunan välistä.
Yksi vanha niksi ajalta jolloin sisä renkaattomat tulivat markkinoille oli sellainen että pyyhittiin neste saippuaa renkaan reunoihin kun rengas oli jo vanteella sitten laitettiin jokin vahva naru renkaan kulutuspinnan keskelle ympäri rengasta
ja kierrettiin kapulalla narua jolloin renkaan reunat kohosi vanteen reunoihin tiivistyen niihin. Uudempi versio kiristämiseen on kuormaliina. Laitetaan ilmat sisään ja rengas on vanteella, helpottaa jos on kompressori, sillä painaa ilmat, ensin kun on poistanut venttiilistä sisäosan, menee ilma huomattavasti nopsemmin, kun rengas on sitten vanteella laittaa venttiilin sisäosat paikoilleen ja ilmat niin homma on valmis.
Hankittaessa uusia päällyrenkaita niin monen valmistajan renkaissa on niin sanottu venttiili merkki.
Moniin uusiin päälyrengaisiin on valmistaja laittanut uutta rengasta koepyörittäessään maalimerkin renkaan vanteen reunan alle jäävälle osalle tai likelle sitä maalimerkin. Tämä merkki on renkaassa siinä kohden mikä on pyöritettäessä osoittautunut keveimmäksi kohdaksi renkaassa. Nyt rengasta vanteelle asennettaessa tulee tämä maalimerkki sijoittaa tarkasti venttiilin kohdalle, jolloin jos vanteet ovat tasapainossa niin renkaiden tasapainoitus onnistuu monesti vähemmillä paino määrillä kuin muuten. Saatetaan hyvillä vanteilla ja laaturengailla päästä jopa niinkin hyvään tulokseen että 2cv:n vauhdeilla ei tarvitse tasapainoitus painoja ollenkaan ainakaan osaan rengaista tai ei yhteenkään niistä.