- Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11.8.2023 at 18:49 toimesta.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Solex 22 yksikurkkuinen kaasutin vuotaa.
Eli vuotoa oli kaasuttimen yläkannella, se korjautui uudella tiivisteellä ja neulaventtiilillä. Nyt kuitenkin huomasin käyntiin laittaessa että vuotaa edelleen, mutta nyt eri kohdasta. Paikallistin ilmeisesti vuodon kaasuläpän akseliin, sen juuresta mitä ilmeisimmin vuoto tulee ja siirtyy siitä kaasuvivuston uloimpaan osaa, josta nokkuu noin sekunnin välein, kun on käynnissä ja hetken nokkuu sammutuksen jälkeen? Mistä vika mahtaa nyt siis johtua ja mitä sille voisi tehdä?
Mietin että eikö tässä toimi uimurin ja neulan yhteistyö ollenkaa kun täyttää kammion piripintaan? Neulaventtiili on nyt uusi, mitä tässä siis voi vielä tehdä, uimurin vartta säätää, uusi uimuri, uusi kunnostettu kaasutin??? Olisiko kellään hyväkuntoista Solex 22 kaasutinta myydä niin että voisi jo vihdoin aloittaa harrastuksen…..
Kuljin on siis wanhus -62, yksikurkkuinen Solex 22 kaasutin.
Onko läppäakseli väljä? Ehkä kaasusumu tiivistyy akselin ympärillä ja valuttaa akselia pitkin kaasarin ulkopuolelle. Normaalisti kaikki tavara pitäisi tietysti mennä koneeseen.
Niin en kyllä osaa sanoa onko aksila väljä, niin väljä että tuo olisi mahdollista?
Osaako joku kertoa miten uuden uimurin pitää säätää sopivaan kohtaan? Olen tilannut uuden uimurin ja kasaus on ehkä loppuviikosta sitten, mutta tuo seikka arveluttaa että miten oikeaoppisesti säätö tarkalleen tehdään?
No niiiin, homma hoidossa nyt! Tilasin uuden uimurin Suomen Kaasutinexpertiltä Järvenpäästä. Solex 22 kaasuttimen uimuri maksoi 25e + pk. Irroitin vanhan uimurin ja otin siitä aksilan uuteen uimuriin, laitoin uimurin kammioon ilman minkäänlaista mittausta tai muuta säätöä, kuljin hyrähti hienosti käyntiin ja minkäänlaista pienintäkään vuotoa ei ole nyt missään 🙂 Huomasin että vanha uimuri oli selkeästi kammiossa ylempänä ja tämä uusi uimuri putosi kammioon syvälle, oliko niin että vanha oli juuttunut yläasentoon tai pidike jotenkin eri tasossa? Mutta mitä väliä, pääasia että nyt toimii 🙂
Etupyörät pitää vielä alkuviikosta käydä tasapainottamassa, otin Vianorilta tarjouksen, kaksi irtorengasta tasapainoon yht 35e, johtuen 3-pulttisesta vanteesta joka tuo hieman työtä lisää. Ohjauspyörään tuleva tärinä on saatava kuriin, rikkoo pian etupyöränlaakerit ja rasittaa voimansiirtoa….
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste