Trafi ja tietosuoja
Ajankohtaista

Trafi kertoo henkilötietojen käsittelystä animaatiolla

29.5.2018

Trafi on tehnyt henkilötietojen käsittelystä animaation, jolla se pyrkii osin vastaamaan uuden EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen vaatimuksiin henkilötietojen käsittelyn läpinäkyvyydestä. Jo kolmena vuonna tehdyillä tietotilinpäätöksillä Trafi osoittaa henkilötietojen käsittelyyn liittyvää tilintekokykyisyyttään. Animaatio kertoo, miten tietoja käsitellään […]

Nyytiset

Nyytiset 3/2018

14.5.2018

Nyytiset numerossa 3/18 löytyy mm. seuraavia aiheita: Wanhusten Waalintaa Pistohiekalla Kisamestari ja jaoskisan tilanne Tee Se Itse, korjausmaalaaminen 37 päivää – 8098 km, osa 3 Killan kesäretki, episode 4 Näin meiltä viedään rättäristejä Robert Wilcken […]

Hy-Ri 2CV Speciaali jakarilla
Hy-Ri

Hy-Ri Speciaali jakarilla

9.5.2018

Eilen vietimme mukavan illan aurinkoisessa, mutta hieman tuulisessa säässä tutustuen Jakarimestarimme tiloihin ja Hy-Rin varastosta löytyviin työkaluihin. Ilona ja Hannu oli loihtinut mahtavat tarjoilut paikalle ja kenenkään ei tarvinnut lähteä nälkäisenä kotiin. Myös haitari soi, […]

Classic Motor Show 2018
Suomen 2CV-Kilta

Classic Motorshow 2018

8.5.2018

Classic Motorshow 2018 vietettiin pois menneenä viikonloppuna Lahden messukeskuksessa, jonne ranskalaismerkkien (Citroën, Peugeot, Renault, Panhard ja Simca) kerhot yhteistuumin laativat jälleen kerran näyttävän osaston. Perhekeskeisen teeman ympärille rakennettu Ranskalainen Avenue, tällä kertaa rantakatu -teemalla, keräsi […]

Ulkomaan tapahtumat

Besançon: noin 3000 rättikattoa odotetaan 2CV:n Ranskan kansalliselle

26.4.2018

Toukokuun 9. ja 13. välisenä aikana La Véze (Doubs) tulee toimimaan näyttämönä lähes 3000 Rättärin tapaamiselle, mikä on myös suurin Ranskassa järjestettävä kokoontuminen – Ranskan Kansallinen!  Neljä päivää yhtä juhlaa tämän legendaarisen kulkimen kunniaksi, joka […]

Dakar Rally 2CV 2007
Huvi

Erikoisin Dakar auto – kaksimoottorinen 2CV

23.4.2018

Tällä videolla tutkitaan erikoista vuoden 2007 Dakar-ralli (Lisboa-Dakar) kuljinta. Kaksimoottorinen 2CV Saharan kopio, jossa muun muassa 200 litran polttoainetankki. Kulkimen omapaino tankki lienee jotain ihan muuta kuin vakio yksimoottorisen 590 kg.