Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 1-kurkkuisen kaasarin kiihdytyspumppu

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125821

    Käytössä oleva nelkkumme hieman hyydäntää ja joskus sammuukin, kun lähtee esim. liikennevaloista liikkeelle. Muuten kulku on nelkkumaisen reipasta ja kierrosherkkää.

    Totesin, että kiihdytyspumppu ruiskaisee vasta melko syvälle kaasua painettaessa. Säädin vivuston välityksiä pois ja vaihdoin kalvonkin (käytetyn), mutta tilanne ei juurikaan muuttunut. Seosruuvistakin hain parempaa tulosta.

    Onko kokemusta, pitäisikö kiihdytyspumpun ruiskaista jo aivan pienelläkin liikkeellä. Ainakin 2-kurkkuisessa on näin. Onko myös 1-kurkkuisessa?

    Mielenkiintoista, että 50-60-luvun wanhusten kaasareissa ei ollut kiihdytyspumppua lainkaan.

    #156419

    Tarkista koko kiihdytyspumppu kauttaaltaan, ruiskautusputken kuulan toimintaa myöten. Meillä oli eräässä kulkimessa kulunut reikä siihen putkiosaan ja tuo haittasi kovasti ruiskauksen kulkua perille. Kaasun toiminta oli jokseenkin viiveellistä ja köhivää.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156420

    Takaiskukuulissa on ollut monesti ongelmaa, kyllä sen pitäisi heti ruiskaista pienelläkin liikkeellä.

    #156421

    Kiitos vinkeistä. Nelkun kaasarissa se kiihdytyspumpun suutin jotenkin piilossa (putkilon sisällä?), mutta viimeistään sen näkee, kun ottaa koko komeuden käteen.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.