Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 123-Ignition?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 39)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121682
    HM

    Nyt yleinen kysymys kaikille, eli mitä mieltä arvon raati on kärjettömästä, elektronisesta sytytysjärjestelmästä? En ainakaan äkkiseltään löytänyt aiempia keskustelija aiheesta.

    http://www.123ignition.co.uk/

    Itse olen moista tilaamassa ihan tässä lähiaikoina ja olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan käyttäjien kommentteja. Onko ollut hintansa väärti ja onko ollut mitään ongelmia asenuksessa tai käytössä?

    Entäpäs kun osa sitikkalaisista ei tykkää että käytetään liikaa elektroniikkaa? Tuleeko se ikinä esiin jollain tavalla ajaessa tai muuten?

    Jos tuollainen maksaa vajaa parisataa euroa, olisi sen oltava kyllä sitten hyväkin…

    Mika

    #131144

    Perus 123 on erittäin hyvä laite, mutta älä missään tapauksessa osta sitä versiota 123:sta missä on alipaineen mukaan säätyvä ajoitus. 123 on helppo asentaa ja mielestäni erittäin hyvä lisä sätkän koneeseen.

    Elektroniikkaa kukin laittaa kulkimeensa mielensä mukaan, jotkut jopa tykkäävät vaihtaa kärkiä jne… Jos kuljin on arkiajossa niin kannattaa ehdottomasti investoida kyseinen laite. Kylmäkäynnistys paranee ja vahvasta kipinästä ei varmasti ole haittaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #131145
    HM

    Hei, onko tämä eri laite kuin tuo aiempi linkkini?
    Liekö juuri erihintainen tai laatuinen?

    http://www.123ignition.co.uk
    http://www.123ignition.nl

    Mika

    #131146

    On se ihan hyvä peli,suosittelen. Mutta ei se niin hyvä peli ole, mitä Isomäen Jukka antoi ymmärtää. Eli ei se tuo tajutonta suorituskyvyn lisää. Eikä pakkaskäynnistyvyyden dramaattista parannusta.

    Huolettomuutta se kyllä tuo. Kun on kerran paikalleen saanut ja sytkän kohdalleen, niin sen voi unohtaa sinne. Toisinkuin kärjet. Siinä säästyy samalla kampiakselin etulaakerikin

    Sievemmin kone käy, ero ei ole järkyttävä, mutta havaittava.

    Automecasta saa, hintaa en muista.

    #131147

    @räppänä wrote:

    Siinä säästyy samalla kampiakselin etulaakerikin

    Tarkoitatko että propellia irroittaessa etulaakeri voisi vahingoittua?
    Paljon mahdollista kyllä. Propelli muuten lähtee helposti kun jämpti juuri propelli reiän kokoinen tanko , jos on väljä niin ei meinaa lähteä sitten millään.

    #131148

    Viime kesän yli 13000 km:n lomamatkan puolivälissä vaihdoin 123 jne sytytysyksikön acadianeen ja malli on se “ei missään tapauksessa” eli alipaine säätyvä, minun on kyllä todettava että ei ollut hukka investointi, kyllä espanjan ja portugalin mäkisissä maastoissa raskaalla kuormalla eron huomasi sanokoon kuka tahansa mitä tahansa, ainakin p-aineen kulutuksessa. että semmosta. mitä taas hintaan tulee se on halpaa kun rahalla saa.!!!

    #131149

    Minä olen taas kuullut että alipainesäätö on vain hyvin pienille kierroksille ja että siitä ei olisi sätkän koneessa hyötyä.

    #131150

    Jos haluaa huolettomuutta sätkään tuon 123:n avulla niin silloin ei kannata alipaineensäädöllä varustettua 123:sta ostaa. Se on idealtaan oikein hieno laite, mutta käytännössä sitä ei saa asennettua “heittämällä” paikoilleen. Joutuu hakemaan ajoitusta, kuten kärkien kanssa, koska muuten lyö ennakkoa niin paljon, että bensa paukkuu ilmanputsarissa. Ja tässäkin puhun siis ALIPAINEENSÄÄDÖLLÄ varustetusta yksiköstä. Sen perusyksikön hankinta kannattaa varmasti.

    Alipaineensäädön eron huomaa vasta 2. kurkun alueella… kts. 123-linkkien kuvista alipainesäätövälilevyn toteutus…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #131151

    Sanokaahan nyt oma rehellinen mielipide kannaataako asentaa minun 123 kun ajan kesäisin noin 10.000km sätkällä ja vaihdan kärjet ja konkan ynnä tulpat kerran kahdessa vuodessa. Onko niistä saatava hyöty hintaansa nähden tarpeeksi hyvä ? Paljonko esim.. bensan kulutus tippuu kun se on nyt noin 4,6litraa satasella. Itse lasakin mielessäni että olen jo eläkkeellä ennenkuin siitä on mulle hyötyä, kun kärkien vaihto sekä sytkän asetus ei vie aikaa kuin korkeintaan puolituntia siihen on laskettu että pesen laatikon ja ihailen muuten sätkää. Elikkä mitä te tekisitte minun asemassa? En ole aivan rahaton että pystyisin kyllä 123 ostamaan mutta se vähän sotii minun ajatusmaailmaa. MIELIPITEITÄ?? Vesa

    #131152

    Heip !

    Itse sellaisen laitoin ja nyt lähtee käymään välittömästi (ei tarvi sahata, avaimen pieni vilautus riittää) säällä kuin säällä. Jos et 123:sesta tykkää, voit aina laittaa vanhat rimsuttimet takasin ja myydä sen sytkän vaikka täällä palstalla. Itse aion kyllä pitää tuon 123:sen niin kauan kuin kulkimenikin…

    Mika

    #131153

    Juu, täällä kun näitä kokemuksia asiasta ihmisillä on, niin osaisko joku kertoa antaako 123 kipinän vai sarjan kipinöitä? Olisi aika oleellinen tieto pikku rakentelua ajatellen, eikä viitsisi käyttää vähiä rahojaan kokeiluun… (opiskelijabudjetti…).

    Eli jos jollain on systeemi paikallaan ja omistaa oskilloskoopin, niin ei muuta kuin mittaamaan. Ainakin kavit tarjoan tiedosta, ehkä muutakin!

    #131154

    Saanko arvata että suunnittelet kierroslukumittaria?
    Taisi olla nyytisissä juttua jokuvuosi takaperin juuri tälläisestä sytytyslaitteesta, 123 teki juuri tulemista silloin, enkä muista oliko se 123.
    Jokatapauksessa se laite taisi antaa sarjan kipinöitä ainakin pienillä kierroksilla. Helpointa on tietenkin kysyä laitteen tekijältä näin sähköpostin aikakautena…
    Kysy samalla mitä se alipainesäätö siinä tekee, yksityiskohtia myöten, mieluiten kaikki mitä irtoaa tietoa.

    #131155
    HM

    …pitäisikö tästä keskustelusta tehdä sellainen johtopäätös että 123 Ignition on siinä määrin hyvä hankinta että sellaista kannattaisi ehdottaa hallitukselle ? 😆

    #131156

    Mahtaako hallituksen päässä kuitenkaan sytyttää ? 😉

    Yksi hyvä puoli tuli vielä mieleen: jos raatio on kytketty virtalukon kautta, sitä voi kuunnella parkissakin, tuohan katkaisee sytkävirran sekunnin päästä jossei sen kummempia tapahdu moteuri puolella.

    Mika

    #131157
    HM

    Äläs nyt, raadiovastaanotin sätkässä??? 😯
    Eikös se oma sirinä riitä mielekkääksi matkamusiikiksi? 😛

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 39)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.