Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 123-Ignition?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
25.5.2004, 11:30 #131158
Velleman Kit K2543 -rakennussarja… ollut sätkässänni ties kuinka kauan… ja samoilla kärjillä – vähän herkkä öljylle, kun ei enää kipinöi kärjissä = ei puhdistu, mutta mulla ollut edellisen koneen ajan eli 200000 ja kaksi-kolme kertaa säädetty kärkiä (bakeliitti kuluu) … hintaa en muista, mutta taitaa saada 5-6 kappaletta 123:n hinnalla… Asiaa enemmän ymmärtävät (varsinkin myyjät), voivat ilmaista asian tiimoilta lisää…
Miksi muuten 123 maksaa niin hel—-sti???Tässä vielä tietoa tuolla englannilla (taitaa käydä myös 6 volttiseen, pienin muutoksin)
Gives your car the feel of an expensive luxury car. Better starting and smoother running, particularly at very high and very low RPM. Lower fuel consumption, less pollution, lower servicing costs. Drive economically, drive electronically. Only for petrol/gasoline engines. Only for cars with negative ground.
Specifications
max. current: 4A, connection speed: up to 500kHz
PCB dimensions: 70 x 35mm (2.8″ x 1.4″)
recommended housing: G304Extra Info Hints
For use on a 6V system replace next parts :
R1 and R2 : 150 ohm / 1W R3 : 68 ohm 1/4W
R5, R6 and R7 : 68 ohm / 1WSäästetty euro ei ole kauppiaan euro.
Jimmi
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com25.5.2004, 11:32 #131159Nameone: Kierroslukumittaria? Sehän on jo niin vanha keksintö, että sellainen on ollut mulla mukana jo joitakin vuosia! Kyseessä on aivan muut ajatukset…
MikaVee: Tuossa esittämässäsi ajatuksessa on edelleen yksi asia joka kannattaa huomioida. Laturi saa myös sähköä ja jännitteensäädin tarjoilee sähköä laturille kuumentaen sitä. Jos kovin kauan niin tekee, niin laturille voi käydä hassusti! Nimim. Kerran laturin polttanut tuolla tavoin…
25.5.2004, 12:28 #131160Ratiovastaanotin sätkimessäni onkin varmaan päällä enimmäkseen silloin kun kone ei ole..tottahan se on että paras musiikki tulee keulilta.
ja kiitokset jasulle laturivinkistä.
Maksaakohan toi 123 sen takia niin paljon kun se on tuotteistettu niin pitkälle ?!
Auuuuuurinkoisin terveisin Mika, markiisi de Limaa
25.5.2004, 21:26 #131161@Jasu wrote:
Nameone: Kierroslukumittaria? Sehän on jo niin vanha keksintö, että sellainen on ollut mulla mukana jo joitakin vuosia! Kyseessä on aivan muut ajatukset…
Onko se joku salaisuus vai?
26.5.2004, 07:29 #131162@2cvjimmi wrote:
Velleman Kit K2543 -rakennussarja… ollut sätkässänni ties kuinka kauan… ja samoilla kärjillä – vähän herkkä öljylle, kun ei enää kipinöi kärjissä = ei puhdistu, mutta mulla ollut edellisen koneen ajan eli 200000 ja kaksi-kolme kertaa säädetty kärkiä (bakeliitti kuluu) … hintaa en muista, mutta taitaa saada 5-6 kappaletta 123:n hinnalla… Asiaa enemmän ymmärtävät (varsinkin myyjät), voivat ilmaista asian tiimoilta lisää…
Miksi muuten 123 maksaa niin hel—-sti???Säästetty euro ei ole kauppiaan euro.
Jimmi
Ota huomioon, että tuo Velleman on rakennussarja. Kaikki eivät osaa tai viitsi alkaa rakentamaan sellaista, perustellustikin. Hyvällä onnella tuo voi toimia vuosikausiakin, edellyttäen että se on tehty huolellisesti ja suojattu kosteudelta ja yms.
1-2-3 on sen sijaan plug´n play-tyyppinen. Eli pannaan paikalleen ja auto käymään. Tuotteistus näkyy asiallisessa viimeistellyssä kotelossa, joka herättää enemmän luottamusta kuin saippuakoteloon kyhätyssä viritelmässä.
Siltikin kaikkiin valmistajan lupauksiin kannattaa suhtautua varauksella. Ei sillä, etteikö laite olisi hyvä ja toimiva.
8000 km kokemus laitteesta on itselläni ja eikä ongelmia ole ollut.31.5.2004, 19:20 #131163Hei!
Nyt on 123 kiinni ja mitä nyt ehti kokeilla niin ainakin tietty herkkyys lisääntyi ja kone käy enemmän “singerinä”… 😀
Kunha vielä saan kaasarin säädöt ihan pilkulleen niin luulisin että aletaan
päästä lähelle uuden tuntua… 8)Huomasitko asentaessasi että sinne ei sitä “kakkapeltiä”, joka oli kärkirasian alla, tullut ollenkaan?
Tuosta tulee väkisinkin mieleen ettei se kyllä kummoisesti kosteutta pidä.
Varsinkin kun kiinnitysmuttereiden alle jää ihan selvä reikä ja se boxin takaosahan on piirilevyä??? 😯Mika
3.6.2004, 07:40 #131164@nameone wrote:
@Jasu wrote:
Nameone: Kierroslukumittaria? Sehän on jo niin vanha keksintö, että sellainen on ollut mulla mukana jo joitakin vuosia! Kyseessä on aivan muut ajatukset…
Onko se joku salaisuus vai?
Ei taida mikään salaisuus olla, mutta valmiina sen kyllä haluaisin nähdä!
4.6.2004, 08:07 #131165@H&M wrote:
Hei!
Huomasitko asentaessasi että sinne ei sitä “kakkapeltiä”, joka oli kärkirasian alla, tullut ollenkaan?
Tuosta tulee väkisinkin mieleen ettei se kyllä kummoisesti kosteutta pidä.
Varsinkin kun kiinnitysmuttereiden alle jää ihan selvä reikä ja se boxin takaosahan on piirilevyä??? 😯Mika
Joo, toki huomasin. Itsekin kummeksuin paljasta pintaa. Ilmeisesti ajatuksena on, että induktiopinta täytyy olla.
En ole avannut 1-2-3 sytkää, mutta luulen että se on sisältä suojattu lakalla tms.
Ainakin sadetta ja öljyä tuo näyttää kestävän (kokemusta on 🙁 ).4.6.2004, 13:23 #131166Omaani vedettiin perspuolella olevaan rakoon lämmönkestävää silikonia, ei siitä ainakaan haittaa ole ollut. Kestävä laite muutenkin, n. kilometri asennuksen jälkeen ajo katkesi kesken päksäyksen myötä, syynä pakosarjan kautta maita saanut laitteen keltainen(muistaakseni) johto. Kyllä siinä meinasi itku päästä kun pelästyin että nyt paloi (kirjaimellisesti) yli 1000 mummoa oman tyhmyyden/huolimattomuuden takia. No ei sentään, uusi 20A tai 15A (!!!)sulake pesään ja kovaa ajoa. Still going strong. (yli 10tkm ajettu) 😆
7.6.2004, 10:39 #131167@Citroman wrote:
@nameone wrote:
@Jasu wrote:
Nameone: Kierroslukumittaria? Sehän on jo niin vanha keksintö, että sellainen on ollut mulla mukana jo joitakin vuosia! Kyseessä on aivan muut ajatukset…
Onko se joku salaisuus vai?
Ei taida mikään salaisuus olla, mutta valmiina sen kyllä haluaisin nähdä!
Juuei, salaisuus meinaan… olihan tästä viikonloppuna puhetta vielä kun oli sitä ääntä jäljellä.
Ei kaukana ole enää, ei. Ehkä jo Kujjeiluissa “asutaan” Dyanen keulapellin alla, luulisin
17.6.2004, 07:12 #131168Nyt joku jolla on 123-ignition paikallaan mittaamaan oskilloskoopilla puolan ohjauspulssin muotoja!!! Ei meilläpäin vielä kenelläkään tuollaista ole, enkä ole ehtinyt vielä Turkulaisia tuttavianikaan kiusaamaan asialla. Tai sitten teen jotain muuta korvaavaa…
Tuli meinaan eilisiltana rakennettua kaverille venäläiseen K-750 prätkään kärjetön sytkä, Boschin jakajasta. Oli kyllä hieman liian helppoa, jos tota puhutaan. Ilmajäähdytteinen bokseritwini siinäkin moottorina. Kiva tehdä prototyyppikokeiluja kaverin pyörään…
17.6.2004, 08:03 #131169Niin, tilasin sen sytkän. Maanantaina, ei ole vielä tullut Kuopioon! Otan mukaan Saaranmaalle jos en ennätä laittaa paikalleen. Ja en ennätäkkään. Eipä ole kyllä osk…… siis mittalaitteita vaan yleismittari.
Jottas nähdään jos nähdään!17.6.2004, 09:24 #131170Jos minä sinne vaan lähden, niin taidan ottaa skoopin mukaan. Pittää siis yrittää saapuilla…
18.6.2004, 08:24 #131171Kai siellä nyt jollain sellainen ihmesytkälaatikko on, ainaskin siinä toivossa meinasin ottaa mittalaitteita mukaan… yleismittaria, oskilloskooppia… mitä nyt mieleen juolahtaa ja kyytiin mahtuu…
18.6.2004, 09:32 #131172Meikäläinen nyt varmaankin käymään tulen Lauantaina. Jos maastosta erottuu tuollainen avatarissa esiintyvä turkoosi hämmästys niin sinne pääsee pellin alle kurkkimaan 123 sytkää kun kauniisti pyytää 😀
Mika
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.