Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 123-Ignition?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 31 - 39 (kaikkiaan 39)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #131173

    Voipi tulla askarteluilta, sain sytkän postista. Mukaan otan, ei vielä tietenkään asennettu. Nähdään!

    #131174

    Eipä tullut sittenkään asennettua sitä sytkää. Oli senverran muuta puuhaa kisassa. Ja Jasukin pelasi koko päivän iltaan asti. Minä pidin sopimuksen ja pääsin kisasta jo alkuerien jälkeen!

    Saattaapi olla sytkä kiinni jo Koukeroissa!

    #131175

    Tulihan niitä kuulia viskottua rapiat kahdeksan tuntia eikä sit enää ollu virtaa asennuksille… No, mitataan pulssin muotoja joku toinen kerta?

    #131176

    Taitaa jäädä multa tuo 123 ostamatta, kysely on valmistajalla ollut jo toista viikkoa ja lupasivat vastata parin päivän sisään. Teen itse. Kävin purkaamolla. Hall-anturiin perustuva järjestelmä tarttui haaviin. Heti purkamaan jakajaa kunhan nelkun museointi antaa hetken myöten. Ehkä jo Koukeroihin kuvien kanssa. Ja tänne kun kuvia saisi nin vois yllyttää hulluja tekemään saman perässä. Ei ollut ollenkaan paha rasti rakentaa ko. tsydeemiä neuvostovalmisteiseen -50 lukuiseen moottoripyörään…

    #131177

    Minä voin niitä kuvia laittaa, jos ette muualta löydä tilaa…
    Mistä autosta muuten otit hall-anturin?
    Ohjusboxin pitää sitten olla senverran vanhanaikainen, että ei ole kierroslukusäätöä ennakolle.
    Induktianturinkin saa sopimaan sätkän boxiin.

    #131178

    Osat on peräisin Lada Samarasta vm. -95. Sinänsä vitsikästä oli, että kun jakajan purettuani tarkastelin osia, niin kaikissa luki jossain kohta että “made in america”… Se niistä ryssän osista! Kaikki liittimet ym. sopii täysin Boschin tekemiin .

    Missä on tullut vastaan sellainen ohjausbolsi joka säätää ennakkoa elektroonisesti? Näissä mitä mulle on vastaan tullut, on ollut ihan tavallinen mekaaninen ja alipaineella toimiva ennakonsäätö. Se sähkömokkula joka ohjailee kipinän syntymistä on käytännössä pelkästään ilmaisimena sekä pulssin vahvistimena.

    Saahan sen induktio -periaatteellakin toimivan varmasti sopimaan sätkään, on vain jonkun verran helpompi tuo Hall-anturilla toteutettu. Induktiovehkeissä osien väliset etäisyydet ovat kovin kriititisiä verrattuna Hall-vermeisiin. Kun sitä sorvia ei ole, niin…

    Projekti tosin seisahtui hetkeksi, kuten lähes kaikki muukin sätkään liittyvä. Tapahtumissa yritän kyllä käydä, mikäli kunto sen sallii. Ei meinaa kestää istua edes sätkän kyydissä, ajamisenhan tohtorisedät jo kielsi joksikin aikaa… Niska on siis ilmeisen vaurioitunut! Koukeroreissukin potki joitakin päiviä reissun jälkeen ja pahasti. Toipuminen vei muutaman päivää… Ja tännen palstalle kirjoittelukin saattaa olla hieman normaalia vähäisempää, jo pelkkä koneen ääressä istuskelu tekee sen verran kipeää, ettei aina viitsi itseään kiusata…

    Ette muuten arvaa miten kipeää teki soittaa vakuutusyhtiöön ja ilmoittaa Dyane seisontaan? Kun ei kestä ajaa sillä, automaatilla hoituu kauppa- ym. reissut paremmin/helpommin… Ahdistaa… 🙁

    #131179

    Voi voi minkä 1-2-3 teki.

    Tampereen välillä jokin aika sitten veto hyytyi kesken ja kuului vain broooooom kun kaasua survoi. No ei kun 1-2-3 irti ja parahdus: nokan keskipakosysteemin toinen tappi makasi irtonaisena “kärkikammion” pohjalla. Jostain syystä 123:n magneetti oli päässyt nousemaan ylöspäin ja ottamaan 123:en pohjaan kiinni katkaisten tapin jonka ympärilla magneetti oli. Asiaan saattoi vaikuttaa öljyvuoto joka oli alkanut jonkin aikaa aikaisemmin. Öljyä tulee nokan o-renkaalta.

    Kikottaen ja lukitusliimaa käyttäen sain tapin paikoilleen jotenkuten ja testasin 123:a joka ei kuitenkaan päästänyt enää inahdustakaan. Sen pohjassa on pieni viiru magneetista, mutta sisuskaluissa ei näkynyt mitään vahinkoa kun sitä myöhemmin tutkin.

    Vanhat keinot käyttöön-> keskipakosysteemi+kärjet paikoilleen ja matka jatkui.

    Viikko sitten tarkastelin että miten tappi oli siellä jaksanut. Se heilui hervottomana kolossaan, mutta keskipakosysteemi piti sitä paikoillaan. Hieman hitsiä teki siitä uutta ehomman.

    Eli mitä tästä opimme?
    -Vanhat keinot ovat parempia tien päällä kuin rasiallinen moderneja hollantilaisia.
    -Kikottaminen on olennaista rättärismissä.
    -Hitsaaminen on myös hyväksi.
    -Tippa lukitusliimaa magneetin ja tapin väliin saattaa pelastaa päivän jos käyttää 1-2-3-ignitionia.

    #131180

    123-sytytyslaitteen viasta kannattaa reklamoida valmistajalle. Luulisi heidän olevan kovasti kiinnostuneita tällaisesta ilmiöstä.

    Öljyvuoto voi johtua viallisesta huohottimesta.

    #131181

    Tehdas muistuttaa asennusmanuaalissa tästä asiasta. Eli vuotoja ei saisi olla ainakaan kammen etupuolella.

    Itselläkin kävi kerran, eli magneettihylsy putosi. Mutta konekin huohotti kuin ryhävalas.

Esillä 9 viestiä, 31 - 39 (kaikkiaan 39)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.