Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 123- kärjetön sytytys

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 67)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #155139

    123 ignitionilla oli myös kehitteillä 1-pisteruiskutus 2CV:hen ja toimiva prototyyppikin on ollut näytillä. Kuulemma markkinat vain ovat olemattomat ja projekti on jäissä.

    Sen sijaan polttoainepuolelle on esitelty 1-pisteruiskusta saatuihin kokemuksiin perustuva “123/LPG”, joka on ohjelmoitava ohjausjärjestelmä LPG-kaasukäyttöisille klassikkoautoille (myös 2CV). Valitettavasti vain Suomessa ei kaasun käyttö polttoaineena ole kovinkaan yleistä. Joka tapauksessa mahdollisesti tulevaisuudessa on tulossa jotain tavanomaisemmallekin polttoainepuolelle, jos kokemukset ohjausjärjestelmästä ovat hyviä ja kysyntä viriää.

    Minulta saa Word-dokumenttina tuon LPG-systeemin englanninkielisen kuvauksen, jos pyytää sähköpostilla fin2cv-ät-saunalahti.fi.

    #155140

    Ruiskuja oli 2cv ja Gsa..muistaakseni Italiasta ,hienon näköisiä paketteja..olen hukannut linkin..ehkä Jasu tai Akaile tietää..
    mulla oli aikoinaan kärjetön..se oli musta muovista valmistettu asennettiin kuten 123…toimi hyvin, merkkiä en muista.

    #155141

    Taisipa olla Snailin puolella ko. firma, linkkiä en minäkään tähän hätään eteeni saa.

    Muistaakseni Piranha on tehnyt jotain kärjetöntä aikanaan. Samaten Sirius on myynyt samantapaisia syttybokseja kuin Vellemanit, mutta valmiina pakettina.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155142

    Itellä myös käytössä omavalmisteinen “puolikärjetön”. On toiminut senverran hyvin, että 123 on toistaiseksi jäänyt ostamatta.
    Kärjettömiähän on kahdenlaisia, osassa ennakko säätyy mekaaniseti. Tai täysin elektronisia, joissa purkille kerrotaan vain kampiakselin asento, kierrosluku (ja alipaine).
    Ja elektoniikka miettii tilanteeseen sopivan ennakon.

    Nestekaasua (LPG) ei Suomessa ole taidettu juuri autoissa käyttää.
    Maakaasu (PNG) on hiljattain tullut markkinoille.
    Isoruokaisia autoja ovat tiemmä täälläkin muuttaneet maakaasulle. (H2 Hummer kuulemma löytyy)
    Mitä tuossa googlasin, verokohtelu on ilmeisesti ihan sama kuin bensalla. Kulutus hieman pienempi ja polttoaine halvempaa.
    Sätkän kulutuksella ei vaan taida oikein kannattaa.

    #155143

    Tuo 123:n kaasusysteemi toimii myös CNG:llä, lienee sama asia kuin PNG.

    #155144

    @Akaile wrote:

    Muistaakseni Piranha on tehnyt jotain kärjetöntä aikanaan. Samaten Sirius on myynyt samantapaisia syttybokseja kuin Vellemanit, mutta valmiina pakettina.

    Kaverien kehumasta Siriuksesta on joku kakkosversio ollut tarjolla, mutta jälleenmyyjää en löytänyt.

    Tällaistakin tarjotaan Saksassa: http://www.2cvonline.de/” onclick=”window.open(this.href);return false; (Elektronische Zundung), ei kokemusta, mutta firma lähetti juuri Apua-Helppiin ilmoituksen.

    Edellämainitut ovat siis kipinänvahvistajia, joita ohjaa normaalit kärjet.

    #155145

    Pari videota EVO:n asennuksesta:

    Osa 1
    Osa 2

    Kulku parani huomattavasti sohloon nokkaan verrattuna.

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #155146

    Laitoitko alipaineletkuun kuristimen? Omassani oli sellaista ongelmaa, että alipaineen kanssa veteli liian aikaiselle ja alkoi yskimään. Jasu taisi tästä vinkata, että liian isoa letkua käytin ja kuristin auttaisi asiaan. En vain kerinnyt kokeilemaan asiaa, kun visa veteli viimeisensä. Eilen tuli tietoa, että Evoni piirit olivat saanut runsaasti lämpöä ja se oli sytyn hiljentänyt. Tähän vaikuttaaa puolan kunto, joten pientä tarkkailua puolan kunnolle olisi syytä harjoittaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155147

    Hain tarvikeliikkeestä 1m 10cm pätkän sisähalkaisijaltaan 4mm letkua ja noin 50 testikilsan sisällä ei tuollaista yskimistä ole ilmennyt. Kuristinta en laittanut. Täällä aiemmin mainittu “erilainen” tapa käynnistää lämpöisenä on tullut jo tutuksi, ei lähde kuin palmun alta kone kuumana jos ei käytä kaasua “oikein”.

    Pitäisköhän sitä sijoittaa uuteen Visan puolaan, vai meneekö ylivarmisteluksi, eli uusi 2cv:n puola takaisi luotettavat kilometrit?

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #155148

    Oli puola kumpi tahansa niin ennen paikalleen laittoa kannattaa liimata kunnon komponenttiliimalla niitä johtimien liitoskohtia hieman paremmin siihen puolaan kiinni. Yhden uustuotanto puolan olen vahingossa hajottanut, kun otin tulpanjohtoa irti ja se liitin lähtikin irti puolasta käämilankaa mukanaan.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155149

    Evon sisälle menevässä piipussa on jo kuristinreikä valmiina. Jep tuo rikkinäinen Evo haisi kyllä pahalle… oli piirilevykin paisunut. Pitää jatkossa painottaa puolan kuntoa enemmän kun näitä myyn. Varmaan mekaaniset kärjet kestää paremmin oikosulussa olevaa puolaa kuin elektroniikka. Oma mielipiteeni on että uusi musta puola antaa riittävän kipinän sätkälle eli ei kannattane maksaa enemmän ruskeasta.

    #155150

    Hyvät on videot! Varmasti osaa asentaa tuon perusteella seuraava henkilö.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155151

    Olen ajanut evolla jo tammikuusta 2009 ja toimii hienosti. Ei ole tarvinnut ropailla mitään. Johdot eivät saa olla löysiä. Avaimella pitää käynnistää ettei tapahdu kuin minulle Raid Poronkusemassa. Hukkasin virta-avaimen ja starttailin muutaman kerran irtojohdolla. Kipinöinti rikkoi laitteen.

    #155152

    @HENKKA wrote:

    Avaimella pitää käynnistää ettei tapahdu kuin minulle Raid Poronkusemassa. Hukkasin virta-avaimen ja starttailin muutaman kerran irtojohdolla. Kipinöinti rikkoi laitteen.

    Ettei nyt tule väärinkäsityksiä hankintaa miettiville niin myös starttinappi-käynnistys toimii, eli ko. laite sopii myös vanhempiin vuosimalleihin, joissa ei virta-avain käynnistystä ole… Nappi yhdistää kontaktin siinä missä avainkin, mutta kontaktin syntyminen tapahtuu kerralla toisin kuin johdon kanssa mahdollisesti.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155153

    Moro!

    Mitenkä hyvin toimii 6 voltin järjestelmässä, onko kokemuksia? Tuossa edellä ainakin Lasse mainitsi 18 hp olevan tälläinen mutta onko se alkuperäinen 6 volttinen?

    Mikko

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 67)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.