Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 123- kärjetön sytytys

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 67)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #155154

    Minulla oli tuo 123 ignition joka levisi ranskan motarille vähän ennen Salbrisia.

    Kyselin sitten Herra 123 ignitionilta Salbrisissa mahdollista korjausmahdolllisuutta (1 vastus oli aikanaan kylmäjuotettu ja ajan saatossa se nyt sitten aukesi, selvä valmistusvirhe). Vastaukseksi Herra 123 heitti kärjettömän boksini maahan ja sanoi olevansa lomalla.

    No mikäs siinä, pitäähän ihmisen saada lomailla.

    Nykyään on DG Nition mikä on vähintään yhtä hyvä tuote

    http://www.youtube.com/watch?v=q9VWb5XD4eM” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tuosta ruiskusta vielä sen verran että eteläamerikassa tekevät sarjaa minkä voi masentaa kutosen koneeseen, mutta hinta on HYVIN suolainen.

    Edit piaf: tässä Carloksen viestiä tännepäin:



    Hola Mika:

    Ok. Our kit includes:

    – new flywheel , rpm pickup
    – inlet manifold with injectors and throttle body
    – ECU with fuel and ignition timing
    – 2 HP fuel hoses and return body
    – electric pump + pressure regulator
    – lambda, air, oil temperature, TPS gauges

    Price ex-works: U$S 2500.- each

    I hope you can sell the kit that will allow to any 2CV go by the european cities all the week’s days.

    Best regards

    Carlos

    #155155

    Kyllä pelaa 6 volttisissakin. UNI-malli on kyseessä.

    #155156
    LPN

    @MikaVeee wrote:

    Tuosta ruiskusta vielä sen verran että eteläamerikassa tekevät sarjaa minkä voi masentaa kutosen koneeseen, mutta hinta on HYVIN suolainen.

    Edit piaf: tässä Carloksen viestiä tännepäin:



    Hola Mika:

    Ok. Our kit includes:

    – new flywheel , rpm pickup
    – inlet manifold with injectors and throttle body
    – ECU with fuel and ignition timing
    – 2 HP fuel hoses and return body
    – electric pump + pressure regulator
    – lambda, air, oil temperature, TPS gauges

    Price ex-works: U$S 2500.- each

    I hope you can sell the kit that will allow to any 2CV go by the european cities all the week’s days.

    Best regards

    Carlos

    Onko tuo nyt sitten kallis kun kerran rahalla saa. Tietysti vastaavan paketin varmasti saa halvemmalla, mutta todennäköisesti vaatii myös melkoisesti enemmän työtä ja selvitystä. Tuossa kuitenkin ymmärtääkseni melko täydellinen paketti polttoainekarttoineen yms.
    Voi olla toimiva vaihtoehto niille, joilla ei ole aikaa/mielenkiintoa/taitoa alkaa rakentamaan ruiskua ns. nollasta.

    Onko ko. pajalla jotain nettisivuja tms. mistä tietoa saisi enemmän? Ehkä jotain kuviakin? Päästöjen kannalta ajateltuna mielenkiintoista tekniikkaa. Nopeasti laskettuna kun sijoittaa 6000 euroa, niin saa uuden koneen ruiskulla ja katalysaattorilla. Päästäänkö alle euro5 normien?

    #155157

    Tottahan toki on kotisivut.
    Tekevät rättärin ja visan koneita teollisuus ja ilmailukäyttöön yms kivaa roinaa

    http://savoiacars.com/automoviles_sahara_in.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ps. tuosta bolt-on kitistä ei varmaan ole mitään kotisivuilla, olen neuvotellut kauan heidän kanssaan tällaisesta sarjasta jonka he nyt ovat vihdoinkin kehittäneet.

    Tykkääävät kovasti kun niille vähän pulputtaa jotain espanjankaltaista kieltä.

    #155158

    @LPN wrote:

    Päästäänkö alle euro5 normien?

    Miksi, maailma pelastuu, vai joku “muu syy”..? Rättärin moottori, ruiskulla ilman kattia, katsastuksen päästömittauksessa olisi mennyt 2000 -luvun säädösten mukaisista mittauksista läpi. Toki se ei kerro kuin osan totuutta, käytönaikainen päästömittaus on ihan jotain muuta kuin tuo katsastuksen yhteydessä tapahtuva tyhjäkäynnillä tapahtuva kuormittamattoman moottorin mittaus…

    @MikaVeee wrote:

    ps. tuosta bolt-on kitistä ei varmaan ole mitään kotisivuilla, olen neuvotellut kauan heidän kanssaan tällaisesta sarjasta jonka he nyt ovat vihdoinkin kehittäneet.

    Hieman kiinnostaisi tietää tuosta kokoonpanosta, vaikken luultavasti koskaan kuitenkaan tulisi tuollaista hankkimaan. Lähinnä siis tiedonjanon kannalta…

    Onko tuossa mitään itse säätämisen mahdollisuutta, vai jääkö ns. herran haltuun..?

    Tätä säätämisen tarvetta perustelen sillä että monellako kärkien/kaasarin kanssa liikkuvalla on vielä kyseiset palikat koskemattomina, tehtaan säädöissä..? 🙄

    Ajat muuttuu, moottori muuttuu kuluessaan, polttoaineen koostumus muuttuu jne… Aika moni on kaasuttimen asetusta tullut säätäneeksi, ruisku kyllä voidaan tehdä sellaiseksi että se toimii “koskemattomanakin” varsin kivasti, mutta entäs sitten jos ne rajat tuleekin vastaan, otetaanko sitten Argentiinaan yhteys ja tuleeko sieltä kaveri säätämään..?

    Ja ei, tarkoitus ei ole tyrmätä, olla vai realisti.

    Nimim. Neljään vuoteen ei ole ollut kaasutinmoottorista Rättäriä ajossa

    #155159

    Siellä on sama softa kun mitä on niitten omissa moottoreissa.

    Joten ei ole hajuakaan siitä softasta. Kuvittelisin kuitenkin että FIKSU ohjelmoija huomioisi nuo hommat. Se, että mistä fiksun ohjelmoijan löytää, on täysin eri asia…katsokaa esim. Jasua 😀
    Hän on aina pilke silmäkulmassa virittelemässä mitä ihmeellisimpiä juttuja…

    #155160
    LPN

    @Jasu wrote:

    Onko tuossa mitään itse säätämisen mahdollisuutta, vai jääkö ns. herran haltuun..?
    Ja ei, tarkoitus ei ole tyrmätä, olla vai realisti.

    Juurikin tämän takia kyselin lisätietoja. Säätömahdollisuudet pitää olla, se on selvä. Jos oikeasti on haluja kauppaa ko. paketilla tehdä, niin enemmän pitäisi pystyä faktoja esittämään.

    @Jasu wrote:

    @LPN wrote:

    Päästäänkö alle euro5 normien?

    Miksi, maailma pelastuu, vai joku “muu syy”..? Rättärin moottori, ruiskulla ilman kattia, katsastuksen päästömittauksessa olisi mennyt 2000 -luvun säädösten mukaisista mittauksista läpi. Toki se ei kerro kuin osan totuutta, käytönaikainen päästömittaus on ihan jotain muuta kuin tuo katsastuksen yhteydessä tapahtuva tyhjäkäynnillä tapahtuva kuormittamattoman moottorin mittaus…

    Maailman pelastumiseen yms. en ota kantaa, en ainakaan tässä yhteydessä. Olisi vain kovin hauska tietää kuinka “ympäristöystävällisen” kulkimen sätkästä todellisuudessa saisi. Valtiovalta kun pitää kaikkea vanhaa suurimpana syntinä ja ympäristön turmelijana. Eiköhän vielä tule aika jolloin “liian vanhoilla” autoilla ajaminen kielletään kokonaan. Jos veikata pitää, niin meniskö 20 vuotta kovin pahasti pieleen. Tietysti homma voidaan toteuttaa näppärästi asteittain, Saksassa on taidettu jo aloittaa.
    Voisiko siis saada vanhalle autolle ajoluvan jos pystyy osoittamaan sen pienipäästöiseksi. Varmasti ongelma, joka koskettaa harrasteautoilua kokonaisuudessa – ei pelkästään rättäreitä.

    #155161

    Siiis franzose myy kattalysaattoria rättäriin

    @LPN wrote:

    Juurikin tämän takia kyselin lisätietoja. Säätömahdollisuudet pitää olla, se on selvä. Jos oikeasti on haluja kauppaa ko. paketilla tehdä, niin enemmän pitäisi pystyä faktoja esittämään.

    @Jasu wrote:

    @LPN wrote:

    Päästäänkö alle euro5 normien?

    Miksi, maailma pelastuu, vai joku “muu syy”..? Rättärin moottori, ruiskulla ilman kattia, katsastuksen päästömittauksessa olisi mennyt 2000 -luvun säädösten mukaisista mittauksista läpi. Toki se ei kerro kuin osan totuutta, käytönaikainen päästömittaus on ihan jotain muuta kuin tuo katsastuksen yhteydessä tapahtuva tyhjäkäynnillä tapahtuva kuormittamattoman moottorin mittaus…

    Maailman pelastumiseen yms. en ota kantaa, en ainakaan tässä yhteydessä. Olisi vain kovin hauska tietää kuinka “ympäristöystävällisen” kulkimen sätkästä todellisuudessa saisi. Valtiovalta kun pitää kaikkea vanhaa suurimpana syntinä ja ympäristön turmelijana. Eiköhän vielä tule aika jolloin “liian vanhoilla” autoilla ajaminen kielletään kokonaan. Jos veikata pitää, niin meniskö 20 vuotta kovin pahasti pieleen. Tietysti homma voidaan toteuttaa näppärästi asteittain, Saksassa on taidettu jo aloittaa.
    Voisiko siis saada vanhalle autolle ajoluvan jos pystyy osoittamaan sen pienipäästöiseksi. Varmasti ongelma, joka koskettaa harrasteautoilua kokonaisuudessa – ei pelkästään rättäreitä.

    #155162

    Nuita ykskakskolmosia on perheessämme rikkoutunut vuosien varrella neljä tai viisi, takuu melkoista huuhaata. Vellemannin tikipoksi on ihan ok, toki niitäkin on mennyt rikki ainakin veden vaikutuksesta….

    #155163

    @Basilius wrote:

    Nuita ykskakskolmosia on perheessämme rikkoutunut vuosien varrella neljä tai viisi, takuu melkoista huuhaata. Vellemannin tikipoksi on ihan ok, toki niitäkin on mennyt rikki ainakin veden vaikutuksesta….

    Ei ainakaan mulle asti ole tullut noin monta takuutapausta. Vai oletko ostanut jostain ulkomailta?

    #155164

    Juttelin tuosta erään tanskalaisen maailman-matkaajan kanssa ja hän sanoi notta ne vanhemmat 123:set kuulemma lähes kaikki paukahtavat ennemmin tai myöhemmin, uudemmissa olisi jo parempi laatu ja vika korjattu. Tiedä sitten mikä lienee totuus ? Noh, minulla olisi yksi rikkinäinen 123. Hauskaa kun valmistaja heittää oman tuotoksensa maahan, kertoo suunnattomasta kunnioituksesta ja perävalo-takuusta. Piti oikein ottaa valokuvia aiheesta. Noh, meitä on joka lähtöön 😀

    @sitikkapuoskari wrote:

    @Basilius wrote:

    Nuita ykskakskolmosia on perheessämme rikkoutunut vuosien varrella neljä tai viisi, takuu melkoista huuhaata. Vellemannin tikipoksi on ihan ok, toki niitäkin on mennyt rikki ainakin veden vaikutuksesta….

    Ei ainakaan mulle asti ole tullut noin monta takuutapausta. Vai oletko ostanut jostain ulkomailta?

    #155165

    Mika. Osaltaan ymmärrän hyvinkin tuon suhtautumisen, tosiaalta en. Mutta asetupa hänen asemaan, miten mahtaisit suhtautua jos olisit omaa alaasi vahvasti sivuavassa isossa harrastetapahtumassa lomailemassa, jossa varmasti tulee näitä kyselijöitä ihan paljon..? Ehkä se raja oli ylittynyt, ettei enää kiinnostanut olla asiallinen, tietenkin tuollainen maahanheittäminen ei ollut silti oikea tapa…

    Toisekseen, miten se asia tuli esitettyä, sitähän minä en tietää voi, näiden ulkomaanelävien kanssa kun pitää toimia monesti “vähän” eri tavalla kuin se miten on kotimaankavereiden kanssa opittu. Ne kulttuurierot, suoralla kysymyksellä voi hyvinkin saada suoran, tuontyyppisen vastauksen, ja sitten jos siitä ottaa itteensä, niin se on taas kotimaisen kulttuurin ominaispiirre…

    Helppoa ja hauskaa..?

    Pitikin taas naputella tämä teksti, mutta olkoot… 🙄

    #155166

    Moro Mika !!
    Kun on noin tarkkaa tietoa 123:n hajoamisesta, voisitko tarkentaa mitkä ovat noita vanhempia, esim. mistä sarjanumerosta tai vuosimallista alkaen hajoaminen ennemmin tai myöhemmin tapahtuu.
    Voisin näin tarkistaa omani.
    Tiedosta kiitollisena Lasse

    #155167

    Moikka Jasu !

    Ja kiitti scraapustuksestasi.

    Taisit ymmärtää minua taas väärin. En ole missään nimessä katkera tapahtuneesta, sen takia yritin pistää hymynaamoja tekstiin 😀
    Kerroin vain mitä on tapahtunut ja kuten jo aikaisemmin totesin, pitäähän miehen saada lomailla. Kohtaaminen oli ihan normaali, esittelin itseni ja sanoin että tällainen valitettava hajoaminen tapahtui tuossa motarilla. Kysyin mahdollista kolvausta/korjausmahdollisuutta.
    Ja edelleenkin, asia EI harmita minua yhtään, lähinnä olin hämmästynyt. Eipä kait tästä sen enempää. Saattaa hyvinkin olla että on käynyt juuri niin että hänelle oli tullut liikaa näitä kyselyitä, ja minä olin se yksi liikaa ? Meillä kaikilla on huonot hetkemme.

    Olihan mun tuotteellani ikää jo ainakin 5-6 vuotta joten en mitenkään voi olettaa että takuu pelaa täysin saumattomasti noinkin kauan. Ja jos en tuotteeseen ole tyytyväinen, voin aina siirtyä toisen valmiistajan tuotteeseen. Ei se niin vakavaa saa olla…

    @Jasu wrote:

    Mika. Osaltaan ymmärrän hyvinkin tuon suhtautumisen, tosiaalta en. Mutta asetupa hänen asemaan, miten mahtaisit suhtautua jos olisit omaa alaasi vahvasti sivuavassa isossa harrastetapahtumassa lomailemassa, jossa varmasti tulee näitä kyselijöitä ihan paljon..? Ehkä se raja oli ylittynyt, ettei enää kiinnostanut olla asiallinen, tietenkin tuollainen maahanheittäminen ei ollut silti oikea tapa…

    Toisekseen, miten se asia tuli esitettyä, sitähän minä en tietää voi, näiden ulkomaanelävien kanssa kun pitää toimia monesti “vähän” eri tavalla kuin se miten on kotimaankavereiden kanssa opittu. Ne kulttuurierot, suoralla kysymyksellä voi hyvinkin saada suoran, tuontyyppisen vastauksen, ja sitten jos siitä ottaa itteensä, niin se on taas kotimaisen kulttuurin ominaispiirre…

    Helppoa ja hauskaa..?

    Pitikin taas naputella tämä teksti, mutta olkoot… 🙄

    #155168

    Moikka Lassi !

    Kysy tuota suoraan Herra 123 valmistajalta, hän tiesi heti katsoessaan minun sytkääni että se on “vanhempaa” mallia. Ilmeisesti uudemmissa on erilainen piirilevy, tms. jotain mistä pystyy tunnistamaan tyypin/vuosimallin. Kun hän huomasi että sytkä on vanhaa mallia, heitti hän sen maahan ja käveli pois.

    Tutkittuo tuosta sytkästä: boxin kun aukaisee niin elektroniikka ei ole valettu mihinkään muoviin/lasikuituun vaan kaikki komponentit ovat paljaina. En tiedä onko tähän tullut jo muutos, mutta toivottavasti. Itse ainakin valaisin komponentit jonkinlaiseen “suojakuoreen”. Itselläni oli iso häiriönpoistokonkka (se vastaava mikä on kärjellisessä) irronnut juotoksestaan, koska juotos oli tehty liian nopeasti. Sen pätkiminen ilmeisesti hajotti itte päätransistorin joka antaa kipinää.

    Minulla itsellä ei ole tietoa mistä erottaa uudemman ja vanhemman. Valmistaja osaa.
    Enkä missään nimessä ole dissaamassa 123-sytkää, ostakaa niitä niin paljon kuin haluatte, tarkoitukseni ei missään nimessä yrittää mustamaalata 123-syttyä. Hienoa työtähän se mies tekee sähköautojen ja sytkien kanssa. Toivottavasti kellään 123 ei hajoa, ja samaa toivon muidenkin sytytyslaitteiden omistajille.
    Ja olkaa viisaampia kuin minä eli pitäkää aina alkuperäinen vara-kärkisarja mukana.

    @Lasse1 wrote:

    Moro Mika !!
    Kun on noin tarkkaa tietoa 123:n hajoamisesta, voisitko tarkentaa mitkä ovat noita vanhempia, esim. mistä sarjanumerosta tai vuosimallista alkaen hajoaminen ennemmin tai myöhemmin tapahtuu.
    Voisin näin tarkistaa omani.
    Tiedosta kiitollisena Lasse

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 67)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.