Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 123- kärjetön sytytys

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 67)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #155169

    Ja pitänee vielä mainita että tämä Mikan tapaus on edelleen kesken. Seuraavan tilauksen yhteydessä pyydän vaihtolevyn hänelle, mikäli onnistuu. Olen myynyt noita laitteita vuosikaudet ja myönnän että ekoissa oli juuri tuo elko joka irtosi tärinästä ja kipinöi piirilevyn pilalle. Sittemmin se on korvattu pintaliitos-komponentilla eikä enää ole ollut ongelmaa. Yhtäkään myymääni en ole laskuttanut asiakkaalta. Henkan piirilevyn maksoin goodwillinä itse muistaakseni 50e.

    #155170

    Juuri näin ja edelleen toitotan sitä että jokainen meistä joskus tekee virheitä ja minä EN ole tyytymätön 123-asiakas, päin vastoin tuote on/oli loistava ja vielä ihmeellisempää on jos näin monen käyttövuoden jälkeen vielä saisin tämän vanhan sytkäni korjattua. Itsekin olen joskus käyttäytynyt -en niin hyvin- ja tämäkös meikäläistä hävettää. Onneksi asiat yleensä voidaan selvittää puhumalla.

    Nuo kärjettömät sytkät ovat todella upeita laitteita ja todella helppoja asentaa. Silti, varmuuden varmuuden vuoksi, muistakaa pitää alkup. kärkikotelo-boxi mukana maailmalla matkustaessanne.

    Olen valmis käyttämään 123-sytkää vaikka lopun elämääni, mikälí/jos sellaisen takuusta saisin takaisin.
    Sitikkapuoskarille hatunnosto kun jaksat näitä asioita näin hyvin hoitaa.

    @sitikkapuoskari wrote:

    Ja pitänee vielä mainita että tämä Mikan tapaus on edelleen kesken. Seuraavan tilauksen yhteydessä pyydän vaihtolevyn hänelle, mikäli onnistuu. Olen myynyt noita laitteita vuosikaudet ja myönnän että ekoissa oli juuri tuo elko joka irtosi tärinästä ja kipinöi piirilevyn pilalle. Sittemmin se on korvattu pintaliitos-komponentilla eikä enää ole ollut ongelmaa. Yhtäkään myymääni en ole laskuttanut asiakkaalta. Henkan piirilevyn maksoin goodwillinä itse muistaakseni 50e.

    #155171

    Wielä siitä ruiskusta -siis joka on valmistettu Bosch Piraatti osilla, pahvilaatikossa nätisti pakattuna ja huonoilla asennusohjeilla – että saako siitä “valmiista”, jo (perus)säädetystä paketista, sen 2500€?
    Tai saisko sitten vaikka 2495€? Jos olis takuu 3 vuotta osille, aidot Bosch osat, säätöpisteitä ympäri tätä maata ja puhelinneuvonta sisältyisi hintaan.
    Lähetä toki Yv:ä tai soita jos kiinnostaa 04viis 3529677

    #155172

    Itse 123:a en ole koskaan livenä nähnyt ja SILTI kysyn, että eikö sitä piirilevyä voi valaa esim. harstiin, kuten sähkömaakaapelijatkot > lakkaisi värinät ja tärinät kertaheitolla > ja jos siinä on jäähdytyksiä, niin eikös nekin saisi toimimaan?

    nimim. “No, ainaski takuuajan jälkeen”

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #155173

    Mahdoitko tarkoittaa Savoiacarsin “bolt on”-sarjaa rättäriin ? Hinta oli ameriikan tolllareissa ja jos tuon tilaa etelä-amerikasta niin päälle tulee rahti plus tulli.
    Itse tilasin juuri kiinasta tavaraa, tänä päivänä ullkomailta tilaaminen on uskomattoman helppoa ja nopeaa. Eikä tarvi maksaa välikäsille. Tilaus vetämään, maksoin nettipankista tuotteen, tullimaksun nettipankin kautta tullille ja tavara oli alle viikossa tullut kiinasta kotiovelle.

    Mitään tietoa ei ole käyttävätkö boschin vai jonkun muun osia mutta sen saa kyllä näppärästi kysyttyä tuolta Savoiacars:ilta. Kuvittelisin että käyttävät melko laadukkaita komponentteja koska tekevät noista rättärin moottorin kopioista myöskin lentokoneen moottoreita.

    @AK 5 wrote:

    Wielä siitä ruiskusta -siis joka on valmistettu Bosch Piraatti osilla, pahvilaatikossa nätisti pakattuna ja huonoilla asennusohjeilla – että saako siitä “valmiista”, jo (perus)säädetystä paketista, sen 2500€?
    Tai saisko sitten vaikka 2495€? Jos olis takuu 3 vuotta osille, aidot Bosch osat, säätöpisteitä ympäri tätä maata ja puhelinneuvonta sisältyisi hintaan.
    Lähetä toki Yv:ä tai soita jos kiinnostaa 04viis 3529677

    #155174
    LPN

    @2cvjimmi wrote:

    Itse 123:a en ole koskaan livenä nähnyt ja SILTI kysyn, että eikö sitä piirilevyä voi valaa esim. harstiin, kuten sähkömaakaapelijatkot > lakkaisi värinät ja tärinät kertaheitolla > ja jos siinä on jäähdytyksiä, niin eikös nekin saisi toimimaan?

    Hartsi ehkä poistaisi ongelmat kastumisen kanssa, mutta estäisi kyllä täysin vikaantuneiden komponenttien vaihtamisen. Toisekseen nykyiset hartsit eivät kovetu samalla tapaa kuin aikaisemmin vaan jäävät sellaiseksi epämääräiseksi tahmeaksi mössöksi. Tiedä sitten pysyykö se kaikessa tärinässä paikassaan.

    Mikalle ulkolmailta tilaamisesta: Helppoa on kyllä, vähän liiankin helppoa välillä. Hinnoista se, että jossain on halpaa – jossain kallista. Olen huomannut, että tullien yms. jälkeen Amerikasta tilatessa dollari = euro.

    Jos nyt oikein ymmärsin niin AK5 väläyttelee ajatusta tarjota valmista MegaSquirt -ruiskua sätkään 2500€ hintaan. Ei edelleenkään mahdoton hinta. Valitettavasti en kuitenkaan ilmoittaudu ensimmäiseksi tilaajaksi.

    #155175

    Minä olin ennenmuinoin vastaan mokomaa 123, mutta mutta kun ostin caminan se pätki ja potki eikä mennyt oikein kunnolla mihinkään. Sitä rassattiin jos mitenkä, vaan ei pelannu. Sitten tuli sänki leuassa eräs sitikka ukko meille, (maakaasu Pena), ja ehdotti laita 123. Minä hörisin omaan tyyliini, mutta kun hän lähti niin salaa sen tilasin. Laitoin miltei keskiyöllä sen kiinni, piru vie camina rupesi hyrisemään paremmin kuin uutena. Nyt se on ollu pari vuotta, ajettu Ranskaan y.m.. eikä ole kertaakaan oikutellut. Minä suosittelen etenkin camina miehille, jos kulkimenne hiukkaakaan yskähtelee. Se on hyvä laite, ja ostettu Suomesta, kauppiaalle hatunnosto.

    #155176

    @LPN wrote:

    @2cvjimmi wrote:

    Itse 123:a en ole koskaan livenä nähnyt ja SILTI kysyn, että eikö sitä piirilevyä voi valaa esim. harstiin, kuten sähkömaakaapelijatkot > lakkaisi värinät ja tärinät kertaheitolla > ja jos siinä on jäähdytyksiä, niin eikös nekin saisi toimimaan?

    Hartsi ehkä poistaisi ongelmat kastumisen kanssa, mutta estäisi kyllä täysin vikaantuneiden komponenttien vaihtamisen. Toisekseen nykyiset hartsit eivät kovetu samalla tapaa kuin aikaisemmin vaan jäävät sellaiseksi epämääräiseksi tahmeaksi mössöksi. Tiedä sitten pysyykö se kaikessa tärinässä paikassaan.

    Mikalle ulkolmailta tilaamisesta: Helppoa on kyllä, vähän liiankin helppoa välillä. Hinnoista se, että jossain on halpaa – jossain kallista. Olen huomannut, että tullien yms. jälkeen Amerikasta tilatessa dollari = euro.

    Jos nyt oikein ymmärsin niin AK5 väläyttelee ajatusta tarjota valmista MegaSquirt -ruiskua sätkään 2500€ hintaan. Ei edelleenkään mahdoton hinta. Valitettavasti en kuitenkaan ilmoittaudu ensimmäiseksi tilaajaksi.

    Tuosta suojaamisesta. Nykyään on kaikenlaista suoja-ainetta, hartsia, lakkaa, geeliä, vahaa, voi valita mieleisensä. Itse lakkasin oman Megasquirtini piirilevyn lakalla jonka “läpi” voi kuitenkin tarvittaessa edelleen juottaa jos tarvetta tulee esim korjauksille/muutoksille…

    Ulkomailta tilaillessa tosiaan tilanne on tuo, että jos tuote on EU:n ulkopuolella ja hinta USD niin tullin ja rahdin kanssa USD=EUR. Tästäkin on kokemusta, tältäkin kesältä…

    Ja ihan oikein LPN ymmärsi, tässä tuli sellainen heitto kokeeksi että kuinkahan pitkä jono tulisi jos tuollaisen tarjouksen heittäisi..? Säätöapuja kuitenkin saa kohtuullisen kivasti ympäri Suomen (muiltakin kuin miulta ja AK5:ltä) jota voi pitää varmasti etuna kun emme tiedä mihin tämä ihanan kotomaamme polttoainesekoilu menossa on…

    Niin, askartelemaan kyllä pääsis ilmeisesti vielä tuon Savoia:n paketin kanssakin, ainakin tankkiin tulevien liitäntöjen kanssa. Siihenkin on ajatuksissa kehitteillä jonkinlainen ratkaisu, parempi kuin se mikä miulla käytössä on, että selviäisi muokkaamatta tankkia, voisi käyttää muokkaamatonta, vakiotankkia, mutta katsellaan ny miten sen kanssa käypi..?

    #155177

    Moro!

    Mikähän hitto on kun en saa tuota 123 kunnolla säädettyä vai missä vika?? Onkelma seuraavanlainen.

    Mulla hajos kondensaattori yx päivä tuolla motarilla, sätkä alko ensin nykiä ja sitten nykinä äity niin pahaks että täyty pysähtyä, koitin lähteä viä eteen päin mutta nyki niinkuin jenkki elokuvissa sennoset jotka ajaa autokoulussa. Eikun nokka pelti auki ja totesin kondensaattorin pään haljenneen.

    Kiitos Tampereen jaoksen jaos porvarille joka auttoi minut seuraavaan rampille 😀 Taas oli muuten sitä kuulua kilta henkeä yllinkyllin, oli kotoo lähteny mua auttaan kun kuuli että sätkä motarille on hyytynyt. Kiitos vielä kerran ❗ ❗

    No anopilla vaihdoin kondensaattorin ja matka jatkui jäleen. Ala kierroksilla huomasin lievää nykinää ja pientä papatusta pakarissa. Ajattelin tilata tuon 123:sen että alkais toimimaan hyvin.

    Tänään asensin mutta en saa millään toimimaan kunnolla, tyhjä käyntiä käy hienosti, reippailla kierroksilla käy henosti mutta noilla alakierroksilla ja nopeasti kaasun pohjaan painamisella saa sätkän nykimään ja kun kaasun päästää pois pakarissa papattaa?? Tuo papatus kuuluu välillä tasasella kaasutuksellakin.

    Säädin niin että kohdistus merkin kohdalla, valo syttyy ja sit kerran vauhtipyörä ympäri ja taas valo syttyy merkin kohdalla.

    Puolaakin olen kokeillut neljää eri mutta kaikilla sama, ne kaikki tosin on erikois puolia kaksi marchallin ja kaksi ducellierin niitä metallisia. onko nyt niin ettei tuo 123 toimi noitten lisävaruste puolien kanssa?? Mulla ei ole tuollaista muovista ollenkaan niin en voi kokeilla semmosen kanssa.

    Harmittaa kun olen vaihtanut tohon bynon imu/pako sarjan ja 500cc sylinterit ja tuli vääntöö niin pirusti lisää mutta nyt ei ole sitä vääntöä kun alkaa tökkinään aina alakierroksilla.

    Mikähän vika? 123 tuo alavääntö huononi verrattuna tuohon perinteiseen

    Johdot asensin niin että punasen virta-avaimelta tulevaan ja mustan puolalle kohtaan BAT ja keltasen sitten RUP
    voiko noita kokeilla toisin päin ettei tuo 123 hajoo?
    Mikko

    #155178

    No nyt luin 123 ohjetta ja siinä sanotaan että keltainen johto positiiviseen eikö se ole tuo BAT? Hitto saman ohjeen kuvassa on old situtation with points eli vanha systeemi ja siinä tuo virtalukolta tuleva menee ylempään “pistokkeeseen” joka on BAT ja alemmassa kuvassa new situation with 123 ja siinä tuo virtalukolta menevä menee yhteen punaisen johdon kanssa ja sit tuo musta ylempään “piskokkeeseen” ja keltainen alempaan. Eli ajattelin kun vanhassa virtalukolta tuleva menee ylempään “pistokkeeseen” niin uudessa (kuva) pitää tuo musta pistää siihen ylempään ARRK!

    Mikko

    kuva on hämäävä
    [/url]

    #155179

    2CV:n puolan + ja – navoilla ei ole mitään väliä kumminkopäin ne laittaa, niistä tarvikepuolista en osaa sanoa mutta uskoisin ettei niissäkään ole jos ovat vastaavia kaksilähtöisiä kuin 2cv:n puola…


    Laitetaan ny taas tähänkin tämä kuva, selventämään ylläolevaan tarinaa…

    #155180

    Tarkennusta nuihin rikkoontuneisiin 123:siin eli yksi on ostettu sakuista, takuuhommelit sekavat, hajosi Italian m-kokous reissulla. Kaksi kaiketi yksi perheenjäsen hoitanut Seinä Jokisen kautta, siis takuun. Yksi tullut käytetyssä koneessa, hajosi tuota pikaa, ei tietoa mistä ostettu, roikkuu jossain hyllyssä kaiketi. Yhden taisin muistaa pieleen… Teeksi.

    #155181

    Eikös noihin voisi hommata pelkkiä piirilevyjä varaosaksi,, helppo vaihtaa kun on kuusiokolo ruuveilla kiinni..??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #155182

    Minä taas ihmettelen miksi niistä ei voisi tehdä sellaisia että ne kestäisivät 100 vuotta ?
    Komponentit kyllä kestävät sen. Ja jos kylmäjuotokset jättää väliin, niin jo pitäisi kestää ! Minunkin 123.NL sytkässä oli kylmäjuotos mikä oli häirinnyt useamman vuoden. Vastus oli aivan liian pieni. Nämä nyky-elektroniikka-laitteet on näköjään suunniteltu siitä lähtökohdasta että max. käyttöikä on 2-5 vuotta.

    Minkäänlaista ongelmaa ei ole komponenttien puolesta tehdä samanlaista sytkää joka kestäisi 50 vuotta.

    #155183

    Mun oma 123 on pelannut jo 10 vuotta. Olishan tuokin korjattu sulle takuuna muttei kelvannut.. Tehdas on korjannut huomatun tekovian hetimiten ja kaikki on saaneet multa veloituksetta ehjän tilalle. Mikä siis ongelma?

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 67)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.