Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 123- kärjetön sytytys

Esillä 7 viestiä, 61 - 67 (kaikkiaan 67)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #155184

    Miten niin ei kelvannut ? Olisin takuuu-avun ottanut vastaan, jos sellaista olisit tarjonnut. Tai tarjosithan sinä tietty, mutta vähintään puolen vuoden toimitus-ajalla.

    Laitanko sulle videopätkän missä ystävällisesti kysyn herra 123-keksijää-valmistajaa ja kysyn että voisiko hän ystävällisesti katsoa sytkääni.. ja hän tulee ja tuuppii minut pois ?

    Kivointa tässä oli se (omaaa tyhmyyttä) että 123 hajosi ranskan motarilla. Ja se ei ollut halpa keikkka, mutta ei sotketa sitä tähän.

    En moiti enkä hauku 123-sytkää, koska se nytkin paukuttaa kivasti mun sätkää.

    Ei minulla enää mitää ongelmaa ole koska JASU, meitin velho korjasi tuonkin tuotantovirheen, EI TAKUUMIEHET.

    @sitikkapuoskari wrote:

    Mun oma 123 on pelannut jo 10 vuotta. Olishan tuokin korjattu sulle takuuna muttei kelvannut.. Tehdas on korjannut huomatun tekovian hetimiten ja kaikki on saaneet multa veloituksetta ehjän tilalle. Mikä siis ongelma?

    #155185

    Sain käsiini toisenkin, vastaavasti hajonneen kuin Mikan yksilö oli. Korjasinkin, vaan aika autuaasti unohdin että kenen osasta edes kyse oli… 😳

    Kasvot muistan kyllä, nimestä saati asuinpaikasta ei mitään muistikuvaa, vaikka ollaan nähty varsin usein menneiden parin vuosikymmenen aikana. Jos siis tunnistat itsesi, niin osoitetta kaipaan jonne tuon nyt ainakin pöydännurkalla toimivan toimittaa voisin…


    Tuollainen on nyt näissä kahdessa hajonneessa ollut levy, punaisella ympyröitynä vikapaikka. Pintaliitosvastus, jonka kautta kaikki puolan virta kulkee, sen mitä elektroniikasta ymmärrän, voin väittää että tuo on aivan alimitoitettu, eikä ihan vähän, tuohon paikkaan…


    Tuommoisen, 0,3 ohmin useamman watin vastuksen korvaavaksi laitoin, tuon pitäisi kestää vaikka sytkä jostain syystä jättäisi pitemmäksikin aikaa virrat päälle (jota se ei tee toimiessaan oikein)…

    Onko tuo sitten uudempi malli, kortissa maininta versionumerosta 2.0 ja yksi täysin pimentynyt on myös tutkittavana, versionumeroa 1.2 eli ilmeisesti vieläkin vanhempi versio? Hauskaa on että tuossa olettamassani vanhemmassa tämä yksi pintaliitosvastus on korvattu kuudella erillisellä rinnankytketyllä vastuksella…

    #155186

    Jännää näissä on se, että ovat “ihmiskokeissa” kentällä. Alaa vähän opiskelleena hämmästyttää noiden komponenttien kokomitoitus… mikäs näissä mahtaa olla viimeisin versio?

    Mulla on kaksi 123:sta käytössä, Amissa joku ja dyanessa UNI, versioista en tiedä. Vielä onneksi toimivat.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #227019

    Kommenttia DG-NITION -sytkästä. Se ei näemmä kestä ylijännitettä, vaan suojadiodin polttaa oikoseen ja sitten piirilevyltä syöttälinjan poikki. Tai ainakin tässä tapauksessa siten teki…

    Tarinan mukaan, käyttämättömyyden jälkeen käyntiin laitettaessa, olisi lataussäätimen häiriön takia jännitteet nousseet “ihan reilusti”, ja kun tuon sisälle näki niin jälki kyllä selittyy ylijännitteellä. Mielikuvan mukaan myös 123-ignition on kytkennältään hyvinkin vastaava, eli sama varoitus lienee aiheellinen sillekin. Mekaanisella säätäjällä releen kärkien jumitus on täysin mahdollinen, elektroninen hajotessaan osaa vastaavan tehdä, vaan tekee se elektroninen vastaavan tempun myös silloin kun säätimen maajohto irtoamaan pääsee…

    #227060

    Itselläni yhdessä sätkässä DG-NITION. Se on siis 123 Ignitionin kaltainen elektroninen sytty, jos ei ole kaikille tuttu. Hyvin on pelittänyt, mutta ko. kulkimessa on korkea bensankulutus. Tuskinpa se sentään tuon sytyksen syytä on…

    #227116

    Hei vain sytytysexpertit.
    Kysyisin mielipidettänne kevään kuluessa alkaneeseen ilmiöön sätkässäni (2CV6), alakierroksilla ja varsinkin kylmähkössä koneessa esiintyvään lievään (!) pätkimiseen. Ymmärrän kyllä, että aivan kylmä moottori useinkin aluksi saattaa pätkiä, mutta mielestäni lievä pätkiminen jatkuu kaupunkiajossa varsinkiin usein koko ajorupeaman ajan. Kuljin on minulla satunnaisessa arkiajossa ja talvellakin se oli liikenteessä. (Varustettuna asiaankuuluvilla jäähdytyssuojilla). Pätkimiseen liittyy satunnainen paukahtelu (kasarissa?). Muuten laite toimii erinomaisesti. Kiihtyy hyvin ylämäessäkin ja kulkee maantieajossa varsinkin erinomaisesti.
    Mitä tulee 123-tekniikkaan, se on asennettuna ja olen käynyt läpi eri liittimiä, puhdistelemalla ja varmistamalla näin toimintaa. Minulla on takalaatikossa myös kärkisysteemin osat edelliseltä omistajalta mukaani saamanani varaosana mutta arvatkaa vain, alkaisinko tienpäällä suorittamaan niiden asennusta, jos sytytys katoaisi. Vaikka omaankin vähän asennushommista kokemusta, tämän asennuksen yksityiskohdista ei ole hajuakaan. Mistä sen muuten tietää, että juuri 123:seen on tullut ongelma?
    Monta kysymystä, onko vastauksia?

    #227119

    Mikäli ko. pätkimistä ei tapahdu ryypyllä ajaessa niin vika ei ole sytytysyksikössä, vaan seoksissa. Kaiken aikaa ei kuitenkaan kannata ryypyttää, mutta kokeileppa noissa yleensä pätkineissä tilanteissa ajaa ryypyn kanssa. Pienikin rikastus riittää.

    Toinen juttu on, että jos sulla on alipaineensäätö käytössä niin se tarvitsee erittäin pienen reiän letkussa toimiakseen oikein. Tätä voi testata nyppäsemällä alipaineensäätöletkun kaasarista irti ja laittamalla tulpatun letkun pätkän siihen nippaan, josta säätöletku otettiin pois.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 7 viestiä, 61 - 67 (kaikkiaan 67)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.