Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 123/EVO, kenelläkään kokemuksia?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122728

    Törmäsin ruåttalaisten keskustelupalstalla tähän http://www.123ignition.nl/id/30.html.
    Kehuttiin maasta taivaisiin.
    Onko kellään kokemusta?
    Koska tulevassa kahdeksantoistakaakkisessa (12 volttinen) soisi kaikkien hevosten olla yht´aikaa kiitolaukassa, tuosta tuskin haittaakaan olisi.
    Voisin myös kuvitella että nelkku hyötyisi erityisen paljon tuosta alipaine-ennakosta, koska muistelen että se kilkutti erittäin herkästi pienemmillä kierroksilla vedättäessä.

    #136263

    Entäpä onko kellään kokemuksia 123 käynnistyvyysongelmista kuumalla? Nyt on mamman kulkimessa ollut vuoden päivät 123:nen ja valittelee että ei lähde kuumana käyntiin!? Ite oon viikot 700km pohjoisemmassa, joten en oo vielä koeponnistanu ongelmaa. Puola vaihdettiin uuteen kuukausi sitten. (edellinen oli ollut toistakymmentävuotta ajossa)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #136264

    Kokeilkaa kaasupoljinpohjassa starttausta kuumalla koneella. Tämä taitaa olla tehtaankin ohje(citroen) ja muistelin itsekkin, että piti opetella kun 123:seen siiryin…

    Muutenkin olemme täällä Joensuussa panneet merkille, että kulkimien kulkuhalut ovatten pienentyneet 123:sen kanssa. Lieneekö korvien välissä? Oomme huomanneet että kun vähän myöhäsemmälle sytkän säätää niin toimii paremmin. Kommentoikaa!

    Noista kulkuhaluista oma kokemus:
    123:sen kanssa ei mennyt kuin satasta vaikka miten yritti. Sytkä oli just merkin mukaan. Vaihdoin sitten sytkän toiseen kulkimeen edellisen kulkimen jäädessä vähemmälle käytölle. Kävin sillä kuitenkin ajelemassa ja yllätyin kulkuhaluista. Oli kuin eri sätkällä olis ajanut! Nyt menee 110km/h halutessaan ja muutenkin toiminta on ok.

    123:set miulla on käyttö kulkimissa(kaks pakua) edelleen enkä vaiha pois. Ovat ne kuitenkin niin paljon huolettomammat kuin perinteiset…

    #136265

    Olen huomannut, kun itse omistan vain kärjellisiä kulkimia, että kun asentaa uudet kärjet kannattaa nosto nokat rasvata vaseliinilla, jolloin bakeliitti kuluu hitaammin ja huolto välit pitenee ratkaisevasti. Koteloonkun ei ole tehtaalla laitettu rasva huopaa jonka voisi oljytä. Eihän ne kärjet ikuisia ole, mutta yllättävän pitkä ikäisiä, jos konkka on OK.
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #136266

    Juu oon neuvonu juuri tuota kaasun antoa mutta…. naiset…. täytyy käydä itse testaamassa. Tuota vekotinta asentaessa hukkui tyhjäkäynti kun laittoi “oikeaan” ajoitusmerkkiin… pientä säätöä ja johan toimi. Kiihtyvyys piristyi huomattavasti (jotain 300 000km ajettu alakerta :D) mutta huippuja en oo kokeillu. Ami kasin loota, joten kyl se varmaan tarpeeks liikkuu. 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.