Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 12hv -> 18hv:ksi.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128417

    Joskus olen jostain lukenutkin mitkä ovat 12-heppasen ja 18-heppasen erot, mutta muisti ei nyt toimi riittävän hyvin…
    Niin, saakos 12-kaakkisen “viritettyä” 18-kaakkiseksi?
    🙄

    #169784

    Kannet, imupakosarja ja kaasari erit (ainakin).

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #169785

    Onko imusarjanhalkaisija suurempi vai johtuuko ero kansista erosta? Minkä kokoinen on 18hv kaasari?

    #169786

    Ja pakoputki.

    @Jalppis wrote:

    Onko imusarjanhalkaisija suurempi vai johtuuko ero kansista erosta? Minkä kokoinen on 18hv kaasari?

    18 kaakkisen imu-pakosarja on paremmin virtaava ja eroavaisuus on myös kansissa. 12 hp kansissa tulee pako-imu sarja puoleltaan kolmella mutterilla kiinni ja 18 hp tulee neljällä.

    #169787

    Kaasarin kurkun halkaisia on 22 mm 18 heppasessa koneessa.. 💡
    Jos meinaa 18 heppasen rakentaa 12 heppasen lohkoon niin joutuu sahaamaan hiukan pois lohkon vaihteston kiinnitysjalasta siitä missä on se koneen tyyppikyltti,,
    muuten ei sovi 18 heppasen imupakosarja paikoilleen..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #169788

    Jos teoreettisesti asiaa miettii, miten vaikeaa lienee löytää käyttökelpoinen wanhus-Tiinan 425cc AYA A79/0 ja siihen perään alkuperäinen laatikko?

    Lojuuko nurkissa?

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.