Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 2 CV 4 (74) vetoakselin pallonivelet
- Tämä aihe sisältää 27 vastaukset, 11 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 16.2.2017 at 03:56 gustaf toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
14.1.2017, 15:00 #233701
Nyt tuli ongelma. 74:seen ei löydy vetoakselin yläpään palloniveliä mistään. Pitäisi ilmeisesti vaihtaa vaihdelaatikko, josta ulos tulee vetarin kiinnityspaikka erikseen. Mitä muuta menee uusiksi? Jarrukilpi ? Vanhat jarrurummut? käsijarru?
14.1.2017, 15:09 #233703ÖÖ, nyt ei ymmärrä itsellä kaksi -74 kuljinta, 2CV4 ja Dyane. Yläpään nivel minulla on siis tämän näköinen.
Vai, onko mulla jotenkin poikkeavat. Tiina alkuperäinen, mutta sätkä muutettu kutoseksi. Noitahan kyllä on saatavilla.
14.1.2017, 15:59 #233707Onko vetarin yläpää/jarrurumpu kiinni neljällä vai kuudella pultilla? Jos kuudella pultilla, niin minulta löytyy. Siis tuo Mikan esittämä malli.
14.1.2017, 19:11 #233713Minulta pitäisi löytyä jos sinulla on ns. kaksoisristinivelillä varustetut, neljällä pultilla kiinni olevat. Muut mallit ovat ns. kuulaniveltyyppisiä. Näitä on ollut paljon hallussa, ainakin pari hyvää pitäisi olla, toinen muistaakseni
uusi. Myös muutama samanmallinen ulompi pää löytyy. Ja kuulaniveliä runsaasti, sekä ala- että yläpäitä jos niistä on kyse.Saattaa vielä olla pari neljän kiinnityspultin rumpukin varalla. Ilkka HesastaPS: kaksoisristitappiniveliin myös suojakumeja varalla
14.1.2017, 20:24 #233715Kertokaas nyt fiksummat onko 74 sätkässä ollut alunperin kuulanivelet vai nuo kaksoisristinivelet?
14.1.2017, 21:09 #233718Minulle jäänyt se käsitys että nelkku- Dyaneissa ollut kaksoisristinivelet ja olisivat Ranskassa valmistettuja ja kasattuja, 2cveet taasen jotka belgialaisperäisiä, olisivat kuulanivelillä, 70 -luvun alkupuolella, vuosikymmenen puolenvälin jälkeen ei kaiketi kaksoisristinivelisiä enään rakennettukaan.
Nelkku 2cveet minulle vieraampia, osassa ollut kai kaksoisristinivelet, vai kuinka?14.1.2017, 21:43 #23372114.1.2017, 22:09 #233725Tämä on se kaksoisristitappinivel , palloniveliähän ei vetoakseleissa ole pahemmin näkynyt, kuulaniveliä kyllä. Esim. raidetangon päissä oleva nivel on sen näköinen että voisi palloniveleksi kutsua.
Pari noita kuvassa olevaa pitäisi löytyä. Ja rumpu on neljällä pultilla kiinni.14.1.2017, 22:38 #233733OK.Gustav / Ilkka. Tarvitsen yhden sellaisen “kaksoisristitappinivelellä varustetun vetoakselin. Rummut on ihan OK kunnossa . Olen itsekin pääkaupunkiseudulta Kirkkonummelta.
Siirytäänkö privaattipuolelle tekemään kauppaa. Tapio
Mun sähköposti on tuominta@elisanet.fi15.1.2017, 03:44 #233736OK.Gustav / Ilkka. Tarvitsen yhden sellaisen ”kaksoisristitappinivelellä varustetun vetoakselin. Rummut on ihan OK kunnossa . Olen itsekin pääkaupunkiseudulta Kirkkonummelta.
Siirytäänkö privaattipuolelle tekemään kauppaa. TapioMoron AndreACN-295,
Kehoitan Sinua Varovaisuuteen kyseisen henkilön kanssa!!!!!!!!
T: jiipee
Tuusulan kirkolta puh. 050-3369432PS. Kerran (ja vain sen ainoan kerran) todella pahahasti Hänen taholtaan höynäytetyksi tulleena. No, sainpahan tälläisenä tosi Tyhmänä ja Ihmisiin ja Ihmisen sanaan luottavana opin siitä, että meitä on moneksi.
Eikä maksa paljon!
15.1.2017, 08:25 #233742Olen asioinut paljon henkilön Gustav/Ilkka kanssa enkä pidä häntä epärehellisenä tai asioitaan hoitamattomana ihmisenä.
kertoo seppon
15.1.2017, 08:56 #233744Gustaf on pelastanut minun toisen sätkäilykesän, olen siitä kovasti kiitollinen. Ilkka toimi niin malli kelpoisesti kiltahengen mukaisesti kun vain mahdollista. Katkenneen jousivarvan vaihto, ei sairauteni siinä tilassa olisi onnistunut. Jousipönttöjen lisäksi sain tietotaidon ja työavun.
Viime kesä taasen Juridicus Sepon ohjeistaman tukipuhelun jälkeen samaiselle henkilölle allekirjoittanut ajeli mökilta kotiin pienen vaihdelaatikko aksidentin jälkeen ilman ongelmia. Vaikka itse oli jo hetken ihan varma että nyt kävi täystuho laatikossa.
Henkilökohtaisesti en näe mitään syytä miksi en luottaisi ko. henkilöön. Jokaisella saa toki olla omat mielipiteensä.
15.1.2017, 16:25 #233789Nelkuissa nelipulttiset rummut ja tuplaristivetarit alkoivat hävitä 71 vuoden loppupuolella ja 72 nelkuissa kuusipulttiset vetarit olivat jo yleisiä. Tästä huolimatta poikkeuksia on ja syitäkin on useita. Yksi 72-74 erikoisuus on ne satamassa pari vuotta seisseet Dyanet, jotka aivan takuulla ovat papereidensa mukaan -74 tiinoja, mutta yksityiskohdat paljastaakin tehtaasta ulostulon huomattavasti aiemmaksi. Sama juttu valmistenumeroiden osalta; eivät osu opuksien haarukkaan mitä minäkin vuonna on tullut ulos. Näistä syistä on hyvä laittaa kuva täällä foorumilla niin asiat aukeavat nopeasti lukijoille. Sen tämäkin topic osoittaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]16.1.2017, 12:25 #233820Ja sitten, jos vaikka tulisitkin vaihtaneeksi uudemmat versiot eli kuusipulttiset lähdöt vaihteistoon, ja vaikka tulisi suuri houkutus jättää vetarin alapäät tuplaristinivelille, niin älä toimi näin. Ovat eri mittaiset, tuplaristit alapäässä ja kuulamallit yläpäässä, ei tarvitse kovinkaan lujaa ajaa heittoon/kaarteeseen kun vetari “katkeaa” keskeltä… Moni on sen jo kokeillut, minä mukaanlukien, ei kannata. Hitaassa vauhdissa lähinnä huvittaa, mutta entäs isommasta vauhdista tai ns. tilanne päällä..?
Jotain voisi Gustafistakin mainita. Yllättävän monella tuntuu olevan negatiivista kokemusta kaupankäynnistä (tai yrityksestä) hänen kanssaan, ja vaikka nyt onkin ilmennyt että pari Raatilaista onkin onnistunut toimimaan hänen kanssaan, niin nämä kaksi väitettyä kokemusta tuskin poistaa menneiden vuosien/vuosikymmenten aikana koetut vääryydet? On luvattu myydä, mutta sitten vedetäänkin tylysti kaupattava kohde pois, myyty tuote onkin aivan kehnoa puhuttuun nähden jne. Itselleni henkilökohtaisesti sattunut, useamman kerran esille tuomani erittäin ikävä tapaus, joka hankaloitti elämää sillä hetkellä isosti. Ja sitten kun tätä tapaustani esille toin, niin uskomaton määrä yhteydenottoja, samantapaisten kokemusten kera, tuli, niin yksityisviesteillä kuin puhelimellakin…
En oikein usko että ihan tyhjästä ne jutut syntyivät, niin paljon ja niin samantapaisia olivat ne mitä tietooni tuotiin…
Tähän sitten lisätään “kaikkien alojen asiantuntevuus”, faktoja kysyessä saa linkin johonkin nettikeskusteluun, niin siitäkin voi vetää monenlaista mielikuvaa. Poikansa, ennen palstalla aktiivisesti mielipiteitä esittäneenä, lupaili kaikenlaista nähtäväksi mm. oman Dyanensa palkkihelmoista, mutta niitäkään ei ole nähty mutta odotettu on liki pari vuosikymmentä… Monen jännät väännöt kyllä aikaan aikanaan saatiin, ja lähes aina oli kyse siitä että hän oli teoriatasolla asiaa pohtinut, kun muiden näkemykset perustuivat käytäntöön…
Edelleen kyllä huvittaa sekin että suoraan on kerrottu ettei Gustaf osaa eikä halua käyttää tietokoneita. Siksi ei koskaan aikanaan suoraan mihinkään vastannut, vaan vastaukset häneltä piti kysyä poikansa kautta. Sitten silloinen nimimerkki poistui “linjoilta” ja hetkeä myöhemmin tämä nykyinen nimimerkki Gustaf ilmaantui, yllättäen täysin kokeneena tietokoneenkäyttäjänä…
Nämä jutut vain kokemuksiin perustuen, ei ole tarvetta mitenkään totuuksia muuttaa saati panetella henkilöä. Koetut lähinnä nostattaa verenpainetta, asiat mistä on sanottu vajaa parikymmentä vuotta takaperin ettei olisi tapahtunut, ja että muistaa kaikki yhteydenotot mitä on osien ostoihin liittyviä. Nimi on kuitenkin sen verran harvinainen, ettei sekaantumisten vaaraa ole…
Saas nähdä mikä sota taas syttyy. Mutta sehän vain lisää palstan aktiivisuutta, sitähän on kaivattu..? (tämä on osaksi sarkasmia, jos ei tekstistä ilmene)
Moron AndreACN-295,
Kehoitan Sinua Varovaisuuteen kyseisen henkilön kanssa!!!!!!!!
T: jiipee
PS. Kerran (ja vain sen ainoan kerran) todella pahahasti Hänen taholtaan höynäytetyksi tulleena. No, sainpahan tälläisenä tosi Tyhmänä ja Ihmisiin ja Ihmisen sanaan luottavana opin siitä, että meitä on moneksi.
Eikä maksa paljon!
Et ole kokemustesi kanssa yksin, pikemminkin päinvastoin…
16.1.2017, 13:51 #233828No se on moi taas
Olen käynyt Gustav/Ilkan kasssa ihan asiallista keskustelua näistä näköjään harvinaisemmista “tuplaristipallonivel” systeemeistä. Mulla on 1-2 mm klappia yläpään tuplaristin ylimmässä nivelessä, mutta tultiin Ilkan kanssa siihen loppupäätelmään, ettei kannata suuren työmäärän takia vaihtaa, ennenkuin veto täristää tai on hylätty katsastuksessa. Hän antoi hyvät ohjeet rakenteen purkamiseenkin ja sovittiin varaosan kaupasta ihan “asevelihintaan”, jos sellaista tarvitaan. Minulle ei jäänyt mitään huonoa kuvaa hänestä, päinvastoin, auliisti antoi neuvoja eikä mitenkään tuputtanut osia tai ylihinnoitellut niitä. Kiitti Ilkka neuvoista!Tämä nyt kyseessä oleva rakenne on näköjään kuitenkin harvinaisuus, kun katson Sitrosen ja kansainvälistä tarjontaa. Kaikki tarjottavat vetoakselin on tyyppiä, jotka lähtevät laatikon kyljessä olevasta laipasta. Jopa Burtonin 1000 euron laatikoissa ei ole yhtään tämän mallista. Vai voiko nykyisen mallin muuttaa laipalliseksi??? Sitrosella olisi yksi BB laatikko 200 lla. Joutuuko tässä vielä ratashommiinkin. Kait näissä laatikoissa sentään samat sisuskalut on?
Jos ajettelen pitkällä sihdillä pitää kulkimen hengissä, niin kallistun uuden laipallisen laatikon kannalle. Yhden “tuplaristituplapallon” löytyminen ei ole “lopullinen ratkaisu”, kun tätä rakennetta ei tueta enää millään osilla. Täytyy ajatellä myös perikuntaa !
Seuraava vaihe on löytää laipallinen laatikko. Älä epäröi tarjota.
Ilon kautta eteenpäin! Leuka kohti rintaa ja päin uusia vastoinkäymisiä !
Tapio
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.