Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 2-kurkkuinen Solex
- Tämä aihe sisältää 173 vastaukset, 22 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 26.4.2017 at 20:30 Akaile toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.5.2013, 11:42 #165068
Oliskohan neulaventtiili jumissa auki kaikenaikaa?
24.5.2013, 18:16 #165069@sitikkapuoskari wrote:
Oliskohan neulaventtiili jumissa auki kaikenaikaa?
Koho saattaa jumittaa kohokammion seinämiin eikä sulje neulaventtiiliä,
24.5.2013, 18:31 #165070Bensan pinta oikein hyvä, avasin ja tarkistin. Suuttimia en katsonut tarkemmin, kokeilin vain kaikki että ovat kiinni, käväisi mielessä jos pääsuutin, eli se hankalin, on löysällä ja päästää liikaa soppaa läpi. Ainut mikä pitää vielä tarkistaa että onko kakkoskurkku kiinni lepoasennossa, se tuli vasta irroituksen jälkeen mieleen. Kokeilin myös toisella tyhjäkäyntisuuttimella ja seoksen säätöruuvilla. Siinä kaasarissa on takana joku ylimääräinen lisäilmaruuvi, sitäkin säätelin suuntaan jos toiseen. Sillä oli vaikutusta käyntiin ja seoksiin, mutta ei lähellekään tarpeeksi. Hc lähti tippumaan mutta co pomppasi yli kympin kun sitä avasi.
24.5.2013, 19:09 #165071Hei, jos siinä on ilmaruuvi kannen korkeudella on se tyhjäkäyntikierrosten säätöön. Kaasuläpät pitää olla kiinni ja alaseosruuvilla ja yläilmaruuvilla passataan seos/kierrokset kohdilleen. Mittari on hyvä olla putkessa.
25.5.2013, 07:20 #165072Pakokaasumittari oli kiinni kokoajan kun säätelin. Kaikki ruuvien variaatiot kävin läpi, seosruuvi, ilmaruuvi ja varsinainen tyhjäkäyntiruuvi. Ykköskurkun läppä oli täysin kiinni. Paitsi jos se kakkoskurkku on raollaan, se tarvii vielä katsoa.
Ymmärtäisin kyllä jos kyse olisi pienistä heitoista mutta HC 4000! Pakokaasumittarin suodatin meni mustaksi minuutin säätämisen jälkeen ja pakoputkesta tuli todella synkkää mörköä ihan silminnähden. Käynti oli rauhatonta. Tuon kaasarin työnjälki näyttää hmm karkealta, tiedä missä vinku-intiassa se on tehty..
25.5.2013, 10:43 #165073Noilla lukemilla sen on pakko ajaa kurkkuun raakana bensaa eli neulaventtiili ei pidä taijotain.
25.5.2013, 19:49 #165074Ja nyt kun Kooma muistelet sitä yhtä italian reissun kaasaria, joka vei kympin soppaa, siinä oli jonkun virittäjän jäljiltä 140 pääsuutin ja faijan kokeillessa kaasua koko kengän painolla tuli mustaa usvaa putken täydeltä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.5.2013, 08:08 #165075@Kooma wrote:
Hc lähti tippumaan mutta co pomppasi yli kympin kun sitä avasi.
Kuulostaa ihan oikealta, avaapa vielä lisää. Luulen että siinä kävi niiin että seos muuttui sen verran laihaksi että se alkoi palamaan jolloin palamattomia hiilivetyjä (HC) tuli vähemmän mutta huonosti palaneita (CO) tuli enemmän kun ilma ei vaan vielä(kään) riittänyt jotta bensa olisi palanut hiilidioksidiksi (CO2) asti.
Tämä siis tietämättä mikä ruuvi se oli ja sillä olettamuksella että sytkäsysteemit on ok eikä venttiilit vuoda eikä männänrenkaita ole poikki.
27.5.2013, 18:38 #165076Kyllä vääntelin ruuveja niin paljon että ne tulivat pihalle asti. Suuttimien luulisi olevan oikeat kun tuo on myyty Carburettor oval for 2CV6, new part. Solex 26/35CSIC tyylisenä kaasarina käytettäväksi, joten luulisi siellä siihen tarkoitukseen olevat suuttimet olevan. Pitää vielä tarkistaa. Venttiilit hioin, uuden mäntäpyttysarjan laitoin. 1-2-3 sytkä. Kaasarin vaihto tiputti hc:n, muita muutoksia en tehnyt siinä välissä.
Minulla ei ole nyt kaksipyttyistä sätkää käytössä säätöä varten. Haluaako joku ostaa tuon testiinsä? http://www.franzose.de/en/ALLE/Alle/Vergaser-Vergaserdichtsaetze/ANR10153/” onclick=”window.open(this.href);return false; 340€. Pitää vielä varmistaa tuon omistajalta, mutta luulisi käyvän hänelle, ajelee 15 vuoden seisonnan jälkeen tyytyväisenä käytetyllä kaasarilla.
27.5.2013, 18:58 #165077@Kooma wrote:
Suuttimien luulisi olevan oikeat kun tuo on myyty Carburettor oval for 2CV6, new part. Solex 26/35CSIC tyylisenä kaasarina käytettäväksi, joten luulisi siellä siihen tarkoitukseen olevat suuttimet olevan.
Myyvät nykyään myös innokkaasti noita suutinsettejä ainakin Ecasilla ja Burtonilla, joten en ole tippaakaan ihmeissään, vaikka tuosta puuttuisi kokonaan se pienempi suutin. Mitä näitä nyt olen viime vuosina säätänyt, geesua ja sätkää, niin sitä huonommin säätöruuvit tottelee, mitä suuremmat suuttimet on kaasarissa. Myös se sun veikkaus kakkoskurkun kaasuläpän avonaisuudesta kuullostaa mahdolliselta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.5.2013, 15:01 #165078voisiko joku ystävällinen sielu selvittää ensimmäistä kertaa 2-kurkkuista kaasaria tutkivalle ihan perusjuttuja kuten onko 1. kurkku vasemmalla vai oikealla ? vasemmalla olevassa on pohjalla suutin missä lukee solex yläpuolella ja alapuolella vissiin 90. keskellä ylhäällä on liekö suutin missä 2 AA.
mikä ja missä on 1. kurkun ja 2. kurkun suuttimet ? Mikko29.5.2013, 18:35 #165079Tänään vähän tutkin tuota. Kakkoskurkku oli kyllä ollut kiinni. Mutta ne suuttimet.. Ykköskurkun suutin 125! Kakkonen 85. Riittääkö tuo vetämään HC:n noin överiksi?
29.5.2013, 18:45 #165080Mikko: ykköskurkun suutin on vaikeimmassa paikassa. Siihen pääsee käsiksi avaamalla kymppimillin kannalla olevan pultin kaasarin vasemmassa (eli kuskin) takanurkassa ja sitten pitkällä sopivan kokoisella meisselillä avaamalla. Kakkoskurkun suutin on oikean puolen kohokammion pohjalla. Ylhäällä kurkkujen päissä on ilmasuuttimet, vai miksi niitä kutsutaankaan.
29.5.2013, 19:23 #165081Principal=Primary=ykköskurkku=pääsuutin
Secondaire=Secondary=kakkoskurkkuEspoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.5.2013, 19:26 #165082@Akaile wrote:
Principal=Primary=ykköskurkku=pääsuutin
Secondaire=Secondary=kakkoskurkkuEi vaan Primaryllä meinaa bensasuutinta ja Secondaryllä ilmasuutinta. Vähän hassusti toki..
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.