Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › 20 vai 25 hp?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
1.4.2010, 05:12 #125859
Tervehdys!
Heittäkääpä mielipiteitä/arvauksia, jotta onko 29hp sätkän etupyörillä tarjolla 20, 25 hp vai jotain ihan muuta?
1.4.2010, 07:03 #156700Riippuu täysin yksilöstä ja ajetuista kilometreistä. Siinä on niin monta muuttujaa ja voiman välittäjää, että en ihmettelisi jos olisi vaikka vain 19 heppaa (tai alle 😯 ) renkaista mitattuna. Kertokaa ihmeessä, jos olette dynottaneet vakiopelejä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.4.2010, 07:14 #156701noin 15-16 arvio.
Eikös jossakin ollut joskus 60-80-luvulla jokin mittaus (TM tai vast) ja siinä pyöriin välittyi reilut kolmannes voimasta???
Vakuuttavan varmaa tietoa…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com1.4.2010, 07:26 #156702Alamme olla jo riittävässä tarkkuudessa minun tiedonhaluni kannalta. Perästä kuuluu… 😉
1.4.2010, 08:01 #156703Meidän yhtä sätkää ajettiin aikoinaan Amiksen testipenkissä ja tulos oli muistaaksen 28 hp, mutta oliko se nyt sitten vetopyöräteho.
Eikös DIN-hevosvoimissa ole jo huomioitu joitakin häviöitä (toisin kuin SAE) ja niitähän nuo viimeisimpien kutosten tehot (29 HP DIN) olivat. Muistaakseni 12-kaakkinen on itse asiassa SAE-heppoja ja vastaava dinisyys joku pienempi lukema.
1.4.2010, 08:23 #156704Ainakin joskus SAE teho oli kampiakselin päästä ilman moottorin apulaitteita. (Vesipumppu, laturi, tuuletin jne.)
DIN:ssä oli apulaitteet mukana, muttei kuitenkaan vaihteistoa.
Japanilaiset taisi mitata lisäksi ilman ilmanputsaria ja pakoputkistoa.
Hatarahkoa muistietoa oli tämä.1.4.2010, 09:07 #156705@Isoo-Jukka wrote:
Meidän yhtä sätkää ajettiin aikoinaan Amiksen testipenkissä ja tulos oli muistaaksen 28 hp, mutta oliko se nyt sitten vetopyöräteho.
Tuo 28 lienee laskennallinen moottoriteho. Lisäävät renkaista saatuun tehoon jonkun kaavan mukaisesti jotain.
Yhden mersun aikoinaan käytin penkissä ja pyöristä tuli melko tarkalleen 100hp ja moottorille laskettiin arvoksi n. 100 kW. Muistan nuo luvut, kun olivat niin lähellä toisiaan numeraalisesti.
3.4.2010, 06:51 #156706Tuo penkissä käyttö tuli minunkin mieleen kun työkaveri saapi kohtapuoliin asennettua dynonsa paikoilleen :D. Asiasta keskusteltiin jo, mutta epäili kyllä että jaksaako nelkku niitä rullia edes pyörittää 🙁 . Toinen juttu taas että viitsiikö vanhaa kiusata..
3.4.2010, 09:50 #156707Miksipä ei Nelekku jaksaisi dynorullia pyörittää..?
Toinen mitä jäin tuossa “ihmettelemään” on se, miksi ei Wanhaa Wiitsisi kiusata, ei se dynorullilla kuormittaminen rasita sen enempää kuin normaali kiihdyttäminenkään..? Kun ei siitä moottorista saa yhtään enempää voimaa ulos kuin liikenteessäkään, joten ei sitä voi kuormittaa enempää kuin mihin se on kykeneväinen…
Yllättävän tuttu harhaluulo on tuon tehomittauksen suhteen se, että siinä moottori joutuisi jotenkin kovemmalle rasitukselle kuin sen normaalissa käytössä, ei se joudu. Eri asia on sitten pitkäkestoinen säätörupeama, siinä tulee sitten helposti mukaan monenlaisia muita juttuja, joissa yhteyksissä niitä vahinkoja monasti tulee..!
3.4.2010, 17:10 #156708Rääkkäämisen vaikutelma tule varmasti siitä kun liikkumaton kuljin antaa kaikkensa pienessä suljetussa tilassa. Voima puhuu suurella äänellä.
4.4.2010, 07:19 #156709Amen! Näin Isoon vireon ja tunnelmassa löytyy 🙂
8.4.2010, 09:01 #156710Moro !!
Pitäppäs tästä äänestys pystyyn 😆
Mä veikkaan alle 20hv, olen ihmeissäni jos pyörästä tulee ulos yli 20hv.
Lasse8.4.2010, 09:55 #15671131.2 hp ja 44 nm
Joskus joku puheli että rättärin voimansiirto häviöt on yhdet pienimmistä,
siis verrattuna muihin autoihin. En tiedä onko asiassa mitään perää.-Olli
9.4.2010, 15:11 #156712@PienempiOlli wrote:
31.2 hp ja 44 nm
Joskus joku puheli että rättärin voimansiirto häviöt on yhdet pienimmistä,
siis verrattuna muihin autoihin. En tiedä onko asiassa mitään perää.-Olli
Otetaanko kaikissa autoissa tehot peruutusvaihteella ja miksi..onkohan syy jotta sitä on käytetty vähiten ??
terv. Kari9.4.2010, 16:32 #156713 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.