Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 25 litran peltitankki

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128095

    Kuopijjosta putkahti käsiini peltitankki, jota en ole aiemmin hypistellyt. Mittaus osoitti tilavuudeksi 25 litraa ja vähän päälle, eli päälle menevä osuus selittyy täyttöputkella… Kysymys kuuluukin, että missä mallissa oli peltinen 25 L tankki? Tätä oli käsittääkseni Ami 6:een sovitettu, mutta ei ollut mahtunut paikoilleen. Tämä ei siis ole se Amin 25:nen. Catsin mukaan Meharissa oli 25 L, mutta oliko kaikissa? Muistelen purkaneeni Meharista peltisen pikkutankin.

    Muovitankissahan tuo on ihan yleinen luku, mutta tämä peltinen oli minulle uutta…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #168417

    Nelkkutiina..?

    Ainaski tuossa miun yksilössä, ja parissa muussakin verstaalla majailleessa on sellainen ollut…

    Miulla oli mielikuva että se olisi AMI:n, jos kyseessä on käyttämätön osa. Siksi en epäillyt Dyanen tankiksi kun siinä ei (muistaakseni, jos kyse on samasta yksilöstä) ole “upotusta” polttoaineputkelle, tankin yläpinnassa…


    Mahtaako olla kuinkakin tuon mallinen, poislukien nuo lisätyt putket..? Mainitsemaani upotukseen laittelin nuo lisäputket…

    #168418

    Minulla on kutosessa -77 tuollainen syvennyksellä varustettu tankki, vaihdoin kesällä uuden anturin.. ei ole pohjaproppua..mittarin näyttäessä tyhjää sinne menee kuitenkin vain n. 15-17 litraa. En ole vielä ajanut täysin tyhjäksi..täytyneepä koittaa.

    #168419

    Tämmöttii:

    Olen 3 kpl -74 Tiinoja purkanut ja kaikki olivat 20 litran peltitankilla, joten ihmettelen suuresti millainen vuosimallirajaus tähän tankkiin liittyy?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #168420

    En usko että tuohon(kaan) olisi ollut mitään vuosimallirajausta, vaan osia on “perinteisesti” otettu hyllystä, mitä on sattunut löytymään… 😆

    Tuo miun yksilö on “periaatteessa” -74, joka on saamani tiedon mukaan tullut maahan -73 alkupäivinä, eli olisi väsätty jo vuonna -72. Mallivuotta -73 voisi kuitenkin tarjota, kun Citroenin mallivuoden vaihtuminen tuolloin ajoittui syys-lokakuuhun…

    Sähköt vastaa -72/vanhempaa, ei kuitenkaan WanhusDyanea, kahvat kuitenkin jo -74 eteenpäin, kuten myös ovilukot, virtalukko yms. Ota näistä sitten selvää minkävuotisesta kyse on, ja minkälainen on uutena ollut…

    Tuota Akailen kuvissa näkyvää tankkia arvuuteltiin silloin -08 kesällä, ja siihen uskoon päädyttiin että olisi AMIn tankki, vaan ilmeisesti sitten ei ollut? Muutenhan tuo vastaisi oman tankkini muotoa jne, mutta ilman letkulle tehtyä uraa..?

    Ja pohjaroppu on omassani, joka tietenkin tihkuu hitusen. Ei vain viitsi edes yrittääkään sitä tiivistää, ilman tankin poistamista, ja varautumista verstaalta poistumiseen jollain muulla. Helposti voi lähteä vähän isompi poistoaukko syntymään, pellin repeillessä ympäriltä…

    Jos sitten vertaa 20-litraiseen, niin sehän likipitäen loppuu taaempien kiinnityspisteiden jälkeen, nämä 25-litraiset taas jatkaa pitemmälle, joka aiheuttaa sen ettei se sovi Sätkään..?

    #168421

    @Jasu wrote:

    nämä 25-litraiset taas jatkaa pitemmälle, joka aiheuttaa sen ettei se sovi Sätkään..?

    Täh, en ymmärrä tätä lausetta, mahtuuhan se kun laittaa mahtumaan 😉 😆 Nooh, vitsi vitsinä.

    Hiukkasen ihmetyttää tuo täyttöputken kulma. Muistikuva kakskymppisestä nimittäin kuiskuttelee korvaan, että sellaisessa tuo lähtökulma olisi jyrkempi yläviistoon? Tämä taas viittaisi siihen Amiin ja siihen se ei mahtunut…. Olisiko mitenkään mahdollista, että tämä on jonkun 0-sarjalaisen Ami8:n tankki? Ja entäpä ne Meharit?

    Rupesin myös miettimään tuota upotusta…Sehän on kosteudenkerääjänä täysin järjetön, MUTTA eikös -73-74 Tiinassa ollut jo takaturvavöiden kiinnitysrauta tankin päällä? Epäilen, että tuo tankin upotus on tehty vain ja ainoastaan sen raudan aiheuttamien tilaongelmien vuoksi? Tällöin tämän minun tankin pitäisi sijoittua aikavälille ennen -74 tai tuoteperheeseen, joissa ei tuota rautaa ole?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #168422

    Juu, voi hyvinkin olla turvavyöpalkki upotuksen syyllisenä, eipä tullu tuo mieleen. Ko. palkki kun on ollu alkujaan ko. laitteessa…

    Ja juu, kyllähän noihin saa mahtumaan vaikka mitä, olisi ilmeisesti pitänyt muotoilla lause jotenkin sillai että “ei takakontinpohjaa muokkaamatta mahdu Sätkään” tai jotain. Kun onhan miullaki ollu GS:n tankki Dyanessa, ja ihan kivasti olisi sopinu isompikin siihen tilaan minkä tein…
    😆

    #168423

    Paljonko sen GS-tankin vetoisuus on, ja oliko paha rasti sovittaa?

    Tuli tuossa ohimennessä mitattua tiskiallaskin, 17.5 litraa menee tuollaiseen “altaanpuolikkaaseen”.. Voe voe, mitenhän tässä vielä käy 😆 Tuota nyt en ainakaan laita paikalleen, kun se olikin odottamaani pienempi. Ts. täysin samankokoinen kuin nykyinen tankki.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #168424


    Tuosta saapi ehkä jotain käsitystä..? 43 litraa sen pitäis olla, ja sen suuntaisia tankkausmääriä muistelisin sinne menneen…

    Elikkäs, kontinpohjaa silputen, siten ettei varapyörää voi edes kuvitella tuonne, “sopivasta” kohdasta taitos ylöspäin ja uusi päälipelti. Tälläsin myös poikittain neliskanttista putkea johon tankin kiinnitysruuvit laittelin kiinteästi, ja tankki muttereilla kiinni.

    Alkoi vaan vuotamaan, mokoma, kun oli ollut maata vasten jonkun 15 vuotta. Ei into riittänyt parsimiseen, eikä toista ole vahingossa vastaan tullut. Nyt sitten pitäisikin muutoksia tehdä jos sellaisen löytäisi…

    #168425

    Näyttäs olevan 26l tarviketankki. Saatavana vieläkin 8)

    #168426

    Tuota nuin niin täälläpä ei taida ihan hirviästi olla noita Meharin sielun elämään perehtyneitä immeisiä. Itse kun tuossa parivuottasitten omani kävin läpi, niin vaihdoin sinne 25L muovi tankin. Alkuperänen oli 25L pellitankki. Voin huomenissa kaivaa orkkis tankin esille ja muutaman foton siitä tänne tällätä. Sen muistan, että kun muovien alus putkia paikoilleen tälläsin, niin piti eräs putki katkaista ja hitsata uuteen kohtaan jotta sai tuon tankin täyttöputken sopimaan. Toki tämä ko putki on voinut alun alkaenkin olla väärässä paikassa, koska sen olin itse siihen hitsannut mallin mukaan.

    Jotenkin mielessäni on, että amin tankki on taas hieman erinäköinen. Nurkista saattaa löytyä sellainenkin josta nyt kuvankin laittaa voi jos satun löytämään.

    #168427

    Tuosta Tinskun GS-sovitteesta vielä, että mahtuiko se täysin runkoaisojen väliin vai tuleeko myös rungon yli sivuttaissuunnassa?

    Vararengashan on tunnetusti konehuoneessa, joten sen puolesta ei ole haittaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #168428

    Tulee rungon yli, on muistaakseni tuplaten vakiotankkia leveämpi. Sen verran matala, että mahtui korin ja rungon väliin…

    Melko läheltä tukivarsia meni tankin kulmat, täyttöaukko suoraan taaksepäin, tankin huohotusletkun lähtö keskellä yläosaa…

    Bensamittarin anturikin toimi kivasti alkuperäisen mittarin kanssa, siitä sitten aiheutui se että alkoi kiinnostaa enemmänkin nuo anturi/mittarisovitukset, ja tähän mennessä kaikki Citroenin käyttämät mittarit mitä on tullut tutkittua, liikuttavat viisaria käytännössä just saman verran keskenään, ja tästähän on sit Akailella(kin) osoitus bensamittarinsa kanssa…

    #168429

    Katselin tuon Matson vinkin perusteella Franzosen, Ecas 2cv:n, 2cv-cityn ja Cassiksen läpi. Lähin osuma oli tämä:
    http://www.mehari-2cv-spare.co.uk/fuel-tank-metal-mehari-2cv-dyane–a–1010103.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    ja tuokaan ei ole malliltaan sama kuin omani.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #168430

    Käsitykseni mukaan kutostiinoissa on ollut 25 litran peltinen tankki. Sellainen on tiensä löytänyt Kallefaaraoonkin. Vetoisuus taitaa olla 27-28 litraa täyttöputki mukaanlukien piripintaan tankaten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.