Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit 2cv 4 -71 elvytysprojekti

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 34)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #142681

    kyllä se kesä meni nopeasti!! Nyt on menossa loksujen ja luukkujen sovittelu.josko ens kesänä pääsisi ajelulle..Maalitkin on jo hankittu!uusia kuvia muutama lisää ja seuraavan projektin ensikuvia myös!Tämä kaunotar nimeltä Greta..Muutti meille Hangosta,ei ollut kovin halukas, jarrutteli kaikilla pyörillä voimiensa tunnossa..mutta pienen pesun jälkeen näyttää jopa ryhdikkäältä 😀 =silmänlumetta,edestä onpi runko niksahtanut poikki. laitoin puupalikat pohjaanlyötikumien väliin ettei maha ota maahan kiinni 😳 No rouva sitten odottelee että nuorempi valmistuu ensin..huomatkaahan etevä latausysteemi greetassa 😀 )Eikös ole etevä!!

    #142682

    Kyllä on ollut ilo seurata, kun nelkku saa uutta ryhtiä! Toivottavasti Greta saa tuntea samanlaisen kutittelun 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142683

    Lisäsin kuvia, projekti etenee..hitaasti! Mutta kuitenkin, kori on maalattu ja joitain irto osia myös. Ken kertoisi millä värinumerolla puskureitten,vanteiden ja valopukin väri löytyy? Puutteita on edelleen:jarrupääsylinteri,pitkä jarruputki,uudemman malliset takapään pohjaanlyöntikumit(oli korjauspelleissä erilainen kiinnitys),hyvät hehkulamppu umpiot(sais keltaiset lamput),myös hyviä ovia tarttis. Tuo nokkapelti oli ihan järkyttävä, lienee vauhdissa auennut tai puu kaatunut päälle..parempaa siitä en saanu vaikka kuinka naputtelin..niin ja jos jollain olis vanha johtosarja josta yhdistelemällä vanhan kanssa sais tehtyä..

    #142684

    Taas yksi kesä alkaa olla takanapäin! Edistystä sen verran että savut koneesta otettu, kori ovia lukuunottamatta kasassa,valot yms sähköt pelaa, jarrut muuten kasassa paitsi vielä ilmaamatta. Pieniä kommervenkkejä oli tuon konepuolen kanssa, huohotin mysteerin ilmanputsarille menevään letkunlähtöön unohtunut muovitulppa lienee aiheutti öljyvuodon brillitilkkeen välistä kun vähän kierrätti konetta…Mahtaakohan tuo brilli löytää paikkansa vai pitääkö purkaa? Niin ja tietysti pakopuolella vuotoa,kun nuo uustuotanto klemmarit on ihan sanonko mistä!Laittelen kuveja jahka kerkiän..

    #142685

    http://picasaweb.google.fi/aripekka.osterman/2cvNelkku” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Kuva linkki….. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142686

    Brillit alkavat vuotamaan nimenomaan silloin, kun huohotin ei toimi ja kampikammioon syntyy ylipainetta. Tuskinpa niitä tiivisteitä tarvitsee vaihtaa, jos sait huohottimen toimimaan, niinkuin on tarkoituskin. Tarkkaile tilannetta.

    #142687

    Sätkäaloittelija tiedustelee, että mikä tuo brilli oikein on?

    #142688

    Brillitiiviste on moderneissa koneissa työntötankojen putkien alle, jousikuormitteisen lautasen alle tuleva silmälasien muotoinen kumitiiviste. Vanhemmissa ja ainakin ami6:sessa on ns. monokkelit, eli tiivisteet ovat erilliset. Väärin asennettuna vuotavat takuuvarmasti vaikka huohotin olisikin ehjä. Jos tiiviste on selkeästi jäänyt näkyvästi kantamaan, sen saa mahdollisesti ujutettua koloonsa pitkällä ruuvimeisselillä tms. peltien raoista. Kiitokset vaan Ristolle jolla on selvästi pidempi pinna kun minulla 😀 .

    #142689

    Noin, kuvia lisätty. Miten tuo valojen johtohässäkkä pitäis oikein mennä? Entäs mahtuuko toi superlonipehmuste sitrosen penkinverhoilujen alle? Jarrut tuli ilmattua, ja tuntoa alkoi löytyä kyllä. laturi temppuilee edelleen.. kun kone käy ja laittaa mangnetointivirran piuhan paikoilleen ja tarjoo laturin virtapiuhaa paikoilleen niin kipunoi penteleesti??kommenttia kuvista saapi antaa, en ole esim. konehuonetta kasassa koskaan nähnyt..

    #142690

    @z1100ss wrote:

    laturi temppuilee edelleen.. kun kone käy ja laittaa mangnetointivirran piuhan paikoilleen ja tarjoo laturin virtapiuhaa paikoilleen niin kipunoi penteleesti??kommenttia kuvista saapi antaa, en ole esim. konehuonetta kasassa koskaan nähnyt..

    No eihän sitä laturia noin voi testata…???
    Ensin voi kokeilla laturin kun kone ei ole käynnissä,, siten että kytkemällä + piuhaa laturin
    latauksen ulos tulo mutteriin,, niin ei pitäisi tapahtua mitään jos laturin diodit ovat kunnossa..
    Lataus johdossa on vaihtovirta latauksessa aina + jännite ja takaisin päin virran akulta estää diodit,, (vertaa takavirta rele)..
    Latauksen säätimelle tulee virta virtalukolta,, jota se pitää niin sanotusti mitta jännitteenä j
    syöttää sen jännitteen perusteella sopivaa mangnetointi virtaa laturin hiilten kautta ankkurille..
    Kaikki tämä jos johdotus on oikein kytketty??
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142691

    No, kun tarjoilee sitä +:ssaa koneen käynnistyttyä mangnetointivirtajohto irrallaan ei räiski..Kun +:ssa on kiinni valmiiksi ja tarjoilee herätin piuhaa niin kuormittaa voimallisesti, jopa alkaa urisemaan tuskissaan? Ja siis oikoseen menee?Johtoja ei ole alkuperäisestä muutettu mitenkään..Olenko ymmärtäny oiken että pariisinrohnen “herätin” napaa (se narttuabiko)säädin maadoittaa sopivasti lataus tarpeen mukaan? Kun ei tuo ole oikein auennut vielä? Normaali vaihtovirtalaturihan tarttee sen latausvalon kuormaa että yleensä heräilee töitänsä tekemään..Tosta laturista vielä että se on peruskorjattu pari vuotta sitten saatavilla olleilla tarvikeosilla, voisko olla joku väärä palikka paikoillaan?

    #142692

    Rättärin laturi on kytkennältään erilainen kun nykyiset autojen laturit,, mangnetointi virta säätäjältä tulee nimen omaan laturille eikä merkkivalon kytkentöjä vanhemmissa latureissa ole..
    Joten mangnetointi hoituu siis siten että säätäjä syöttaa virtaa vastuksen tai vastuksien kautta laturin ankkurin hiilten läpi,, huomaa että mangnetointi virta menee toiseen ankkurin hiileen ja toinen niistä hiilistä on kytketty runkoon.. Kytke lataus johto ja mangnetointi johto laturiin ensin ja käynnistä kone,, jännite mittari kytkettyna latausjohtoon / runko,, nyt lataus jännitteen tulisi olla jotain 14,5 voltin luokkaa.. Jos yli siitä tai ääretön on säätäjä joko pyöritetty säädöltään metsään tai on viallinen.. Rättärin lataus piiri on alkuperäisenä niin yksinkertainen että sitä ei pidä verrata mihinkään muihin uudempien latureiden kytkentään….
    💡,,, 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142693

    No niin, diodihan se siellä oli poksahtanu. Täytyy hankkia uus diodisilta ens viikolla, josko sauhu alkaisi hälvenemään! On se vaan aika yksinkertainen lataus tosiaan kuten mhm sanoi.Kiitos ohjeistuksesta!!

    #142694

    OK! 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142695

    No niin, uutta diodisiltaahan ei sitten helposti tunnu löytyvän? Korjasin vanhan laatikon pohjalta löytyneillä suht järeillä diodeilla. Ja tuntuu lataavan normaalisti. Vähän joutui säädintä säätämään kun karkaili tuo latausjännite liki 16 volttiin..

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 34)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.