Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 2CV 6:n välyksiä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #131891

    @nameone wrote:

    Visan kone on tosiaan varmaan parempi valinta, mulla on siitä niin vähän kokemusta, että en tiedä edes mikä siitä tekee kevyemmän, putket kai, koska kampi ja männät on painavammat?
    Rotaxin ilmaj. moottorikelkan kone on tehopainosuhteelta vielä parempi tosin.

    Visan kone on hieman painavampi kuin 6-kone, ehkä noin 5-10 kg enemmän. Meinaan on tullut raahattua 4-koneesta lähtien, eli näppituntumaa on 😉

    #131892

    No niin eli ei se 6:n kone niin huono valinta ole verrattuna visan koneeseen.
    Lisäksi visan koneen sytkän joutuisi kuitenkin uudelleenasentamaan ja 123:n aikana se ei ole mikään ongelma, varsinkin kun jälkimmäinen on uudempaa tekniikkaa ja yksinkertaisempi.

    #131893

    Noista puristuksista.. Muutaman kerran nelkku on tehnyt sen kuumana. Koneella oli ajettu silloin jotain 50 tkm. Siis puristukset katoaa aivan täysin ehkäpä viideksi minuutiksi. Hellepäivä ja maantieajo, pysähtyy tankkaamaan, ja kas kummaa, kun starttaa, kone ujeltaa kuin ei oisi venttiileitä paikallaan ollenkaan. Käyntiinlähteminen on aivan mahdotonta, kun kaasarissa ei tunnu imua juuri ollenkaan.

    Samanlaisen tapahtuman näin myös yhden vanhan pariskunnan sätkässä petäjäveden kyläsepässä. olivat tulossa virroilta, ja pysäyttivät koneen jäätelön ostoa varten muutamaksi minuutiksi. Siinä sitä sitten kummasteltiin, jotta tippuiko venttiilit auton alle vai kumpikin kiertokanki irtos just kampiakselista.. 🙂

    Hmm.. Ilmeisesti jossain sarjassa koneita on ollut joku suurempi lämpölaajeneminen mahdollista.. Pytyn ja männän välyksistä se ei johdu, vaan ilmeisesti venttiilit jää raolleen. jääkö kupit jumiin vai.. ?

    Ja nää on tapahtunut silloin kauan sitten, kun rättäreitä oli vielä paljon enempi normaalissa liikenteessä.

    #131894

    Kuulostaa täysin siltä että venttiilit väärin säädetty ja kantaa kuumetessa.

    #131895

    Kyllä venat säkätti aikas normaalisti.. ainakin omassa. eikä veto loppunut ajettaessa. Hmm.. Mene ja tiedä. Eikä tuolla tiedolla enää niin merkitystä olekkaan, kunhan tuli mieleen vaan..

    #131896

    Liian tiukalle säädettyjä venoja ei kuulekaan koska käy “liiankin äänettömästi” ja “hyvä kulku” on niin suhteellista.

    #131897

    Kuka vastasi alkuperäiseen esitettyyn kysymykseen ?????????????

    #131898

    Kukaa ei tainnut vastata tuohon minun alkuperäiseen kysymykseen.
    Mutta ei se niin vaarallista ole.
    Kone on nyt korjattuna tuossa piharakennuksessa ja odottelee lämpimiä ilmoja ja korjaajan lomia tuolta valtion harmaista. jotta päästään taas jatkamaan projektia
    Oli kyllä muuten mielenkiintoista luettavaa vaikkakin meni aiheen vierestä.
    Mutta tälläistahan se on , kun kysytään jotain niin keskustelu lähtee rönsyilemään sinne tänne aiheen vierestä.
    Yritetään palata aiheeseen sitten kun kone on kiinni Harakassa ja savut on otettu.

Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.