Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään 2CV, Dyane ja HY

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123750

    Ei tässä vaiheessa vielä ainakaan varsinainen myynti-ilmoitus, vaan…

    Ihminen vanhenee, samoin Citroen-merkkinen kalusto – huollon tarve on kummmallakin mitä ilmeisin, mutta onko aikaa… kummallekaan. 2ceevee-elämään kuuluva asia on oivallinen totuus; “Vain köyhillä on kiire”.
    Tuo kiire on henkilökohtaisella tasolla ollut jo useamman vuoden niin sanotusti pinnalla – syitä on monia; työ, perhe, lasten harrastukset, rintamamiestalon ikuisuuspojektit, muut arkikulkimet muun muassa.

    Nyt pohdin, että onko tullut aika antaa yhden elämääni suuresti vaikuttaneen aikakauden mennä – onko tullut aika siirtää hallussani oleva sitikkakalusto (ja vähän muutakin kuljinkalustoa) ja niihin liittyvä tuhansien kilojen turhaosavarasto jonkun sellaisen käsiin, jolla vielä on aikaa ja jolta puuttuu tuo edellä mainittu kiire.

    Pohdittavana on;
    2CV4(6) vm.72 keskipakokytkimellä, ei helpolla museorekisteriin – muuteltu, käytössä kulunut, mutta perusolemukseltaan ok.
    2CV vm.63, löytyy tästäkin keskipakokytkin, ns. pahvilaatikkoversio, meriittinä, että on Alpo Suhosen vanha (taitaa tarvia käydä edes kerran Ässien pelissä ja yrittää ottaa Alpoa hihasta kiinni)
    Dyane6 vm.68, projekti, johon ei ole vuodenkaan jälkeen löytynyt Ruotsin puolelta “henkilötietoja”, kokonainen kera muutamien tuplaosien (mm. ovet)
    Kirjekuoriversioina löytyy ainakin 2CV vm.58 ja 59 (projektiluokitus 7)
    + arviolta 5-7 normiperäkärryllistä osia; kaikkea, runkoja, akseleita, koneita, laatikoita, peltiosia, pikkutilpehööriä.
    2 kpl HY vm.76 diesel ja 73 bensa, kirjekuoressa vm.66 henkilömalli
    1 kpl BX vm.86

    Vaan mikä on moisen läjän arvo – tunnepuolella korvaamaton, mutta aineellisella ja maallisella puolella euroissa mitattavissa ehkä kuitenkin, vai onko?

    Viime kesänä en päässyt ajamaan metriäkään 2CV:llä tai HY:llä – ja se on omiaan kypsyttämään ajatusta luopumisesta.

    Vaan mitä teen? Nyt menen saunaan ja nähtäväksi jää miten käy…

    Muutama ajatus, joka tuolla saunassa pikaisesti käytyäni “löi päälle”:
    Fakta 1: Meillä täällä Porissa on jaoselämä elänyt elämänsä. Nykyisin ei voida puhua jaoksesta vanhassa merkityksessään, nykyisin on vain muutamia 2CV-persoonia, jotka tapaavat silloin tällöin, jos silloinkaan. Porin alueen jaosihmisillä on ollut 44 vuoden aikana satoja, tuhansia yhteisiä hetkiä yhdessä 2CV:n ja toistensa kanssa. Muistot elää.
    Tuossa kahdeksankymmentäluvun lopussa (jolloin tulin toimintaan mukaan) alkoi toiminnassa olla, näin jälkikäteen nähtynä, lopunajan meininkiä – aktiivit väsyivät, siirtyivät “tallinkerukoille säilytykseen” – no, kyllähän te tiedätte.

    Fakta 2: Viimeisin muiden jaoksien tapahtumiin osallistuminen on ollut koska? Ei meistä taida kukaan edes muistaa – Pohjanmaalla ennen muksujen syntymää (vuosi 90) tai Pitsirallissa 95 tai Ke-Sussa vuonna 93. Aikaa on kulunut (omia yhdistelmäajoja en huomioi – PärePitsiKKkuppi 98, 00,02 ja 04) Kiltatapahtumien ja jaoksien toiminnan osalta voisi jopa sanoa, että kateellisena olen viime vuosina seurannut, niin muutamien tapahtumien kasvua kuin muutamien jaoksien aktiivista elämää. Oma lukunsa kateudessa on tekemänne kotimaan reissut ns. raidlaponiet, ulkomaan2CVmatkat ja maailmankokousreissut.

    Fakta 3: Vieraantuminen kiltaelämästä on luonnollinen jatkumo edellä mainittujen asioiden jälkeen. Olen tuntenut, että olen jotenkin vaikea persoona killan kannalta – no tunteille ei voi mitään, ei ole oikea tai väärää tunnetta, on vain tunne (avioliittoleiriltä opittua elämänviisautta). Se, että maksaa jäsenmaksun ja saa kuusi kertaa vuodessa Nyytiset on tähän asti tai tällä hetkellä vielä riittänyt. Mutta millainen voisi olla arkipäivän kilta, arkipäivän kiltaelämä, ilman suuria taloudellisia tai ajallisia panostuksia – mitä kilta on minulle tänään, mitä se on huomenna, tarvitsenko kiltaa, tarvitseeko kilta minua. Paljon pohdittavaa…

    Fakta 4: Meillä täällä Porissa (tänäkin vuonna/taas) lumet suli jo neljännen tai viidennen kerran tänä “talvena” ja ulkona on mustaa – ei siellä ole muuta, kuin mustaa ja märkää, jos ei nyt oteta positiivisena asiana naapurin psykedeelisesti vilkkuvia sinisiä (!), uskomattoman kirkkaita ledulkovaloja tai toisen naapurin “kaamoksen karkoitinta” = lipputankoon Suomen lipun sijasta vedettyä punaista valoletkua, joka sojottaa ylväästi kohti taivasta, väsymättä.

    Kaiken tämän takana on kuitenkin jokin positiivinen ajatus, mikä, se jää etsittäväkseni. Kaikkea hyvää teille ja 90-vuotiaalle Suomelle – niin ja kohta 60-vuotiaalle 2CV:lle. Pitäkää toisistanne huoli – varsinkin perheistänne.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #142519

    Elä hyvä mies noin helpolla luovuta. Kiva harrastus tämä kuitenkin on. Mutta, vuosimalli -59 kiinnostaa aina. Kirjekuoressa, mutta saako osista sellaisen kokonaisen tehtyä. No, tietty tilat puuttuu, mutta ainahan voi yrittää.

    Antti
    050 357 3010
    Ei enää Porissa, tällä erää Sotkamon suunnalla reissuhommissa

    #142520

    Niinpä niin,,,,
    Kannattaisi ainakin yksi 2cv kuljin säilyttää,, vaikka ei aktiivi oliskaan..
    On sitä joskus aikaa sillekkin….

    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142521

    Jotenkin tuli tätä Jimmin kommenttia lukiessa mieleen, että taakse jäävä syksy tuntuu olleen kaikille jotenkin normaalia raskaampi. En tiedä onko kyse noista ilmastollisista asioista vai jostain muusta…? Täytyykin todeta tähän synkkyyteen, että jaksamista kaikille tätä foorumia lukeville ihmisille! Muistetaan tämän jouluhömpötyksen keskellä ottaa rennosti lähimmäisten kesken, vaikkapa kesä-2cv-kuvia katsellessa..Kyllä se kevät sieltä koittaa.

    nm. lähdenpä tästä keventämään pikkujouluihin… 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142522

    Hyvä Antti, siinä on sitä jotakin 😀 asennetta! Minä taas sen Tiinan perässä…

    #142523
    LPN

    HY tietysti kiinnostaa aina. Toki hieman kunnosta riippuen.

    #142524

    Lunta odotellessa – myyntiaikeet siirtyy kevääseen. 🙄

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #142525

    Kevättä odotellessa on aikaa haudutella tulevia päätöksiä.
    Jos päätöksesi kallistuu myynnin puolelle, ilmoittaudun kiinnostuneeksi yhdestä HY-yksilöstä.
    Lähetän sinulle sähköpostia aiheesta.

    #142526

    😀 Synkkyys väistyy… päätin, että kunnostan Eemelin (-72), wanhuskutos-Dyaneen löytyy vielä joskus paperit, ex-Suhonen (2CV vm.63) valmistuu seuraavalle sukupolvelle (1½ vuotta ajokorttiin) ja Kaminat jää odottamaan päivää parempaa.

    Kiteyttäen voisi tuumata, että 2CV on ainoa kulkuneuvo, jota osaan korjata ja kunnostaa, joten miksi vaikeennuttaa omaa elämäänsä. 😉

    (Nykyinen pihatilanne: Volvosta hajosi automaattilaatikko, Fiatista rupesi viime viikolla luistaan kytkin, toisesta Volvosta jotkut koiranluut pitää vaihtaa ja alapallonivel on sökö, Toyotasta hajosi ohjaustehostin ja jotain muuta, Opelista repesi etutukivarsi irti, toisesta Opelista katos helmat, BX:n kaasari yskii vettä, kolmas Opeli ei saa kipinää, neljännen Opelin takatukivarsien kumit on kadonnut, toisen Toyotan katolla lepäili hetken hirvi (tämä sentään tuli myytyä tänään)). Pistää jo itseäkin naurattamaan tuo “romumäärä”, joten katseet kohti tulevaisuutta ja siellä siintäviä 2CV:eitä.

    Mitäs maailmalla maksaa kuumagalvanoitu Ami 8:n tai Akadianen runko? Eemelissä, kun on iso jousipönttöinen Ami 8:n runko. En mä silti tiedä onko siinä muuta eroa kuin nuo pöntöt – etuhaarukka on samanlevyinen, onko materiaali paksumpaa?

    Kiitokset kannustavista yksityisviesteistä.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #142527

    No ompa sulle tosiaan kertynyt noita pihan täytteitä turhan paljon,,,,
    ei ihme että alkaa hirvittään… Mulla on 2kpl 2cv:tä kesä kulkimina +Bx 19 Gti talvi kulkuun.. Niiden kanssa on yhdelle hepulle ihan tarpeeksi hommaa harrastettavaksi,, ei kyllä kerkiais eikä viitsikkään edes muuta,, onhan sitä muutakin tekemistä kun romujen kanssa painiminen..
    Ihmettenee: Manu!

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142528

    Sinkittyjä runkoja saa 700e-1000e riippuen tavasta, jolla sen hankkii Suomeen. Tarkemmin en tiedä mitä Ami8 runko maksaa. Jos löytää hyvän Ami 8 rungon niin paljonko pelkkä sinkitys maksaisi?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.