Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu 2cv harrastus/elämäntapa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 34)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #130839

    Itse olen (vielä) nuori,ja omistanut rättärin yli 10 v. Mielettömän hauskaa on ollut, ja tulee olemaan niin kauan elän. Ps. jos joku haluaa, voin lähettää sähköpostissa minivideopätkän(94kb, tarvii RealPlayerin), jonka otimme kännykkäkameralla viikonloppuna rättärin sisällä. Siinä näkee, kuinka nuorilla on hauskaa rättärissä !

    Terkuin Mika

    #130840

    Siskoni sai tänään kortin ja yllätys yllätys kulkimeksi tulee äidiltä “peritty” sätkä. Kovasti oli hauskaa ollut jo ekana iltana. Siitä se lähtee! 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130841

    Itse olen jo vanhakääkkä. Meidän nuoria ei paljon kiinnosta tientukkona ajelu ja sätkän piristäminen ei ole halpaa lystiä. Verrattuna edullisiin gti värkkeihin. Onneksi yksi jälkikasvusta on sentään mukana sekin piristetyllä versiolla.Ja tästä piristämisestä liikkuu kovin vähän tietoa tällä foorumilla. Kysymälläkään ei tahdo saada vastauksia luvista ja muista kikoista. Eli tekijät pitävät mieluumin lärvit kiinni. 😉

    #130842

    Sätkä amppari pisti minua ainaki kunnolla tuossa viime kesänä kun vanhemmat lähtivät maailmankokoukseen Ruotsiin ja ennen sitä ajoin juuri kasaan laitetulla vanhempien kulkimella Karjalan koukeroissa ensimmäistä kertaa itse kisassa mukana…Sitikka perheessä on ollu jo ennen omaa syntymääni.Mut nyt innolla odottelen valmistuvaa sitikkaani 🙂 Kovasti oon yrittäny olla isille apuna, että kulkilen alle mahd.pian saisin 😀 Tulevan kesän tapahtumia odotellessa koirani Elman kanssa koitetaan jo virittäytyä matkustelun tunnelmaan 😀

    #130843

    @matso wrote:

    Meidän nuoria ei paljon kiinnosta tientukkona ajelu ja sätkän piristäminen ei ole halpaa lystiä….Ja tästä piristämisestä liikkuu kovin vähän tietoa tällä foorumilla. Kysymälläkään ei tahdo saada vastauksia luvista ja muista kikoista. Eli tekijät pitävät mieluumin lärvit kiinni. 😉

    Virittäminen on yksi taiteen laji, siinä on monta hyvää ansapaikkaa missä koko homma voi alkaa maksaa ihan uusilla kertoimilla… Eikä Geesutekniikan tällääminen ole se ainoa vaihtoehto, kyllä Sätkän koneestakin voi voimaa repiä, eikä tarvitse kallista lupaprosessia harvinaisine muutososineen… Ja turbotekniikallekin luvat kohtuullisen helposti saa…

    On erinäisiä syitä miksi näistä luvista ja muista kikoista ei isommasti huhuilla, mm. siksi että myös ajoneuvotekniikkaa valvovat virkaimmeiset näitä harrastesivustoja jossain määrin käyvät tutkimassa. Enemmän tosin tunnetummilla viritys ja tuninkiporukoiden sivuilla, mutta ehkä näilläkin kun kuitenkin näistä ympyröistä on oltu varsin paljon Akeen yhteydessä… Vaan eikös kuitenkin tämän palstan kautta jonkinlaisen käsityksen ole saanut siitä mitä tarvitsee jos/kun Geesutekniikkaa Sätkään hamuaa..?

    Ja voin sanoa että pelkällä Jetronicin tälläämisellä olen saanut reilun 300tkm ajetun koneen polttamaan rengasta kiihdyttäessä vielä kolmosellakin, ilman isompia ongelmia veti perässään Wanhusta neljän hengen kuormalla yms… Vielä kun tuon Megasquirtin dynossa säätämään pääsisi… 🙄

    Niin, lärvi pidetään kiinni ettei ongelmia tulisi. Ei siksi että haluttaisiin tehdä asiasta jotenkin jotain salatiedettä tms. Tapahtumissa ja naamatusten kyllä on ymmärtääkseni varsin avoimesti asioista kerrottu..?

    #130844
    matso wrote:
    Itse olen jo vanhakääkkä. Meidän nuoria ei paljon kiinnosta tientukkona ajelu ja sätkän piristäminen ei ole halpaa lystiä.

    No taisimpa tuossa siis jo mainita että onhan tuo amppari minua ainaki pistäny 😀 vaikka isi toisin väittääki.. 😉 se on se mokoma pikkuveikka joka kaipaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita 😀

    #130845

    Hauska kun vanhatkin viestiketjut putkahtavat välillä uudestaan esille.
    Jokaisella meistä on varmaan ihan omat syyt miksi juuri sätkään on tykästynyt. Itse en varmuudella osaa sanoa vetosiko aikoinaan kulkimen muotoilu, mainosmiesten luoma mielikuva vai jokin muu syy.
    Varmuudella muistan tapauksen joskus 70-luvun alkupuollelta kun kävelimme korpivaaran myymälän ohi fredalla mutsin kanssa. Näyttelyhallissa oli useita hienoja autoja, niistä kaksi varmasti hienointa oli vierekkäin, kumpikin keltaisia ja uskomattoman komeita. Pienten verbaalisten ponnisteluiden jälkeen onnistuin äidilleni (hyvää äitienpäivää, muuten) esittämään kysymyksen “kumman ottaisit?” Äiti osoitti matalaa lokinsiipiovista värkkiä ja sanoi “tuon”. Olin hieman ihmeissäni, mutta osoitin kapinallisesti rättikattoista, paljon hienomman näköistä kulkuneuvoa ja totesin että minä ottaisin kyllä tuon. Mieleen jäi että kummankin auton konepellissä oli krominkiiltoinen merkki, toisessa ympyrän keskellä kolmisakarainen tähti, toisessa merkki muodostui ikään kuin kahdesta em. tähdestä siten että ylin sakara puuttui. Taisin olla silloin noin viisivuotias.
    Tämä oli ensimmäinen tilanne jossa törmäsin valtavaan omistamisen haluun kulkuneuvoa kohtaan ellei lasketa mukaan naapurin Niklaksen klolmipyorää joka oli hienompi kuin omani.
    Sittemmin äitini kyllä sai ensimmäisen rättärinsä ennen minua, tosin olin samaiseen kulkimeen jo aiemmin tutustunut, kaveriltani kun sen osti 😀 .

    #130846

    Siinä se on uusin ihastus joka tuli tänään pihalle.Apumies saa ajaa ja kuski maisemia kattelee.

    #130847

    Hieno peli.. mutta noi kapselit 😯 Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä.. 😀

    #130848

    Karin entinen? Joo pliis noi kapselit poies. Rättärin vanteessa on niin hieno muoto että ne on siistissä maalissa paremmat kuin monet muut vaihtoehdot.

    -Olli

    #130849

    Joo, Karin entinen, ajoin sen juuri eilen pihaan ja otin kuvan. Pieni peräkolari aiheuttaa vähän laittoa. Siskonpojalle kyllä alunperin lähdin moottoripyörää Karilta ostamaan, mutta Tiinakin halusi tulla mukaan.

    #130850
    Pia

    Katista kapselit kaseikkoon…

    On oikein onnistunut ostos. On, on.

    #130851

    Kaapselit on jo takaluukussa sillä sekin on historiaa. Nostalgiaa kyyti on, sillä siksi sen oletettavasti ostinkin. Taudin oireet viittaavat siihen, sillä ensimmäinen rättikattomme oli juuri Tiina 1975 nelkun koneella vaikka Sinivuokko on kutosella. Keksin Hänelle juuri nimen. Toinen kulkimemme kutonen aito rättäri on Uljas nimeltään vm 76. 8)

    #130852

    Vilkut..missä muussa autossa?????
    Aikoinaan mulla oli Lotus Esprit turbo, siinä oli Valmet traktorista tutut
    etuvilkut, suomalaiset Tamla.
    t.kari

    #130853

    @sahtivaari wrote:

    Kaapselit on jo takaluukussa sillä sekin on historiaa.

    Säästit ne kuitenkin 😉
    No hyvä etteivät ole enää alla 😀

    -Olli

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 34)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.