Etusivu Foorumit Päävalikko Autohavainnot 2CV KUSTOM KULTURE

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 75)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #137414

    Tuota viimeistä, tai sen tyylistä teimme korpienkätköissä 90 luvun alussa. Kuvien kanssa papereineen asemalle ja naurut puisteluineen ulos… Ehkä jos uudestaan nyt muutoksin 😕

    #137415

    @PienempiOlli wrote:

    Muutama paku, nämä ovat jo vanhoja kustomeja joskin hieman uusiutuneena.

    Tässä vielä yksi paku, erittäin Petre vaikutteinen Visan koneella.

    Tässä haastetta minulle, jos vaan tallin saan :lol:….2009….2011….2013??? 😈

    #137416

    @dago wrote:

    Tuota viimeistä, tai sen tyylistä teimme korpienkätköissä 90 luvun alussa. Kuvien kanssa papereineen asemalle ja naurut puisteluineen ulos… Ehkä jos uudestaan nyt muutoksin 😕

    Se on täällä Suomessa (ollut) todella typerää että kielletään vaikka ajoneuvo
    ei muutu teknisesti mitenkään, sama alusta, sama tekniikka.. Vain ulkonäkö
    muuttuu…? Ainoa syy miksi ne sanoo heti EI, kun asiasi esität on että he
    haluavat päästä helpolla. Heitä ei kiinosta setviä käykö tämä päinsä vai ei?

    NO mutta parempaan päin ollaan ehdottomasti menossa!
    Vuoden vaihteessa poistuu KANTA AJONEUVO TARKASTUS!

    -Olli

    #137417

    @Citroman wrote:

    Tässä haastetta minulle, jos vaan tallin saan :lol:….2009….2011….2013??? 😈

    Ai jotta Körmyn katosta siivu pois 😉

    -Olli

    #137418

    Tässä yksi hieno Race Custom Lisää:

    -Olli

    #137419

    Hienoa Olli, nyt vaan Visan kone ja vaihteisto sisään. Lisäksi tietenkin akselit ja kallistuksenvakaaja(t). Ja maaliksi mattavihreä! Vanteiksi 17″ peltivanteet. Matalaksi tietenkin. Kyllä se siitä…. 😈

    #137420

    Hitto kun heleppoa… kävispä tuosta vaan myös oikeas elämäs! Körmy chopattuna alta ajatuksen….
    Muistan ameriikanromu ajjoolta kuinka vaikia choppaus oikeastaan on. Puhumattakaan jos aletaan channeloimaan tai sektionoimaan…(Channeled,sektioned, toim.huom.)
    Mutta maltilla kai mennään näiden Sätkä Pakujen kans ,vai mitä?
    Oli siinä nois kuvis monta tosi hyvännäkööstä,tuohon mallihin!

    t: Pertsa

    #137421

    No niin, ja taas ketju mun mieleen ja taas Ollin aloittamana.. 🙂 Kyllä sellaiset 3-4 kinneriä tässä ketjussa on jo ollut, mitkä meikäläisen mielikuvituksen ja mielihalut saa laukkaamaan…Samperi kun vaan aikaa löytäis tuollaisten hommien kehittelyyn. No, kenties tulevaisuudessa.. 🙂

    Myös Ollin omat piirustukset on aivan erinomaista rehua mielikuvitukselle. Se olis kyllä varmasti siistiä jakaa talli sun kanssa, Olli.

    #137422

    @kontio pertti wrote:

    Hitto kun heleppoa… kävispä tuosta vaan myös oikeas elämäs! Körmy chopattuna alta ajatuksen….
    Muistan ameriikanromu ajjoolta kuinka vaikia choppaus oikeastaan on. Puhumattakaan jos aletaan channeloimaan tai sektionoimaan…(Channeled,sektioned, toim.huom.)

    Oli siinä nois kuvis monta tosi hyvännäkööstä,tuohon mallihin!

    t: Pertsa

    Persta on oikeilla linjoilla, mutta rättäri on kaikkine muutoksineen huomattavasti helpompi kuin moni ameririikan rauta. Suorat lasit, yksinkertaiset profiilit, ei kattopeltiä (henkilö malli, pakussakin yksinkertainen). Mulla oli ajatuksena sektioida (?) tuota omaa pakuani, siis tipauttaa koria runkoon nähden mutta alkaa olemaan jo nyt tiukkaa tuolla konepellin etuosassa.

    @kontio pertti wrote:

    Mutta maltilla kai mennään näiden Sätkä Pakujen kans ,vai mitä?

    Näissä pakuissa mistä tässä nyt puhutaan niin ei kauhiasti kai menetetä tehdään niille mitä vain, sen verran roisisti niitä on aikanaan pidetty. Mitenkään nyt lietsomatta mitään, niin sehän ajoneuvostaan vastaa jonka nimi siinä puna sävyisessä paperin palassa on painettuna (nykyään kai sini-musta-valkea paperi kokoa A4)

    -Olli

    #137423

    Miten se “sektionti” tehdään. Siirretäänkö esim. etukolmiota kokonaisuudessaan ylöspäin vai tehdäänkö siihen ura?
    Entä lattiat, kynnyksen verran niitä saa ylemmäksi mutta entä enemmän?

    #137424

    @nameone wrote:

    Miten se “sektionti” tehdään. Siirretäänkö esim. etukolmiota kokonaisuudessaan ylöspäin vai tehdäänkö siihen ura?
    Entä lattiat, kynnyksen verran niitä saa ylemmäksi mutta entä enemmän?

    Moi,

    Kynnyksestä voi jatkaa pellillä ylöspäin, näin on monessa Ameriikan ihmeessä tämä asia toteutettu. Itse ajattelen asian toisinpäin eli siirrämme koria alaspäin. Eli leikkaamme kaiken vastaan tulevan pois ja suunnittelemme uudestaan. Jos rättärinsä haluaa todella matalaksi on tämä toimenpide välttämätön koska nomaalin rättärin runko jatkuu 10cm korin alapuolelle. Eli jos runko on jo maassa on helma vielä 10cm maasta irti.

    Näin:

    -Olli

    #137425

    10cm voi olla liikaa, mutta jos tiputtaisi 10cm voisi päästä aika vähällä.
    Nimittäin “kantavat” lattiat voisi laittaa vastaavilla pulteilla runkon alareunaan. Sisäpuolelle tulisi suora kevyt levy, joka siis osittain estäisi jalkaa menemästä jousen väliin.
    Sisällä oleva levy olisi lohkoissa, että sitä olisi helpompi käsitellä. Osa lohkoista voisi olla hitsattu kiinni ja osa voisi olla ihan vaneria tms. peltiä parilla pultilla huollon helpottamiseksi.
    Näin rakenteesta tulisi jopa alkuperäistä tukevampi, eikä ylös tarvitsisi hitsata läheskään niin paljoa lisää tavaraa.
    Kaiken kukkuraksi auton tasainen pohja pienentäisi ilmanvastusta ja sivutuuliherkkyyttä madalluksen lisäksi.
    Ainoa vain että ainakin toisen puolen lattia pitäisi ehkä siltikin kertaallen irooittaa ja tehdä niihin pulttiliitokset, että korin saisi päälle.

    Oikeastaan vielä helpommalla pääsisi kun tekisi profiilista madalluksekset ja tiputtaisi korin lattioineen sen päälle. Silloin lattioille ei tarvitsi tehdä mitään muuta kuin vetää kulmurilla reiät jousille ja muulle.
    Jotenkin nimittäin valmiita lattioita kannattaa pyrkiä hyödyntämään, koska sillä säästää vaivaa ja saa tukevuutta.

    #137426

    Tuota sektionointia on tullut mietittyä jo jokunen tovi, PienemmänOllin seurassa, ihan käytännön mielikuvasuunnitteluakin jo tehty on. Yhtään helpommalla ei pääse vaikka yrittäisi kuinka paljon tahansa käyttää vanhaa lattiaa tavalla jota Nameone esittää. Uusiksi kaikki siellä menee, helpompaa tehdä kokonaan uutta kuin käyttää mitä todennäköisimmin ruosteista lähtökohtaa jota jo monesti aiemmin paikattu on… Se, mitä vanhasta ehkä hyödyntää kannattaa, on jousipönttöjen alue (tukipalkkiensa takia) ja tehdä loppu uutta. Tai sitten jos lattia onoikeasti niin hyvä ettei juurikan sanottavaa löydä, niin katkaisee lattian muutamansentin päästä kynnyksestä ja siihen hitsaa pystyyn peltiä kuten tuossa Ollin laittamassa kuvassakin tehty oli.

    Mielestäni näissä jutuissa voi täysin unohtaa vanerit yms… Tarkoituksena kuitenkin kun on tehdä siisti, toimiva ja kestävä rakenneratkaisu…

    Etukolmion joutuu muokkaamaan täysin uusiksi, vanhaa ei juuri kannattane jättää, ellei halua rintapellin jatkuvan samaisen 10cm alemmaksi. Poljinmysteeriota joutuu siirtämään ylöspäin että riittävä liikerata säilyy polkimilla. Rattiputkeen parit nivelet joutuu myöskin laittamaan. Konehuoneessakin taitaa ahdasta tulla, mutta se on taas sovellettavissa olevaa sekin… Kääntää vaikka perämurikan laatikossa toisinpäin, jolloin voi asentaa laatikon ja moottorin “takaperin”, näin saa kivasti lisää tilaa konepellin etureunaa ajatellen. Tämän käännöksen jälkeen pitäisi mahtuman jo huomattavasti mukavammin lelut pellin alle…

    OLLI TUU TAKAS SIELTÄ ETTÄ PÄÄSTÄÄN SOVELTAMAAN!!! 😈

    #137427

    Voiskos sitä moottoripakettia siirtää alaspäin niin että rungossa oleva poikittaispalkki tulisi rungon alapintaan ja takapää tippuis alemmas myös? JA ONHAN SIINÄ SE SÄÄDETÄVÄ JOUSITUS TIETYSTI!!

    #137428

    Ylläkuvattu prosessi on itseasiassa channelointi. Sektioinnilla tarkoitetaan muutosta, jossa korista otetaan viipale (section) keskeltä pois ja lasketaan korin yläosa takaisin alaosan päälle ilman sitä viipaletta, jolloin kori itsessään madaltuu.

    Channeloinnissa tehdään nimen omaan tässä kuvattu muutos, jossa koria pudotetaan suhteessa runkoon tekemällä rungolle “kanava” (channel) korin pohjaan.

    Enivei, sätkä olisi oiva kandidaatti nimen omaan channelointiin. Mistäs sitä löytäisi jonkun sätkäraiskan, jossa käytettävää olis enää runko, kori, ovet ja konepelti? Sellaisen voisin ottaa projektiksi. 🙂 Mätää sais kyllä olla, kun peltihommia pitäis muutenkin tehdä aika paljon..

    -Erkka

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 75)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.