- Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 18.6.2019 at 10:36 toimesta.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 2CV ohjausakselin kumin vaihto lattialäpivientiin
Onko kukaan vaihtanut ohjausakselin kumia lattialäpiviennille?
Mikä olisi helpoin tapa?
Onko tuohon muuta kuin yksi tapa..? Rattiputki irti, kumi vaihtaen ja putki takaisin..:
-rattiputken alapään “klemmarin” ruuvi ja mutteri irti
-rattilukon lukkopalat pois (vain 2CV4/6)
-vanha läpivienti reiästään pois, jos on jotain jäljellä
-rattiputki irti matoruuvista, joskus lähtee helposti vetämällä, joskus taisteluttaa kovasti
-vasta tässä vaiheessa ottaisin sen “klemmarin” pois rattiputkesta, pääsee vähän paremmin käsiksi kuin rattiputken paikallaanollessa
-vanha kumi pois, uusi tilalle
-jos tämä olisi Haynes -manuaalin ohje, niin tässä kohtaa lukisi “kasaus käänteisessä järjestyksessä”, ja eka kohta olisi ollut “irroita akun maajohto”
-ennenkuin pujottaa rattiputken lattiapellistä läpi, muistaa laittaa “klemmarin” putkelle
-tässä vaiheessa on kätevä asemoida rattiputken asento siten että saa ratin mieleiseensä asentoon, mikäli on ollut asetus mettässä
-rattiputken “klemmarin” ruuvi ja mutteri paikalleen, ja kireälle. Samaten rattilukon lukkopalat, jos kyseessä Nelkku tahi Kutossätkä
-läpivientikumi reikään paikalleen. Jos ei ole läpivientiä “korjattu pilalle”, niin pitäisi olla helppo laitettava
-pari vähän enemmän kuin vähän helpottavaa seikkaa, irroittamalla kuskin oven sekä etulokasuojan saa runsain mitoin tilaa asentajalle. Tiinassa tuo oven irroitus on liiankin helppoa Sätkään verrattuna, saranan sokka lie kaikista on jo kadotettu, joten vain topparikumin ruuvin irroittamisen jälkeen voi oven nostaa saranoiltaan. Sätkässä kannattaa saranan paikka oveen merkata, vaikka tussilla, niin saa helposti oven toimimaan kuten ennenkin. Lokasuojan irroittelu taas Sätkässä on yhtä juhlaa Tiinaan verrattuna, vaan eipä sekään lopulta ole paha rasti, -lähinnä takaisinasennuksen sovittelu, jos ei merkkaa peltien keskinäisiä asetuksia, osaa olla toisinaan työläs…
Eiköhän se jotenkin noin pitäisi mennä. Viimeksi Wanhus-Tiinaan tuon tein, Sätkään verrattuna helpompaa kun ei ollut koko rattilukkoa, vaikkakaan sen olemassaolo ei Tiinassa häiritse kuin sen ettei rattiputki tule niin pitkälle ylös kuin lukottomassa…
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste