Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 2CV4 -71 museokilpiin ennen lumia

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126257

    Muutama kysymys niille, jotka ovat kulkimia uutena päässeet käpistelemään:
    Onko Takaluukussa ollut jotain mattoa ja miten varapyörä ja tunkki on tarkoitus olla?
    Miten hattuhyllyn (hattukangas) reunoissa olevat koukut pitää asettaa?

    Saahan toki kommentoida muutoinkin tietävät, vaikkei sätkää uutena olisi nähnytkään.

    #158939

    Täällä on esim. hyviä esitekuvia, selailepa noita, josko olisi kuvia vastauksena kysymyksiisi.
    http://www.citrobe.org/br70s.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ja Killan arkistossa joitain suomalaisiakin lisää.

    #158940

    Eipä ollut takaluukussa mitään mattoa.
    Muistaakseni tunkki tulee varapyörän ja takavalopellin väliin, taitaa juuri ja juuri siihen kohtaan sopia. Lisäksi siellä pitäisi olla vierintävastus, eli puinen pyöräkiila ja veivi eli kampi. (Lisäksi vielä jotain työkaluja keltaisessa kernipusissa??? Muistankohan oikein… ❓ …minun sätkistäni ne oli jo kadonneet edellisten omistajien mukana…)

    Ne takahyllyn koukut tulee oopperaikkunan tiivisteen ja lasin väliin niin että hattu “hylly” roikkuu reunoiltaan niiden koukkujen varassa.

    #158941

    Eikös se hattuhyllyn putki tullut siihen takaikkunan raamissa oleviin koukkuihin ja ne laitalipareen sitten koukuilla sinne oopperaikkunan tiivisteen väliin.. Vai mitenkäs se olikaan..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #158942

    Tämäpä olikin nopeaa palvelua, kiitos.
    Kyllä minä sitä oopperaikkunaa kokeilinkin, mutta aika lie kovettanut tiivistekumin siten, ettei koukku enää paikalleen mene.
    Tämä kiila -asia olikin mielenkiintoinen, näyttäisi, että tämä kiila on vielä tallella. Josko sitten on alkuperäinen?

    #158943

    Vastaanpa tässä itsekin omaan kysymykseen, kun käteen sattui vuoden -70 Tekniikan Maailma jossa “uudistettu 2CV4 ” on koeajossa. Siinä on mainittu “Työkalusarja” kohdassa:
    nosturi, pyöränmutterin avain, tulppa-avain, ruuvitaltta, ristipääruuvitaltta, kaksi kiintoavainta ja vierintäkiila.
    Kuvassa näkyy, että takaluukku on ilman mattoa ja on verhoamaton. Näkyy jonkunlainen manillaköysikin löytyvän.
    Että tämmöstä.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.