Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › 2cv4 Männät ja sylinterit
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
27.3.2007, 18:57 #123145
Ostetaan edulliset nelkun sylinterit ja männät.
28.3.2007, 12:49 #138586Tuolta toiselta osiolta tuon tämän:
Mulla on muistaakseni uusi nelkun mäntä-pyttysatsi tuolla kellarissa ja sille tuskin on itsellä näillä näkymin käyttöä. Jos kiinnostaa, niin 040 7200211 tai fin2cv -ät- saunalahti.fi.
_________________
Isoo-JukkaJimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com28.3.2007, 17:15 #138587Juu noi oli mennyt jo.
28.3.2007, 21:06 #138588Franzose näyttää tarjoavan settiä kohtuu asialliseen hitaan, toki rahti nostaa ikävästi kuluja…
Kolben + Zylinder 2CV4, incl. Kolben- ringe, 1 Paar, Ø 66mm EUR 182,90
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/2CV4/Motorblock/ANR10162/
-Olli
28.3.2007, 21:14 #138589Taitaa olla vanhus-2CV:n pytyt nuo 66-milliset.
Monissa maissa “2CV4” on yleisnimitys n 400-kuutioisille sätkille, siis myös niille, joita me Suomessa kutsumme vanhuksiksi. Keski-Euroopassa oli 70-luvun alusta lähtien saatavilla sekä 2CV4 että 2CV6, joten siellä “Nelkku” on suhteessa erikoisempi ilmestys. Suomeenhan 2CV6:n tuonti alkoi vasta 1976.
29.3.2007, 10:10 #138590Totta haastat, nuo on wanhuksen pytyt ja männät.
Näyttää olevan tuolla myynnissä kolmen sortin kutosen paketteja ja wanhus paketti, vaan ei nelkkuun?
🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂29.3.2007, 13:52 #138591Franzoselta ostimme kyllä nelkkuun (435cc) käypäsen sarjan männänrenkaita…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.3.2007, 17:32 #138592Juu mulle kyllä kävis hyvät vanhatkin.Kyllä uudet olis sika hyvät mutta rupee kohta oleen budetti täys.
29.3.2007, 20:50 #138593Kuinka huonot ne sylinterit sitten on? Jos ei ole kauhean pahaa pykämää yläpäässä, ja kampi on hyvä, niin kyllä uusilla männänrenkailla ja huolellisella hoonauksella saa ainakin huomattavan määrän lisäkilometrejä. Tosin nelkku kiertää kuin ampiainen, että ehkä tämä konsti ei ole juuri tuohon koneeseen kaikkein toimivin.
Jossakin täällä oli ohje kuinka viilata volkkarin renkaista nelkkuun sopivat. Kannattaa ainakin kokeilla. Sätkässä kun kuitenkin tuo koneremppa on niin suhteellinen käsite.30.3.2007, 04:19 #138594http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=2674
Eli ei VW renkaat standarti nelkunmäntiin käy, on liian isot. Mutta jos koneessa on 0,5mm ylikokomännät niin johan passaa.Saakos GS:n männänrenkaita mistään? Jossakin moottori-mallissa on sama männänhalkaisija kuin nelkussa. Tiiä vaikka olis samat männät? Arvelu/muistelu perustuu kirjastossa joskus selattuun Haynesin korjausoppaaseen. 🙄
30.3.2007, 06:58 #138595GS:n koneissa seuraavanlaisia mittoja:
G10 ja G11=74mm (iskupituus 59)
G12=77mm (iskupituus 65,6)
G13=79,4mm (iskupituus 65,66)Jos G12 kävisi, sellainen kampivikainen lojuu vielä hetken nurkissa.
30.3.2007, 07:06 #138596GS:n männät ei ainakaan samanlaiset ole, GS’ssä on meinaan venttiilit pystyssä ja rättärissähän ne on tunnetusti vaakatasossa.
-Olli
30.3.2007, 07:25 #138597@PienempiOlli wrote:
GS:n männät ei ainakaan samanlaiset ole, GS’ssä on meinaan venttiilit pystyssä ja rättärissähän ne on tunnetusti vaakatasossa.
-Olli
Ai niin… 😳
30.3.2007, 13:56 #138598Juu noi pytyt on hiukan huonossa kunnossa.Ilmeisesti leikannut joskus kiini siitä johtuen pytyissä hirveet pitkittäiset urat
30.3.2007, 18:46 #138599HAPE!
Tarkasti muistellen, niin mulla olis nelkun ajo kuntoist pytyt ja männät orikinellit käytetyt, ja jopa irrallaan tallissa. Voisin tarkistaa asian?
Josko kiinnostaa? Laita yksityis viesti? Tai tuo sähköposti.
😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.