Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan 2cv4 Männät ja sylinterit

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123145

    Ostetaan edulliset nelkun sylinterit ja männät.

    #138586

    Tuolta toiselta osiolta tuon tämän:

    Mulla on muistaakseni uusi nelkun mäntä-pyttysatsi tuolla kellarissa ja sille tuskin on itsellä näillä näkymin käyttöä. Jos kiinnostaa, niin 040 7200211 tai fin2cv -ät- saunalahti.fi.
    _________________
    Isoo-Jukka

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #138587

    Juu noi oli mennyt jo.

    #138588

    Franzose näyttää tarjoavan settiä kohtuu asialliseen hitaan, toki rahti nostaa ikävästi kuluja…

    Kolben + Zylinder 2CV4, incl. Kolben- ringe, 1 Paar, Ø 66mm EUR 182,90

    http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/2CV4/Motorblock/ANR10162/

    -Olli

    #138589

    Taitaa olla vanhus-2CV:n pytyt nuo 66-milliset.

    Monissa maissa “2CV4” on yleisnimitys n 400-kuutioisille sätkille, siis myös niille, joita me Suomessa kutsumme vanhuksiksi. Keski-Euroopassa oli 70-luvun alusta lähtien saatavilla sekä 2CV4 että 2CV6, joten siellä “Nelkku” on suhteessa erikoisempi ilmestys. Suomeenhan 2CV6:n tuonti alkoi vasta 1976.

    #138590

    Totta haastat, nuo on wanhuksen pytyt ja männät.
    Näyttää olevan tuolla myynnissä kolmen sortin kutosen paketteja ja wanhus paketti, vaan ei nelkkuun?
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #138591

    Franzoselta ostimme kyllä nelkkuun (435cc) käypäsen sarjan männänrenkaita…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138592

    Juu mulle kyllä kävis hyvät vanhatkin.Kyllä uudet olis sika hyvät mutta rupee kohta oleen budetti täys.

    #138593

    Kuinka huonot ne sylinterit sitten on? Jos ei ole kauhean pahaa pykämää yläpäässä, ja kampi on hyvä, niin kyllä uusilla männänrenkailla ja huolellisella hoonauksella saa ainakin huomattavan määrän lisäkilometrejä. Tosin nelkku kiertää kuin ampiainen, että ehkä tämä konsti ei ole juuri tuohon koneeseen kaikkein toimivin.
    Jossakin täällä oli ohje kuinka viilata volkkarin renkaista nelkkuun sopivat. Kannattaa ainakin kokeilla. Sätkässä kun kuitenkin tuo koneremppa on niin suhteellinen käsite.

    #138594

    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=2674
    Eli ei VW renkaat standarti nelkunmäntiin käy, on liian isot. Mutta jos koneessa on 0,5mm ylikokomännät niin johan passaa.

    Saakos GS:n männänrenkaita mistään? Jossakin moottori-mallissa on sama männänhalkaisija kuin nelkussa. Tiiä vaikka olis samat männät? Arvelu/muistelu perustuu kirjastossa joskus selattuun Haynesin korjausoppaaseen. 🙄

    #138595

    GS:n koneissa seuraavanlaisia mittoja:
    G10 ja G11=74mm (iskupituus 59)
    G12=77mm (iskupituus 65,6)
    G13=79,4mm (iskupituus 65,66)

    Jos G12 kävisi, sellainen kampivikainen lojuu vielä hetken nurkissa.

    #138596

    GS:n männät ei ainakaan samanlaiset ole, GS’ssä on meinaan venttiilit pystyssä ja rättärissähän ne on tunnetusti vaakatasossa.

    -Olli

    #138597

    @PienempiOlli wrote:

    GS:n männät ei ainakaan samanlaiset ole, GS’ssä on meinaan venttiilit pystyssä ja rättärissähän ne on tunnetusti vaakatasossa.

    -Olli

    Ai niin… 😳

    #138598

    Juu noi pytyt on hiukan huonossa kunnossa.Ilmeisesti leikannut joskus kiini siitä johtuen pytyissä hirveet pitkittäiset urat

    #138599

    HAPE!
    Tarkasti muistellen, niin mulla olis nelkun ajo kuntoist pytyt ja männät orikinellit käytetyt, ja jopa irrallaan tallissa. Voisin tarkistaa asian?
    Josko kiinnostaa? Laita yksityis viesti? Tai tuo sähköposti.
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.