Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 2CV4:n kannet

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121573

    Mitähän eroa mahtaa olla nelkun kansissa kun toisissa on merkintä C10 ja toisissa C15 ❓ Toiset, en ny muista kummat oli tupla venttiilinjousilla. Voiko vaihtaa/käyttää keskenään? Onko kellään uusia nelkun männänrenkaita?

    Nuo kannet, tupla venttiilinjousilla oli koneessa paikoillaan, mutta pakoventtiilit ovat palaneet. Nuo toiset kannet näyttäis ehjiltä, mutta niissä oli vain nuo mainitsemani yhdet venttiilinjouset.

    #130624

    Minä en osaa sanoa onko noilla numeroilla mitään väliä kun monessa kannessa on vaikka mitä raapustusta, itse olen aina pitänyt että nelkun kansissa on aina tuplajouset, sitä en tiedä varmasti. Vai onko joku joskus purkanut ne kannet eikä ole jaksanut painaa tuplien kanssa niitä kasaan ja on viskannut toiset veke, vaikka minusta tuplajouset ovat paremmat kuin yksittäisjousi. Laitan kutosen kanteenkin tuplat, hyötyä en osaa sanoa mutta onhan enemmän askaretta. Pitäisihän nelkkujen kannet olla keskenään sopivat olkoon niissä mitä juttua tahansa kohan ovat muuten samanlaiset. Tosin jos sinun kansi mikä näyttää hyvältä on seissyt kauan niin avaisin siitä huolimatta ne, tai ainakin öljyäisin ne kunnolla ettei venttiilit olisi heti iltapuolessa sillä sisällä saattaa olla ruosteessa tai muuten hapettuneita osia. Eikö männänrenkaita saa alan liikkeistä tai tilaahan koneistamo kun käy sieltä kysymässä. Otat vaikka männän mukaan niin eiköhän ala löytymään ei ne ole vielä mitään harvinaisuuksia.Tässä on minun vastaus nyt saa muut kertoa lisää .Vesa

    #130625

    Nuo tupla venttiilijousethan viittais korkeampiin kierroksiin, eli onko nelkun koneista olemassa kaksi eri versiota?

    Noista männänrenkaista, ei löydy ainakaan Sitroselta eikä Auto-artikkelista. Koneistamo on vielä kokeilematta.

    #130626

    Ei minun tietääkseni nelkkuja hirveen montaa tyyppiä ole, kierrokset ovat niissä kovemmat kuin kutosessa. Kun menet koneistamolle älä puhu mihin ne tulee sanot vaan mitat, monta kertaa jos pyytää sätkään sattuvia myyjä sanoo heti ettei meillä niitä ole vaikkei ole edes katsonutkaan, käsket kaivamaan mäntäkirjan esiin niin alkaa löytymään, jollei sätkän merkille niin sama mäntä voi olla monessa muussa merkissä. Jollei muuten niin tilaa ulkomailta suoraan kotipostilaatikkoosi, kyllä täällä moni muukin on tilannut. Vesa P.S..Onnea etsinnälle

    #130627

    Muuta eroa ei ole kuin jouset, joten käy vaikka eriparina samassa koneessa. 2x jouselliset on hieman äänekkäämmät.
    Uudemmissa eli yksijousisissa on tavattu tosin harvoin myös jopa lyijyttömälle tehtyjä p-venoja.
    Jos viritetään konetta pyörimään normaalia kovempaa, niin hyvä keino on laittaa noista nelkuista kutosen/nelkun yksittäisten (vahvempien) jousten sisään ne pienemmät. Mutta siis ääni lisääntyy, kitka lisääntyy ja nokka kuluu enemmän. Tuplajousisessa ulompi jousi on pehmeämpi kuin yksijousisessa.

    #130628

    Nelkkutiinan ja 2cv4 koneissa on pieniä “tehoeroja”, nuo tehot eivät kylläkään missään näy 🙂 . Pieni ero saattaa johtua jopa siitä, että nelkkutiinassa ilmanputsari on erilailla sijoitettu kuin 2cv4:ssä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130629

    Tarkennusta: Ainakaan Catscitroenin sivuilta ei löydy, että nelkun koneissa olisi tehoeroja, mutta olen muistaakseni jostain lukenut, että niissä on parin hepan erot…olisikohan ollut haynesin korjausoppaasta… (Merkityksetöntä jorinaa, mutta olkoon 😳 )

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130630

    Ettei vaan kyse ollut parin kilometrin erosta huippunopeudessa?
    Nimittäin 2hv eroja ei kyllä varmasti ole.

    #130631

    Tuskinpa nuo pari heppaa tuo lisää huippunopeuteen, ehkä vähän lisää kiihtyvyyttä, jos sitäkään 😕

    #130632

    Kun ei ole mitään heppoja…
    Mutta yleensäkin sellaisen 1/12 tehonlisäyksen huomaa kyllä jo takapuolessa.

    #130633

    Voin vielä tarkistaa tuon heppa-jutun…En kyllä mene vannomaan mitään…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130634

    Juu, eihän Haynesissa lukenu edes heppoja ( tai en ainakaan löytänyt) ja nelkun kohdalla puhuttiin vain ja ainoastaan moottorityypistä AYA2/ a79/1 (eli ne on kaikki samoja) tai jotain sinnepäin….Eli nyt voin yhtyä nameonen viestiin ja kumoan entiset väittämäni. 😳 Tää on niin tätä 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.