Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 2cv6 -77
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
20.9.2011, 18:05 #124744
Sininen..noin kuukausi sitten hankittu…pariviikoa sitten Antin ja Oskarin avustuksella kotiin saatu..kuljin oli seissyt tallissa 20 vuotta..kone ei toimi..jarruja ei ole.
jne..tänään sitä konetta koitettiin käyntiin eli uusi akku ja starttia..eipä anna kipinää..no tarkkasilmä Taavi huomasi että puolan johdot oli väärinpäin !! Ja vot
konehan lähti käyntiin ja kävi hyvin !! Tosin vaihdan tietenkin kärjet,tulpat, venttiilien säädöt ja muut… että silleen….20.9.2011, 18:48 #148898No ni, taas sininen sitten. 🙂 Hienoa, teetkö siitä taas yhtä hienon, kuin se edellinen oli?
20.9.2011, 20:07 #148899Hienoa että käynti löytyi, mutta vikapaikasta voisin olla toista mieltä…
Siis sillä edellytyksellä että kyseessä on Sätkän omalla puolalla oleva laite, sellaisella puolalla ei ole mitään merkitystä mitenpäin ne piuhat kytketään…
Kontaktivika on ollut se syyllinen, ei piuhat ristissä… 🙄
21.9.2011, 13:40 #148900No onneksi Jasu laittoi kommentin, minä olin aivan ihmeissäni mitenkä johdot voi olla nurinpäin.
21.9.2011, 16:11 #148901@veera 1-2 wrote:
No onneksi Jasu laittoi kommentin, minä olin aivan ihmeissäni mitenkä johdot voi olla nurinpäin.
Kun kuitenkin käyntiin lähti…..näkyy kuitenkin merkintä – ja +
21.9.2011, 16:17 #148902
Tuosta selviää mitä siellä puolassa sisällä on, ja samaten se ettei ole väliä kumminpäin ne piuhat kytkee…21.9.2011, 18:37 #148903Mutta puolan ja vilkun johtoja ei kannata sekoittaa keskenään, ei lähde käyntiin, ja kun oikein kovin siitä huolimatta yrittää, niin startista tulee lopulta ulos se tehtaalla sinne pakattu sininen savu…
24.10.2011, 17:36 #148904Taitaa olla viidakkorummut maksalooran kyljessä ?
Onko kenelläkään minkäänlaista hintalappu-havaintoa ?
Vai meinaatko itse pitää ?
25.10.2011, 15:29 #148905Kyllä siinä rumpujarrut on..ei ole myytävänä kuin peilit…huomenna otan tankin alas ja vaihdan bensaletkun..kävin tänään ostamassa
oikein haalarit sitävarten..paikka oli suomen hienoin ja siistein Bilipaliteema..olikos Mikalle yllätys..se on TURUSSA.26.10.2011, 16:34 #148906Tankki alas, uusi letku ja tankki takaisin..nyt helpottaa kun konevoimalla siirtelee..huomenna jarrujen kimppuun kun ei toimi kuin käsijarru..vetarin kumit uusiks..venttiilien säätö..kärjet ja konkka jo vaihdettu..meinaan laittaa alumiiniset kannenkopat..käytettiinkö niissä kumiprikkaa kiristysmutskun alla??
26.10.2011, 17:53 #148907Se kansien kumiprikka on siinä kansimallisa jossa ei ole sitä kartiota siinä reiässä ja vastaavasti ei ole kartiota mutterissa,, vaan kumpikin on tasaiset,,
kartio mutteri ja kartio kannen reikä ei tarvitse tiivistettä… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂27.10.2011, 08:29 #148908Moro !!
Alumiiniset oli kait vain vanhoissa koneissa, joissa venttiilit eri asennossa ❓
Kannattaa tarkistaa, että ventiilit mahtuu liikkumaan. 😉
Lasse27.10.2011, 10:33 #148909Mahtuu ne, on noita laitettu Kutosiinkin, menestyksellä…
7.11.2011, 18:45 #148910Tänään hypähti rojekti valtavasti eteenpäin..kiitokset Akailelle..oli kyllä erikoinen tapaus, öljynsuodatin oli todella kiinni !! Autohan on seissyt vain 20 vuotta….
runsaasti WD-40 irroitusöljyä kierteelle ja tiivistepinnoille…ja niin läks ku porkkana..ja pas..t.
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=946bf09d9f&view=att&th=1337f394e3a47159&attid=0.1&disp=inline&zw” onclick=”window.open(this.href);return false;
kuvasta näkee ettei ihan pienellä naputtelulla…Dremelillä vielä lisää apua ja vihdoin lähti…eli älkää hyvät immeiset kiristäkö putsaria sillä työkalulla joka on
tarkoitettu putsarin poisottoon!! Ennen kun asennatte uuden putsarin muistakaa voidella tiiviste.7.11.2011, 19:08 #148911Öljyä tiivisteelle, paljainkäsin kiristää ilman mitään työkaluja. aukiottaessa palat santapaperia kämmenille ja kiertää auki.
Suodatin ei itsestään irtoa vaikka on kiristänyt “vain” paljainkäsin.Hausjärvi / Hy-Ri
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.