Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 2cv6 iskarit

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #149200

    Hyvä kun vastaus tuli, nimittäin mulla ei Haynesia ole, mutta vahva mielikuva olemassa olevasta kuvasta kyllä oli 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #149201

    Kiitos JYMille, onneksi olivat oikein päin, siis siinä mielessä, että suojakuori jousipönttöä kohden, mutta lieneekö merkitystä sillä, miten päin se on “akseliinsa” nähden? Joku puhui joistain “merkeistä”? En muista löytäneeni mitään asennusohjetta saati merkkiä?

    #149202
    jym

    Iskarin päähän on tehtaalla nuijittu asennusmerkki, jonka kuuluu osoittaa ylöspäin:

    [/jym]

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #149203

    Ja muistakaa ilmata iskarit pystyasennossa ennen asennusta. Eli esim. ruuvarit silmukasta sisään ja 10 pumppausta ylös alas. Lähtee varastokuplat tantereelle.

    #149204

    Hienoa, kiitos neuvoista 😀 . Ei muuta ku irti ja ilmaten ja tsekaten samalla se merkkikolo.

    #149205

    Mä olen ilmannut vaakatasossa, toinen pää ruuvipenkkiin kiinni ja veto-työntö liikettä laidasta toiseen, huomaa homman edetessä miten tulee “potkua” iskariin, kun ilmat plurisee pois.
    Tämän saman elvytyksen olen tehnyt myös vanhoille iskareille, jos ovat sattuneet irti olemaan.
    Kun asennat ne takaisin, niin muista kiristää mutterit vasta, kun sätkä on tunkilta alhaalla, muuten jää esijännitys kumiholkkeihin ja vääntyvät toimettomiksi alta aikayksikön. Kuten huomaat aika vaativaa hommaa iskarin asennus 😉
    Lasse

    #149206

    Tuota samaista ilmaus / testaus koetta ruuvipenkissä esitin tuolla aiemmin,,
    siinä samalla voi käännellä iskaria ja havaita missä asennossa se toimii moitteetta
    vaikka merkit olisi kadonneet,, ja asentaa sitten toimivassa asennossa paikoilleen..
    Onnistuu merkistä riippumatta….
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #149207

    Minkälaisia lukemia teillä on tullut katsastuksessa noilla uusilla iskareilla. Itsellä katsastuksessa oli edessä jotain 0/0 ja takana 10/0.

    Mutta kun tasaiset olivat niin tuli taas kerran leima 😀
    Katsastusmies sanoi notta katsotaan iskareita sitten ensi vuonna uudestaan..

    Mukavia heppuja, niiden kanssa tulee aina hyvin juttuun.

    #149208

    Moro !!
    Iskarit varmaan on ihan hyvät (ainakin jos kerran uudet), mutta jousitus takeltelee. Jousipöntöt vähän jumissa tai pönttöjen kumit finaalissa/painuneet kasaan ja/tai rengaspaineet liian kovat. Itselläni arvot ovat noin 40-50 sekä 85-mallisessa kutosessa vanhoilla iskareilla että 62-mallin pakussa, jossa jälkiasennus putki-iskarit ja massat.
    Kerran laitoin kuntoon pitkään seisseen kutosen, johon tuli uudet iskarit ja arvot oli ihan mettässä, toki sen tunsi ajaessaankin, että jousitus oli kova. Jousipönttöihin limut sisään ja ajomatkalla suomeen kummasti jousitus alkoi toimia normaalisti 😆
    Mielenkiintoinen asia jousituksen suhteen on testilaitteen näyttämät painolukemat, joista voi katsoa kuinka tasaisen kireälle jousitus eri puolilla on säädetty. Muistaakseni pakussa heitto oikean ja vasemman välillä oli vain muutaman kilon.
    Lasse

    #149209

    Otin sitten Boge-iskarit pois ja laitoin toiset tilalle.

    En kyllä huomannut oikein mitään eroa jäykkyydessä uusien ja vanhojen välillä vaikka katsastusmies on joka vuosi niistä nurissut että uudet pitäisi ostaa.

    Saas nähdä mitä seuraavassa katsastuksessa mittarit näyttää..

    #149210

    Boge-iskarit on mulla ollut ylivoimaisen pitkäikäisimmät.Ollut alla 1994 ja toimii 😉

    #149211

    Juu nää on ilmeisesti alkuperäset, ajettu alle 80 tkm

Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.