Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › 2cv6 kantikkaat umpiot, etuvilkkujen suojalasit
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
7.9.2006, 15:47 #136617
Minun mielipiteeni on, että osta uudet vilkut pohjineen jollet pelkkiä vilkun laseja saa. Ne ovat melko edullisia sekä kestävät taas pitkään mitään laittamatta. Sekä jos sätkäsi on pelkässä kesäajossa niin sulle riittää ne valot mitkä siihen on tarkoitettu. Välistä ihmettelen neuvoja että kaikesta loppuun pidetystä pitää vielä saaga korjattua vaikka uusia saa kaupasta, esim.. alusta mikä on aivan loppu saa kuulemma uuden verosen muutamalla raudan hitsauksella. Minusta aikanaan oli hyvä varotus nyytisissä missä sätkä oli lentänyt tieltä ulos rungon mennessä poikki sekä rattiputken katkettua siinä muistaakseni menehtyi joku en ole aivan varma. Minulla aikanaan katkesi runko mutta siinä ei mennyt muuta kuin jakajan merkki sekä läheltä liippasi kahta kävelijää, no nyt menee asian vierestä mutta sainpahan sydänmeltäni pois. 👿 🙄
7.9.2006, 15:57 #136618@veera 1-2 wrote:
Välistä ihmettelen neuvoja että kaikesta loppuun pidetystä pitää vielä saaga korjattua vaikka uusia saa kaupasta, esim.. alusta mikä on aivan loppu saa kuulemma uuden verosen muutamalla raudan hitsauksella. Minusta aikanaan oli hyvä varotus nyytisissä missä sätkä oli lentänyt tieltä ulos rungon mennessä poikki sekä rattiputken katkettua
Ehkä tässä oli jonkinlainen varoittava esimerkki aiheesta..? Kannattaa lukea koko tarina, ellei vielä sitä tehnyt ole…
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=1830&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Ilmeisesti ko. rungon hitsaajalla on “loppunut työpäivä” etuakselin tukien hitsauksen kesken???7.9.2006, 19:00 #136619Kyllä vain tällä palstalla viisastuu!
Minkäköhänlaiset lamput mulla on, pitäisi varmaan käydä tarkistamassa 😉 Ne on keltaiset (siis se valo on keltaista) eikä kyllä minun mielestä kovinkaan tehokkaat. Vaan myyjä sanoi silloin v. 2000 että ne ovat halogeenit, hän on vaihtanut siihen semmoiset. TIiä häntä sitten.
Mutta ilmeisesti voisin siis ostaa kantikkaat umpiot joko h4:een sopivat tai hehkuihin sopivat, riippuen siitä onnistunko jommatkummat löytämään. Ja sitten ostaa halogeenit jotka sopii niihin umpioihin jotka onnistuin ostamaan. (Kuka möisi? :D)
Ihmisillä, jotka tietää näin paljon kulkimistaan, ei varmaan saisi olla lupaa omistaa rättäriä. Vaan kun silti tykkää tuosta perheenjäsenestään… Eikä niitä lamppuja ole tarvinnut ajatella kun ne on pelanneet… Kyllä minä jotain muita juttuja ajattelen ja huollatan sillonkin kun ne vielä pelaa (seliseli).
7.9.2006, 19:07 #136620@veera 1-2 wrote:
Minun mielipiteeni on, että osta uudet vilkut pohjineen jollet pelkkiä vilkun laseja saa. Ne ovat melko edullisia sekä kestävät taas pitkään mitään laittamatta. Sekä jos sätkäsi on pelkässä kesäajossa niin sulle riittää ne valot mitkä siihen on tarkoitettu. Välistä ihmettelen neuvoja että kaikesta loppuun pidetystä pitää vielä saaga korjattua vaikka uusia saa kaupasta, esim.. alusta mikä on aivan loppu saa kuulemma uuden verosen muutamalla raudan hitsauksella. Minusta aikanaan oli hyvä varotus nyytisissä missä sätkä oli lentänyt tieltä ulos rungon mennessä poikki sekä rattiputken katkettua siinä muistaakseni menehtyi joku en ole aivan varma. Minulla aikanaan katkesi runko mutta siinä ei mennyt muuta kuin jakajan merkki sekä läheltä liippasi kahta kävelijää, no nyt menee asian vierestä mutta sainpahan sydänmeltäni pois. 👿 🙄
Ymmärrän näkemyksesi. Ja olen samaa mieltä tuollaisissa runkoasioissa muun muassa. Mutta en ole ihan varma siitä, että onko kauhean vaarallista maalata lasimaalilla vilkun suojalasia, jos ongelma on vain värin haalistuminen auringossa ja muuten vilkku pelittää mainiosti? Joku kaveri ehdotti tässä, että vaihtaa siihen oranssit polttimot, mutta en tiiä onko sellaisia oikean kokoisina sitten saatavilla. Jos korjaus ei aiheuta turvallisuusriskiä, niin eikö kokonaan uuden osan vaihtaminen ole vähän niinkuin epäekologista?
Noita umpioiden yhteensopivuuksia kyselin tosiaan sen takia, että nykyisellään KAI tuossa kulkimessa on h4-lamput, että osaisin nyt hommata osia jotka sopii tuohon kulkimeeni… Sinällään minulle ei ole kauheasti merkitystä, onko h4 vai halogeeni, tosiaan ajan melkeinpä vain valosan aikaan nykyään ja pärjäisi kai aivan ilman valojakin. (Pitäisikö sanoa tämä katsastusmiehelle noista umpioista, mitäköhän se tuumaisi… Ei siis kyllä vielä tullut hylkäystä eikä edes korjauskehotusta, sanoi vain suullisesti.)
7.9.2006, 19:54 #136621Joskus aiemminkin on ollut juttua valojen kunnostuksesta. Lisää valoa saa pelkästään sillä, että laittaa valoreleet – jos ei jo ole – ja vaihtaa paksummat kaapelit ja kunnostaa liittimet.
Volttimittari on hyvä apuväline tutkimisessa: laitetaan valot päälle ja mitataan jännite ajovalopolttimon kannasta. Sitten mitataan akun napajännite ja verrataan, kuinka paljon voltteja häviää kankkulankaivoon matkalla polttimolle. Jos häviö luokkaa yli 0,5 V, niin kunnostustoimenpiteillä saa selvästi lisää kirkkautta lamppuihin. Silloin jännitehäviö on enää luokkaa 0,1 V.
11.9.2006, 17:00 #136622itselläni oli vilkkujen kanssa sama ongelma viime vuonna ja ostin oranssit polttimot mistä hioin pois soien nastan ja nyt vilkut vilkkuvat kirkaalla oranssilla valolla ja katsastumieskin oli tyytyväinen.
mikko -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.