- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 2cv6 moottoriremontti
Kevät saapuu ja kalustoa kuntoon pitäisi saattaa. Moottori alkoi menneellä kaudella vaikuttaa jo vähän väsyneeltä. Öljynkulutus ei vielä ole huomattavaa, mutta veto ei entisen veroista ole.
Mielessä pyörinyt ajatus uusia männät+putket ja jättää “alakerta” koskematta. Tietysti kannet kunnostaen, jos aihetta on.
Mutta kuinka käy, antautuuko veiviakseli välittömästi uusien voimien edessä ? ? Moottorilla on takana varmasti yli 200tkm
Minun mielipiteeni on ettei se vielä noilla kilsoilla rasitu. Jos olet huoltanut hyvin, veivi kestää aivan hyvin uudet männät y.m.. Kato kumminkin minne tulee männäntappi että siellä oleva hela on kunnollinen. Eipä veiville hirmusesti paljoa muuta voi, ellei vaihda takapäähän laakeria, mutta en usko että sinun tarvii vielä sitäkään tehdä.
Jossei mitään kolinoita ole ja öljyä ei mene runsaasti, niin voimattomuus kyllä johtuu jostain muusta. Paljonko vie bensaa? Nimittäin noilla kilometreillä on jo kaasarin pääakselille syntynyt välystä ja hörppää liikaa ilmaa sieltä, joten se voi sotkea seokset täysin vieden halutun kulkemisen mennessään. Tämä näkyy pääakselilta kokeilemalla tai vaikkapa bensankulutusta seuraamalla, päästömittauskaan ei ole hullumpi idea?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste