Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 2cv6 Rungon vaihto
- Tämä aihe sisältää 13 vastaukset, 8 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 8.4.2016 at 21:20 Ville Hintsala toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.1.2016, 12:12 #222857
Alkaa kutosen alkuperäinen runko olla 40 vuoden iässä jo monesta kohtaa parsittu ja lahonnut ja kaiken lisäksi vielä viime kesänä antoi periksi etuakselin takaa, joten päätin hankkia uuden rungon ja muuttaa koko jarrujärjestelmän 2-piiriseksi LHM:llä ja eteen levyjarrut.
En ole vielä lyhyen 2cv kokemukseni aikana ehtinyt/joutunut kovin suuria operaatioita kulkimelleni tekemään joten haluaisin joitakin vinkkejä rungon vaihtoon ja haluaisin tietää mitä erityisesti kannattaa ottaa huomioon kun kyseistä projektia alkaa tekemään.
Sen verran olen jo ottanut asioista selvää, että jarrusylinterit ja putket menee kokonaan uusiksi, koska LHM ja DOT nesteitä ei sovi sekoittaa, mutta miten käsijarru hilppeet, onko levyjarrullisessa kovinkin erilaiset kuin rumpujarrullisessa.
Vaihdelaatikko täytyy toki vaihtaa, että saa jarrusatulat kiinni. Tutkin tuossa syksyllä sätkän mukana tulleita varaosia ja sieltä löytyi vaihdelaatikko, jossa on paikat jarrusatuloiden kiinnitykseen.24.1.2016, 17:02 #222867Kutosen käsijarruvivusto on pulteilla rungossa kiinni vaihteiston oikealla puolen, nelkun vivusto taasen aivan erilainen sijaiten vaihteiston alapuolisen runkopalkin kyljessä. Jos ostit tarvikerungon, jossa on tuo kutosen käsijarrumysteeriön kiinnitys valmiina niin hankit vain kaikki kutosen jarruhilppeet…Näin pääset helpoimmalla.
Jos kuitenkin tarvitset ristiinnaiton nelkun käsijarruvivustosta kutosen jarrusatuloihin niin huutele lisää niin kirjaan ohjeet. Molemmat tavat toimivia.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]25.1.2016, 19:10 #222877Vielä en oo ehtinyt runkoa saati muita hilppeitä hankkimaan. Ajattelin hankkia oheisesta linkistä näkyvän rungon. Jospa se seuraavat 40 vuotta kestäisi.
RunkoJuuri nyt en muista miten omassa kutosessa on käsijarrun vivustot. Rumpujarruilla kuitenkin on. Muistaakseni kuitenkin on vaihteiston alapuolella rungon poikittaisen palkin takapuolella siipimutterit käsijarruvaijereiden kireyden säätöä varten kummallakin puolella vaihdelaatikkoa.
25.1.2016, 20:49 #222878Oletko rahtikustannukset jo siihen lisännyt?
25.1.2016, 21:10 #222879Kysyppäs Killan varaosavaltuutetulta mitä siellä on tai tulee. .Yhteystiedot Nyytisistä
tv seppon26.1.2016, 09:10 #222893Vielä en oo ehtinyt runkoa saati muita hilppeitä hankkimaan. Ajattelin hankkia oheisesta linkistä näkyvän rungon. Jospa se seuraavat 40 vuotta kestäisi.
RunkoJuuri nyt en muista miten omassa kutosessa on käsijarrun vivustot. Rumpujarruilla kuitenkin on. Muistaakseni kuitenkin on vaihteiston alapuolella rungon poikittaisen palkin takapuolella siipimutterit käsijarruvaijereiden kireyden säätöä varten kummallakin puolella vaihdelaatikkoa.
Juu tuo on hyvä runko ja siinä on kiinnityspisteet kutosen käsijarruvivustolle. Kesällä tulee 6 vuotta täyteen vastaavasta projektista, josta kuvia ja selostusta löytyy täältä: https://2cv.fi/keskustelut/aihe/rungon-vaihto/
(Ja ei, kyseessä ei ole oma siniseni, vaikka vikassa kuvassa yhtäläisyyksiä löytyykin :D)Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.2.2016, 13:04 #223382Onnistuuko päivitys Franzosen rumpujarrullisesta rungosta levyjarruihin helposti? Jos joskus tulevaisuudessa haluaisikin asentaa levyt. Eli onko siinä kiinnitys paikat myös levyjarrujen käsijarruvivustolle?
Lähetyskuluiksi kauppa ilmoitti 199€ sillä näytti tulevan viisikin runkoa kimppatilausta ajatellen. Hinta on joka tapauksessa alempi kuin killan musta runko.13.2.2016, 16:09 #223386Killan rungon hinta on tarkistettu.Kysy Pekolta mitä maksaa.
14.2.2016, 13:45 #224735Killan varaosavarastossa Kouvolan Rautakorvessa on tällä hetkellä 2 kpl 2cv4/6 mustaa runkoa.
Hinta on vain 800 € kappale.Terv: Pekko P
14.2.2016, 20:12 #224739Saisko wanhuksen rungon samalla hinnalla?
Jukka Prinkkilä, HyRi.
14.2.2016, 21:29 #224742Valitettavasti ei. Raati päätti vain noiden Pekon mainitsemien runkojen hinnan tiputuksesta.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com15.2.2016, 11:43 #224764Onnistuuko päivitys Franzosen rumpujarrullisesta rungosta levyjarruihin helposti? Jos joskus tulevaisuudessa haluaisikin asentaa levyt. Eli onko siinä kiinnitys paikat myös levyjarrujen käsijarruvivustolle?
Lähetyskuluiksi kauppa ilmoitti 199€ sillä näytti tulevan viisikin runkoa kimppatilausta ajatellen. Hinta on joka tapauksessa alempi kuin killan musta runko.Muistelen, että tässä asentamassani rungossa käsijarruvivuston alapuolinen palkki oli “avointa u-palkkia”, joten jos se on rakenteellisesti sama tuossa nelkkumallisessa niin onnistuu kyllä jälkilisäys. Uskoisin, että “nelkkumalliseen” on vain tehty kiinnityspiste alkuperäiselle nelkun käsijarruvivulle, joten hyvin todennäköisesti optio kutosen vivustolle löytyy.
Voithan olla yhteyksissä Franzoseen ja tiedustella asiaa?Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.2.2016, 21:14 #224780Kiitos tiedosta. Vielä on kori rungon päällä muutamasta kohtaa kiinni ja pohjan hitsaus kesken. Täytyy katsoa kun saa korin irti pitääkö runko vaihtaa vai parsitaanko taas kerran vanhaa ja vähän vääntynyttä.
8.4.2016, 21:20 #226081Yksi kysymys tuli mieleen. Kun aion laittaa 2-piirisen jarrupääsylinterin, niin kumpi on oikean pituinen tanko jarrupolkimen ja pääsylinterin väliin. 105mm vai 88mm?
Ainakin burtonilla näyttäis olevan kahta eri pituista -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.