Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 2cv6 Venttiilivarren kumit

Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #273692

    Noista venttiilinohjureista mietin, että tarviiko hankkia ylikoko ohjurit, vai saako vakiokokoiset ohjurit pysymään kansissa kiinni vanhojen irrotuksen jälkeen?

    #273708

    Ylikokoiset lienevät tarpeen jos aikoo onnistua varmasti, ohjurien poistossa aina ainevahvuus heikkenee enemmän tai vähemmän, olkatappien vaihdossaa sama asia hyvä ottaa huomioon. Asiaa kun hieman vundeerasin, ehkä tarvikkeiden puuttuessa voisi toimia myös lukitusliiman käyttö, itselläni on esim. Locktite 272- lukitetta, lämpörilankesto 230 astetta, pitäisi toimia kansissa. Tuota löytyy hyvin edullisesti Kiinasta, paikallisen Locktiten kamaa, puoli desiä maksoi vain 6 euroa, oli itseasiassa paljon halvempaa kuin firman muut vastaavat tuotteet. Ja tuo lukitusliima varmistaa paitsi paikallaanpysymisen, myös nuo kiusalliset öljyvuodot jäävät pois kuvioista. Kikkaa voi soveltaa myös kansien öljyputkien vaihdossa.

    #273712

    Kyllä koneistamo sai vakiokokoiset ohjurit siellä pysymään, satakuntatuhatta jo niillä ajettu. Kannattaa pajalla sanoa että lämmittää ja on helläkätinen, ettei käy kuten kaverin kansille, aukesi ihan uusi aukko öljylle kannesta pakokanavaan kun tottumaton firma teki sille sätkän kannet.

    #273714

    Tarkoitus ois ihan ite vaihtaa ne venttiilinohjurit.
    Täytynee vähän antaa lämpöä ja varovasti irrottaa vanhat ja uudet ohjurit laittaa pakastimeen joksikin aikaa ennen asennusta.

    Ajattelin myös pakoventtiilit vaihtaa uusiin, koska muistaakseni ainakin toisen pakoventtiilin varsi on kulunut. Onko kokemuksia, mistä kannattaisi hankkia venttiilit, kun joillakin on ilmeisesti pakoventtiilejä katkennut ajossa.

    #273758

    Suosittelen kumminkin käyttämään kannet jossain kansi pajassa jossa koneistavat ceetit ja venttiilien tiiviste pinnat optimaaliseen kulmaan.

    Itse olen jo vuosia ostanut kaikki venttiilit Hollantilaisesta varaosa firmasta.

    #273813

    Tässä yhdet kutosen kannet työn alla. Ohjurit irrotin lämmittämällä kannen n.+180 asteeseen. Kylmäspreitä uhjurin reikään ja sopivaa tuurnaa* apuna käyttäen naputtelin ohjurit irti. Hyvin irtosi ja ohjurien reikiin ei tullut vaurioita, joten vakiokokoiset laitan tilallekin. Nyt vaan kun uusien mittoja katselin, niin ylikoko ohjurin mitaksi annetaan 12,55mm, eli sama kuin nuo irrotetut. Kävin sitten Ranskalaiset.fi varastolla mittailemassa ohjureita. Std. koko on tuo 12,55mm ja ylikoko 12,6mm, eli ohlurille annettu mitta onkin ohjurin reiän mitta. Ylikoko-ohjurin asennus vaatii myös reiän kalvamisen oikeaan mittaan.

    *Tuurnat tein 12mm tangosta sorvaamalla .n 25mm matkalta ohuemmaksi. Imuventtiiohjaimelle .n 7,95mm ja pako n. 8,45mm.

    Vinkkinä vielä, että kansi pysyy hyvin paikallaan kun vanhan sylinteriptken laittaa ruustukkiin ja kannen siihen niinkuin se kuuluukin. Sylinteristä on hyvä tasata ripoja ruustukin leukojen kohdalta, niin saa tukevasti kiinni,

Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.