Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit 2cvjimmin 2CV-projektit

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 51)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #143930

    Dyane liikenteessä – etupakoputki vaihdettu, samoin kesäpyörät – vaan nyt opiskellaan dyanen keulapeltien purku, jotta sytytyksen saan säädettyä, niin ja se kadonnut pultti imusarjasta pitänee ensitilassa paikoilleen asentaa…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143931

    Dyane – katsastettu 14.4.2010.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143932

    Dyane – tilanne 3.5.2010:

    Kukkaiskonepelti (kuvassa parempi kuin luonnossa)


    “Puolinahat” penkeissä

    Kulkimen virallinen nimi

    Kyseinen kuljin tullee myyntiin lähipäivinä – verottajalta kun tuli rintaperilliselle perintöveromaksulaput (perintöä ei tullut, mutta maksua kyllä).

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143933

    Sytty säädetty – ammuskelee takaisin silti aika ajoin (=imuvuoro?). Jarrut jumittaa vieläkin, herkistelyä-herkistelyä, vaan kun riittäisi aika.

    Laturi vaihdettu ducelieriksi (alkuperäinen), lataus on vieläkin hukassa (=piuhat oikein, hiilet ok, säädin ok > laturin kenttä?), kaasarin vaihdoin kokeiluluontoisesti Wanhus-Dyane6:sta (=liekö tuosta vaimennuksesta jotain haittaa jatkossa)

    Hela-ajoihin pitäisi päästä, mutta nuo jarrut ja nykiminen aiheuttanee sen, että “Eeeeeemeeeeliiiiiii”-huuto kuuluu viimeistään ke-aamulla, jotta siirtokilvet torstaiksi saan aikaiseksi…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143934

    Laturi näytti kunnostetulta, mutta tarkempi mittailu osoitti, että kenttäkäämitys oli poikki, joten hyllystä seuraava paikoilleen ja Motonetista elektroninen säädin rintapelliin ja avot – lataus pelaa kuin islantilainen tulivuori.

    Kaasarikokemus – kierrokset laskee silleen hissukseen, mikä sopii Hissun Kissun elämäntapaan kaikin puolin – imupuoli vielä viimeistelemättä eli aivastelee yhä. Tekemättä: tyhjäkäyntisuuttimen puhdistus ja kaasarin säätö.

    Uusin perkule on huohotinventtiilin ja ilmanputsarin välinen kumiputki > kauppias on myynyt edelliselle omistajalle kutosen huohottimen, sellaisen josta lähtee letku ilmanputsarille 30-astetta yläviistoon > ja kun sen tarvisi lähteä samanverran alaviistoon, jotta letkun saisi yhdistettyä asiallisesti. Edellinen omistaja on ratkaissut ongelman tekemällä uuden sisääntulon ilmanputsariin, sillä systeemillä, että nyt huohotus tapahtuu ilmanputsaripanostilaan eli tulopuolelle. Alkuperäinen reikä on hitsattu umpeen. Haittana on lisääntynyt putsarin likaantuminen/tukkeutuminen… Asialle pitänee tehdä jotain.

    Eemelin kaksipäiväinen ajeluttaminen jäi yhteen päivään – Ranskalainen Visiittireissu tuli tehtyä, suht´koht´ onnistuneesti, siis Eemelin kannalta – kuskin kannalta onnistuneesti eli kaikinpuolin kiva reissu. Matkan aikana ilmeni ongelmia värinöiden muodossa > vauhdin noustessa yli 85 km/t alkoi etupää väristä enemmän tai vähemmän hillittömästi > ei ratti, ei kori, vaan tunne tuli etuakselistosta (?), sellainen olo tuli, että vauhtipyörä ei olisi tasapainossa (keskipakokytkin) tai etupyörän laakeri olisi “räjähtämässä” > vaiva poistu kaasua hiljentämällä… muutaman kerran kokeilin miten käyttäytyy yli 85:n vauhdissa > värinä ei poistunut, mutta kuljin kiihtyi vielä mittarin näyttäessä 105-110 erittäin pirteästi. Kone-laatikkoyhdistelmä toimii siis mainiosti (80-luvun 602cc – swanhus-dyane 6sen keskipakokytkin raskaalla vauhtipyörällä ja samaisen vaihdelaatikko (jonka välitykset ovat mitä?)).

    Eemeliä tuli hitsattua, takaboksin lattian reunat jäi, mutta mikäs kiire tässä.

    JK. Puuhakilpiä ei saa kahdelle perättäiselle päivälle, jos matkareitti on sama, esim. 14.5. Pori-Tammela-Pori ja 15.5. Pori-Tammela-Pori ei mennyt läpi, mutta Pori-Tammela-Pori ja Pori-Forssa-Pori 😀 meni läpi. Siirron syyksi kelpasi esittely (näyttelyajo) ja edestakaisen ajelun syyksi ilmoitin ulkotilan ja kangaskaton. 🙂

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143935

    Dyanen koneremontti etenee ja se on todettava, että hämmästyn lähes joka pultin kohdalla – aukeaa niin nätisti, että…

    Runko konehuoneen puolelta näyttää tältä (36-vuotias):

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143936

    Kerran purin yhden oranssin tiinan, joka oli ollut yli kymmenen vuotta metsässä taivasalla ja sen runko meni kanssa sellaisenaan käyttöön muutaman maalikerroksen jälkeen. Kovaa tekoa nuo rungot!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #143937

    Dyanen savutuksen syy taisi löytyä:

    Hajonnut/katkennut stefloni.

    Venttiili oli sitten aikas napakasti ohjurissaan kiinni eli tarvi pientä iskua että lähti irti. Laskiskelin tuossa, että kyseisellä koneella on entinen omistaja ajellut maksimissaan 30 viikkoa vuodessa ja noin 50 kilometriä viikko eli noin 1500 kilometriä vuosi ja se kertaa omistusaika 8-9 vuotta > noin 15000 kilometriä (+- 5000 km). Sylintereissä ei pienintäkään olkapäätä. Renkaat ehjät. Eli hyvä näin…

    Tässä koneen tiedot (nelkku) (ehkä Tammer-dieselin “koliparts” tai joku muu peruskorjattu?):

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143938

    Eemelin jurinan/tärinän synnyttäjä taisi myös löytyä > kuten Jasu ehdotteli, niin syylliseksi löytynee vetoakselien laatikon sisäpäiden laakerit > jarrurummuista tulee jokaisen pultin kohdalta ohut uloskehälle päin suuntautuva öljyvana eli laakerit vuotavat jarrurummun sisään > pitää pistää vaihtoon, harmi, että taisi mennä isot jarrukengät samalla vaihtoon öljyyntymisen vuoksi.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143939

    Dyanen koneremppa etenee pikkuhiljaa > mielenkiintoinen vastoinkäyminen tuli vastaan tuon toisen venttiiliohjurin kanssa > on prässätty vähän kovalla kädellä, kyllä siinä stefloni pysyi, mutta tän koneen piti olla ammattimiesten peruskorjaama:

    Ja lohkon kyljestä löytyi kilpi:

    Aukeaako lisätietoa?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143940

    Tämä odottelee… on jo odotellut pitkään (2CV -63)

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143941

    Eemelissä ja Hissun Kissussa ollut kutosen kone leikkasi kiinni katsastusmatkan päätteeksi…

    80-lukulainen kone, yleinen vika kiertokangen yläpään hela väljähtää, mutta että näin paljon. Syy helv*tilliselle kolinallekin selvisi samalla > katkeillut, nyttemmin kokonaan puuttuva männänrengas ja sen tekemät tuhot – ja mitäs tästä sitten taas oppisi?

    Kampi jumittui kokonaan männät alakuolokohdassaan. Jatkan “tutkimusta”..,

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143942

    oik. Wanhempi wanhus2CV, -62, 12 hv
    Angelica” (XV-68)
    valmistenr. 8479199 AZ 2CH
    konenr. 3224886 AZU
    maahantuonti 31.7.1962, rek. 26.9.1962
    http://s84.photobucket.com/albums/k15/2cvjimmi/Wanhempi%20wanhus/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vas. Nuorempi wanhus2CV, -66, 18/21hv
    Kuusamo” (BS-208)
    valmistenr. 1845099 AZ A
    maahantuonti 11.1.1966
    koneessa ei kilpeä – oletus Ami 6 21hv
    toimitettu 18.3.1966 Kaija Kanabrolle, Rovaniemelle
    http://s84.photobucket.com/albums/k15/2cvjimmi/Nuorempi%20wanhus/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Sivuhuomautus: “Pitääpi ottaa hellepäivän kuva-arvoitus ykkösessä esiintynyt takapuskuri takaisin aarrekasaan – jos vaikka tuo Kuusamo sitä tarvisi”

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143943

    Pakko vähän fiilistellä…

    Siitä se lähtee…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143944

    Kyä se banaanipelti vaan niin paljon paremmin 60-luvun sätkään sopii.

    -Olli

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 51)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.