Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan 3CV / AK350 etupönttö

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126558

    Löytyisikö joltakin ylimääräistä poikkipönttöä wanhusmallisella sisäänmenolla ja oikeanpuoleisella ulostulolla? Sitrosella ei ole, enkä viitsisi lähteä tilaamaan ulkomailta ellei ole aivan pakko.

    #160604

    Oisko sulla kuvaa niin vois tarkistaa asian.

    #160605

    Jotensakin tämän näköinen:

    #160606

    Ei ihan liianusein suomessa vastaan tullut osa ole tuo. Ja kuinkamonta tuollaista on liikkuvissa kulkimissa? Eipä taida kovin monessa olla.

    #160607

    Mulla mielestäni on tuohon se alkupätkä, eli semmonen J-kirjaimen muotonen pätkä.

    Jos tarttee, niin se on joutaa..

    #160608

    Se alkupätkä on ehjä, mutta itse pönttö on sekä murjoutunut että korvakkeet irti ja hukassa, joten uusi tai ainakin ehjä olisi helpoin ratkaisu. Jos joku on tehnyt AM-koneeseen wanhusmallisen putkiston ilman taakse menevää putkea, niin tietoa sellaisesta vastaanotetaan myös.

    #160609

    Onko niin, ettei ami 6 etupönttöä saa sinne soviteltua?

    #160610

    Eikö Ami6:ssa mene putkisto näin:

    Tuo etumainen pitkittäin asennettava pönttö ei mahdu sisälokarin takia sätkään. Jos ami6:ssa on joskus ollut vaihtoehtoisena poikittainen pönttö, niin se käy (eli edellinen linkittämäni kuva).

    Edit: Juuso, löysin muuten sen pitkään kadoksissa olleen ami6:n etuvaimetimen, ja se on noudettavissa työhuoneelta käpylästä.

    #160611

    Joo amissa juuri noin. Soitan tuosta etupönttöasiasta sulle kohtapuoliin.

    t. Juuso

    #160612

    Viime talvena kaveri manklasi mulle tuon kyseisen poikittaispöntön lieriön, jonka sitten niputin pisteellä kasaan. Sisälle tei pari väliseinää ja päädyt. Sisällä menee yks reijitetty putki ja ulostulo on apparin puolella ja alaspäin. Ja käynnistä kyllä huomaa jotta pönttö melkein tyhjä on.

    #160613

    Moro !!
    Mulla saattais olla Treella yks tollanen etupönttö, vasemmalta edestä sisään ja oikealta päältä ulos. Voi tosin olla AZAM tai 21hp pönttö, mutta en tiedä onko niissä eroa ?? Olen tulossa Talvikisoihin ja voisin ottaa mukaan, jos siellä nähdään ?
    Tosta Ami6 etuputki-pönttö yhdistelmästä pari kysymystä koskien AK350:stä: mahtuuko se paikoilleen koneen ja rungon väliin ja onko ongelma sisälokasuojan kanssa toi s-käyrä, joka ei mahdu sätkän sisälokarin aukosta ulos ??
    Mielessä on käyttää tota Ami6 etuputkivaimenninta ja korvata s-käyrä flexi-putkella ja jatkaa sitten vasemmalla korin alla normi pakoputkitarpeilla (pyöreä efektori jne) takapyörän edestä ulos.
    Lasse

    #160614

    Pönttö on tilauksessa, ja varmaan kohta kotona, mutta jos et Lasse sitä mihinkään tarvitse, voin kyllä lunastaa sen pois. Tuo oma hajosi venäjän-reisulla kun en onnistunut väistämään kaalinpään kokoista kiveä, ja kivi lyttäsi pöntön ja repäisi korvakkeet irti. Olen niitä koettanut hitsailla, mutta ei tahdo kestää.
    En tiedä mahtuuko AMI6:n S-käyrä lokarin puolesta, mutta jo pelkkä etupönttö ottaa sisäloksuun kiinni, siksi täytyy tuolla koneella käyttää tuota harvinaista mallia. Kyllähän tuohon voisi jonkun luovemmankin ratkaisun tehdä, mutta kun kerran on valmis ratkaisu, niin en viitsi. Oikeastihan pakuun kuuluu vielä korin alle poikittaisputki oikealta vasemmalle takapyörän eteen, mutta olen vetänyt oikealta puolelta ulos, eikä katsastusmies ole ihmetykseltään tuota hoksannut.

    #160615

    Moro !!
    Kyllä se mun Zeus-AK350:een on tarkoitettu, jos toi yllä mainittu Ami6 etupönttövirtys ei onnistu. Olis vaan joutanut “hätäapulainaan”, kun toi Zeus ei vielä tälle kesälle valmistu 😉 .
    Lasse

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.