Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 652 i
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
22.11.2012, 11:04 #167576
Onhan nyt venttiilinvälyksiä syynätty oikein urakalla? Moottorin kokoonpanon jälkeen säätö ennen ekaa starttia, ekan startin jälkeen ja 500km päästä.
Ei pitäisi olla monopointtius se ongelman ydin, sillä onhan noita aiemminkin taiottu käyntiin. Jos kovasti pärskii vastaan niin sytty on liian aikaisella.
Onko mahdollisuutta laittaa MS syöttämään pelkkää syttyä ja kokeilla käyntiin kaasarin avulla?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.11.2012, 19:24 #167577Kyllä niitä venavälyksiä on hierottu. Luulen että sytkä on aika hyvin kohdillaan. Toi kaasari on kyllä hyvä idea!
Ruiskusta tulee komea suihku…. suoraan imusarjan pintaan…
23.11.2012, 16:35 #167578P…a kaasari paikalleen ja korkista vielä lisää bensaa kaasariin niin hörähtää… Eli olen taipuvainen uskomaan että tää setti ei toimi. Ruiskusuuttimet pitää saada imuvenan viereen 😥
23.11.2012, 18:13 #167579Vinkkejä mistä löytyis ruiskusuuttimia 2kpl(170-200 cc/min)+bensakisko otetaan vastaan…
Tai paremminkin, missä prätkässä tai autossa olis pienehkö boxermoottori(ruisku)?
23.11.2012, 18:38 #167580BX Gti 1.9 8v 170cc, Xantia 1.8 16v 196cc. Boschin korkeaohmisia. 😉
Bemuista löytyy ruiskullisia boksereita. Pyöräromiksille kyselyä irtokoneesta…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.11.2012, 09:29 #167581@HanaAna wrote:
Vinkkejä mistä löytyis ruiskusuuttimia 2kpl(170-200 cc/min)+bensakisko otetaan vastaan…
Tai paremminkin, missä prätkässä tai autossa olis pienehkö boxermoottori(ruisku)?
Xantiat, Xsarat, Bx:ät (148/170/214cc/min, ainakin tuollaisia on noissa), jos merkissä pysyy, sit Bemareissa on tuohon haarukkaan sopivia ja ainakin Saab 9000 sisältää karvan yli 200cc/min suuttimet.
Omassa virityksessäni on Bx:n 170cc/min suuttimet, noilla pääsee kivasti tyhjäkäynnillä 2ms suihkutusaikaan, eikä tuotto lopu vaikka erehtyisi vähän ahtamaankin. Tosin sitä ahtamista varten on hyllyssä Saapin 208cc/min (muistaakseni, tarkistaa pitäs) sekä Cosworthin 311cc/min suuttimia.
24.11.2012, 09:44 #167582Oliskohan citikan 1.6:ssa tommoset 148cc/min? Tässähän ilmeisen helppoa on sössiä homma liian isoilla suuttimilla. Tommoset 148 varmaan riittää hyvin. Bensakiskon Jasu vissiin teki bexin osasta. Sit vaan sorvais sopivat holkit hitsattavaks imusarjojen juureen…. Citikka varaosat varsinkin käytettynä vois olla sopivassa hintaluokassa.
24.11.2012, 09:51 #167583Juu, 16GTi:ssä on 148, 8-venttiilisissä 19GTi:ssä on 170 (vanhempi, Jetronic) ja 214 (uudempi, Motronic), lisäksi vielä 16-venttiiliset, joissa on ollut ainakin kahta eri suutinta (arvoja en muista).
Ja juu, 16GTi Bx:n bensakiskosta tuo väsättyä tuli, kiinnikkeen jälkeen poikki, väliin metalliputkea, neliskanttinen kisko puristellen “nurkista” siten että muoto vastaa pyöreää putkea ja messingillä juotellen niputus. Kokeilin tietenkin MIG:illä tuota hitsata kasaan, vaan eihän sillä saanut kaasutiiviitä liitoksia, aina jäi jostain vuotamaan, sitten onneksi muistui kaasupillien olemassaolo prätkätallilla…
Holkit imusarjaan sorvautin isällä, kaupungin verstaalla kun tuota aikaa oli tällaisiin. Mitat holkin sisäpintaan “apinoin” Bx:n imusarjasta, mittapiirros on tallessa, voin skannata jos koet sille tarvetta..?
28.11.2012, 07:33 #167584Välikysymys:
Mulla on pihassa varaosa-ajoneuvon virkaa tekevä ZX 1.6 vm.1994 > mites sen ruiskutusjärjestelmä… olisiko sopivat suuttimet yms. hamassa tulevaisuudessa mahdollisesti tarvittavaan ruiskuprojektiin > mitäs osia sieltä kannattaa / tarvii ottaa talteen… toinen mahdollinen elimenluovuttaja voisi olla Renun Laguna, joka tuossa myös seisoskelee > on kylläkin 2-litrainen.Ihan vaan kysyn uteliaisuuttani – enkä sen enempää halua sotkea tätä osiota > yv.nä tai sitten tähän tai muualle…. ❓
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com28.11.2012, 14:25 #167585Saattaahan noissa olla kaikenlaista tarpeellista..?
-suuttimet (numerosarjan kyljestä lukemalla saa selvitettyä näiden tuoton, yleensä)
-bensan syöttötukki
-bensanpaineensäädin (tietyin varauksin)
-bensapumppu, varsinkin jos tankin ulkopuolinen
-lambda-anturi (ellei laajakaistaa halua)
-lämpöanturit, imuilman ja jäähdytysnesteen
-kaasuläpän asentoanturi
-kaasuläppä, mahdollisesti ellei aivan älyttömän kokoinenJos tuo ZX on yksipisteruisku, niin siitä sen “kaasuttimenkorvaajan” voi melko suurella varmuudella laittaa sätkäänkin, monopoint -ruiskuna kuten tässäkin tapauksessa Visaa alkuun käytetään..?
Ei muutakuin sekaan vaan, mukavaahan näiden kanssa touhuaminen on. Mutta varoituksen sana, tähän lajiin jääpi heleposti koukkuun… 😆
28.11.2012, 16:17 #167586Onko noita pakko virittää 😛
28.11.2012, 17:13 #167587@AK 5 wrote:
Onko noita pakko virittää 😛
Mitähän tuohon ny sanos..?
Hmm…
On. Kaikkea pitää aina virittää, enempi tai vähempi, mutta kuitenkin pitää…
Joku muu voi kyllä keskittyä enemmän tuohon filosofiseen puoleen, jatketaan me muut virittelyjä..? 🙄
28.11.2012, 18:12 #167588Tänään katselin mailla, että yksi 1.6 GTI Beksin imusarja suuttimineen ja bensakiskoineen ompi vielä jemmassa, jos joku moisesta osia ruiskuprojektiin kaipaa, niin moisen saapi aikas edullisesti.
29.11.2012, 18:07 #167589Nyt ois suuttimet, holkkeja odottelen sorvaajalta. Tuli sitten vähän yläkanttiin eli 186:set. IWP runko eli sopii noihin ducatin läppärunkoihin kun heivataan vanha imusarja 😈
13.12.2012, 15:17 #167590Tulipas teknisen näköinen kaasuvipu:
Ja nyt on 187 suuttimet kannen vieressä:
Ei vielä lähtenyt käyntiin, mutta lupaa kovasti. Melkein jaksaa käydä. Huomenna jatkuu… Pitää hommata jotain putkea jatkoks lämmönvaihtimille, että saa lambdan näyttämään jotain järkevää.
Samaan aikaan saa harrastaa kuljinta, meinas palaa koko vehje kun jarruvalon + meni maihin. Ei palanut sulake heti. Nyt jarruvalo jää välillä palamaan ja vasen etuvalo syttyy kun painaa jarrua eikä valot ole päällä. Jarru -ja ajovaloilla on omat releet. Ja eivät ole minun asentamat. 🙄 Pitää käydä läpi, onneks ei mahdu talliin.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.