Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 652 i
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
15.12.2012, 14:42 #167591
Ei millään lähe tulille… Tässä setissä on kyllä jotain perustavaa laatua pielessä. Ei auta kuin tahkota asetuksia läpi, niin ehkä se oikea kombinaatio vielä löytyy.
Bensapuolen ongelmalta kyllä vaikuttaa.
15.12.2012, 16:49 #167592Kokeilitko starttausta jollain vahvalla iskuporakoneella suoraan propellin pultista? Jos on liian hitaasti pyörittävä startti tai jotain muuta pyörimisnopeuteen liittyvää kummaa? Oletko verrannut asetuksia Jasun vastaaviin?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.12.2012, 17:13 #167593Toi rempattu startti pyörittää ihan hulluna. Olen yrittänyt googlettaa noiden iwp064 suuttimien speksejä, huonolla menestyksellä. Alan epäillä että mulla on suuttimien opening time ja voltage correction arvot pielessä. Pitää arpoa niitä seuraavaks. Kun olis o-kooppi…
Juu, snail:istä löysin Jasun screenshotit.
15.12.2012, 18:58 #167594Taitaapi niitä löytää täältäkin: viewtopic.php?f=15&t=2946&start=45
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.12.2012, 20:12 #167595Ei sulla olis laittaa .msq vaikka sähköpostiin, vois ihmetellä itsekin jos jotain tuosta ymmärtäs..?
Oman kanssa taistelin alakuun, ku ei osannu antaa tarpeeks bensaa. Ensin tietenkin oli suuttimet kumpikin omassa lähdössään, ja sit asetuksissa “moka” eli starttauksen aikana ei antanu bensaa kuin toiselle suuttimelle. Aika paljon helpottu käyntiinlähtö kun kumpikin pytty sit sai poltettavaa…
Ja ne käynnistysrikastusmäärät on oikeesti ihan poskettomia, tuossa joku tovi takaperin vielä lisäsin, kertaakaan ei ole kastelemaan onnistunut…
16.12.2012, 09:12 #167596Tuollainen (linkki) oskilloskooppi löytyy Järvenpäästä. Pitää vaan ensin tarkistaa että edelleen toimii kun ollut käyttämättä pitkään, sivulta löytyy myös yhteystiedot.
http://karin2cv.nettisivu.org/oskilloskooppi/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke16.12.2012, 12:30 #167597Toi skooppi vois kiinnostaakin, pitää soitella.
Mulla on siis uusin ms2extra koodi ja säätöohjelmana Tunerstudio. Olikohan noi .msg filut Megatune spesifisiä? Suuttimet on samassa pankissa kiinni. Pitää vielä varmistaa että sitä soppaa tulee oikeasti.
16.12.2012, 12:47 #167598Kyllä ne tiedostot saa auki millä tahansa koneella, uusimpia MS2 juttuja ei saa täysin näkösälle MegaTunella mutta Tunerstudio avaa kyllä kiltisti. Ei pitäisi tuottaa ongelmaa…
Jos on samassa pankissa molemmat suuttimet, niin sitten bensantulemattomuuteen “jää” enää (käytettyjen?) suuttimien tukos (osaavat jumittua aika nopeastikin), kontaktiongelma (ei uskoisi uusissa liitoksissa olevan) ja sit asetuksissa (muistaakseni) jos käynnistysasetusten puolella on määritelty turhan suuri Cranking RPM eikä kylmäkäynnistysasetuksissa ole “annettu lupaa” suihkuttaa bensaa alle tietyn kierrosluvun.
Mites jos härnää käyntiin lorauttamalla bensaa suoraan kurkkuun, herääkö siten..?
16.12.2012, 13:13 #167599Laitan projektitiedoston tulemaan kun käyn tallilla. Tossa tulikin hyviä juttuja Jasulta. Suuttimet on muuten uudet. Toi cranking rpm on vähän kinkkinen juttu. Oikeesti se on varmaan reilu 300 mutta nyt kun palotiloissa tapahtuu jotain niin se tietty nostaa kiekat n.600. Softa sitten menee edestakas cranking-ase, riippuen siitä mihin rajan on asettanut.
16.12.2012, 19:28 #167600Kannattaisiko kokeilla ihan perusosilla (alkuperäiset) ensin että moottori yleensä toimii normaalisti ja sitten vasta laittaa toi ruiskusysteemi.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke16.12.2012, 21:14 #167601Ei taida tätä projektia pystyä kovin helposti alkuperäisosilla testaamaan, kun ei ole Visan sytytyksen osia olemassa eikä kytkinkopassa paikkoja antureille…
Kutosen imusarja/kaasari tuohon kyllä käy, ihan suoraan paikalleen jos sellaisella kokeilla haluaa. Mutta silti se kipinä, kärjille ei ole edes paikkaa tuossa moottorimallissa…
Mukavinta toki olisi saada varmasti toimivaa moottoria “päivitettyä”, vaan aina se ei vain ole mahdollista. Josta mieleen juolahtaa se jo parina kesänä ajettu eräs ahdettu/ruiskutettu Visan moottori, se ei ollut käynnissä käynytkään ainakaan viiteen edelliseen vuoteen ellei jopa kymmeneen, moottoriin vaihdettu täysin toisenlainen nokka-akseli, puristuksia pudotettu, rakennettu sytytystä/ruiskua varten anturit täysin Visasta poikkeavasti ja silti sillä vaan lähdettiin kohti Kiltatapahtumaa alle viiden testikilometrin jälkeen. Toki matkalla sitten ajon aikana säädettiin jotta koneesta alkoi tulla jo varsin miellyttävä ekan sadan kilometrin jälkeen…
17.12.2012, 05:21 #167602@Kari wrote:
Kannattaisiko kokeilla ihan perusosilla (alkuperäiset) ensin että moottori yleensä toimii normaalisti ja sitten vasta laittaa toi ruiskusysteemi.
Jos palaamme tuonne edelliselle sivulle niin:
HanaAna kirjoitti:
Pe Marras 23, 2012 6:35 pm
“P…a kaasari paikalleen ja korkista vielä lisää bensaa kaasariin niin hörähtää… Eli olen taipuvainen uskomaan että tää setti ei toimi. Ruiskusuuttimet pitää saada imuvenan viereen :cry:”Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.12.2012, 09:41 #167603@Akaile wrote:
Jos palaamme tuonne edelliselle sivulle niin…
…suuttimet on jo imuventtiilien lähellä… Ainakin viimeisen kuvan perusteella… (tämä internetissä “korjaaminen” on varsin hauskaa, ei tarvii edes omia sormia sotkea)
En usko etteikö olisi voinut monopointtinakin toimia, sellaisiakin kun on (ainakin joutuben perusteella) toteutettu. Toisekseen, Tamperelaisessa Hestec-Dyanessa on suuttimet myös kovin kaukana, ja sekin toimii kivasti…
Veikkaisin jotain hämärää asetuksissa, ja levällään ollut moottori ei ainakaan ensisavujen herkkyyttä paranna, nämä kun yhdessä on niin saattaa tovi mennä ihmetellessä… 🙄
17.12.2012, 10:08 #167604Vastasin tuolle Karille koneen käytöstä vakiona ennen ruiskuttelua. Eli siis kokeiltu on, käy ja kukkuu kaasarilla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.12.2012, 13:20 #167605Jasua ja Akailea myötäilemällä, orkkisosia ei ole, ja kaasarilla otti kiekkoja. Alan uskoa että monopointti tosiaan ei ollut ongelma. Tällä megasquirtilla ei ole ohjattu myöskään mitään moottoria, joten tässä voi joutua vielä kolvihommiinkin 😆
Mutta on hienoa, kun on lajitovereita hengessä mukana näin edes netissä, niin ei pääse heti lannistumaan heh!
Pitää virittää homma niin että yks suutin ruiskuttaa ohjauksesta pulloon, takas perusteisiin. Bensaa ja kipinää kun löytyy niin pitäs soida.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.