• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 82)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #167606

    Jo selvis miksei lähde tulille, eli suuttimien ohjaus ei tunnu toimivan. Olen onnistunut rikkimoon jotain levyltä. Eikun tutkimaan…

    #167607

    Tässä projektissa on nyt mun mielestä sellainenkin potentiaali olemassa, että sitten kun se käynti löytyy purkin puolesta, niin on melkoisen helppo tehdä vertailevaa tiedettä monopointin ja multipointin välillä…Tietenkin vain ja ainoastaan, jos niin haluaa 😆 Olisi kuitenkin hienoa, että se monopointkin käytettäisiin keulalla, sillä siitä voisi joku muu saada melkoisen helpon ruiskupaketin omaan kulkimeensa ja jälleen saataisiin lisää tästä lajista innostuneita.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167608

    Malminkartanossa..
    http://www.tori.fi/uusimaa/Oskilloskooppi_5151510.htm?ca=18&w=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #167609

    Nyt joutuu skooppikaupoille.

    Ei löydy vikaa lankusta ei kytkennöistä. OhjausFETti tuli vaihdettua toiseen, ei auta. Mullahan on myös Microsquirt hyllyssä, mutta oli sille jotain ihan muita suunnitelmia. Sitäpaitsi sehän olis vähän kuin luovuttais 😉

    #167610

    Hmmm. Johonkin se sähkö suuttimilta häviää, kun kerran stimulla toiminta näkyi..?

    Ei sillä etteikö oikeasti alkaisi kiinnostaa, houkuttaisi kaivaa “vika ulos” tuollaisesta… 🙄

    Skoopilla pääsisi kivasti katselemaan paikkaa minne sähkö jää, suuttimien testimoodi käyntiin ja mittaamaan signaalin reittiä…

    #167611

    Em. Skooppi meni sivu suun,seuraava kiikarissa.

    Mielenkiintoinen juttu sinänsä kun suutin testmodessa ei tapahdu mitään, se laskuri mittaa vissiin virtapiikkejä?

    D37:n maadoituspinneissä on myös ristiriita megamanuaalissa ja extra manuaalissa… Mulla on nyt sitten kaikki em. pinnit maissa.

    #167612

    Se ristiriita taitaa johtua siitä että MegaManuaali on kirjoitettu ennen V3.0 piirilevyversion olemassaoloa, ja versiossa V2.2 koko “ylärivi” on maissa, siis pinnit 1-19. V3.0 levyssä maadoitukselle on varattu pinnit 1,2 ja 7-19, väliin jäävät 3-6 on tyhjäkäyntimoottorille/spare -lähdöille…

    Tuohon eroavaisuuteen on menty, kun D37 liittimestä kävi pinnit hieman vähiin, lisääntyneiden ominaisuuksien ansiosta…

    Kortilla nuo kaikki maadoitusliittimet on kytketty toisiinsa, periaatteessa pitäisi riittää jopa yhdenkin kytkeminen, vaan äkkiä alkaa kulkea sen verran virtaa ettei yksi pinni jaksa kaikkea kuljettaa…

    #167613

    Ok, toi oli hyvä tieto.

    Löysin tollasen:
    http://www.diyautotune.com/tech_articles/megasquirt_injector_driver_troubleshooting.htm

    Ton mukaan homma kunnossa 🙄 Pitänee kokeilla sitten sieltä helpommasta päästä eli megan liittimeltä uusi ja paksumpi ohjauskaapeli ja sama +kaapelille. Onnistuin katkomaan ms2-prossakortilta pari pinniä, nää nakkisormet….

    #167614

    Hienoa pojat. Näitä juttuja on mielenkiintoista seurata, vaikkei juurikaan paljoa ymmärrä – ehkä nakkisormet tajusin.
    Jatkakaa samaan malliin. Kannustukseni asian etenemiselle.

    Hana Ana kirjoitti
    Löysin tollasen:

    http://www.diyautotune.com/tech_articles/megasquirt_injector_driver_troubleshooting.htm

    Eikös tämä ole jonkun sortin himmelin valmistusohje 😀

    Rauhallista Joulua ja Hyvää Uutta Vuotta vain kaikille 2CV:n ystäville.

    -Matti-

    #167615

    😆 huumorinkukka kaunein kukka!

    Joulujen lisäksi vielä Hyvää maailmanlopun päivää!

    #167616

    @HanaAna wrote:

    Onnistuin katkomaan ms2-prossakortilta pari pinniä, nää nakkisormet….

    Vaan eipä syytä huoleen, nekin voi ehjätä…


    Tälläsin IC-kannan, jonka pinnit juotin vielä kiinni. Ehjä ja toimiva tuli tuosta, eikä pieni lisäkorkeus pitäisi haitata…


    Ja sitten kun innostui juotosjutuista, niin tuli tuohon tehtyä pienet muutokset, tuplattua suutinlähtöjen määrä, ja lisättyä Flex-Fuel/kartanvaihto sekä Launch/Flat Shift -sisäänmenot…

    Ku olevinaan halavalla sai tuollasen käytetyn mistä oli pari pinniä poikki… 🙄

    #167617

    Pidän asenteestanne 😀 Pari juttua kävi mielessä kun onnettomuus kävi, prossalankun hinta näytti olevan 110$. Tilasin irtopinnejä digikey:stä. Diyautotunen faq:ista ilmeni etten ole ainut rähmäkäpälä ja sieltä siis vinkki noista irtopinneistä.

    #167618

    Joko löysit skoopin, tuolla olisi yksi:
    http://www.tori.fi/uusimaa/Oskilloskooppi_5200108.htm?ca=18&w=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #167619

    Eilen tuli skooppi postissa. Vielä ei ole kerinnyt tutkimuksia suorittamaan…

    #167620

    Nyt on vähän mittailtu, en tullut hullua hurskaammaks…
    Mitattu ohjaussignaalia:

    Laitoin virranrajoituspiirin takas, ei näy mitään eroa näin mitaten. Nostin bensanpaineet 4 bariin. Laitoin myös paksummat kaapelit. Ei vaan saa soppaa 😈 Koettelee, koettelee.

    Alkaa kallistua tää homma firmware-puolelle. En saa injector testmode:akaan toimimaan. Tai miten sen nyt ottaa…toi käppyrä kait näyttää oikeankaltaiselta!?

    Tein vielä paineistetulla suuttimella suoraohjaustestin ja soppaa tulee erittäin komeasti.

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 82)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.