• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 76 - 82 (kaikkiaan 82)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #167636

    Tuo poksautus suattaisi viitata liian aikaiseen syttyyn.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167637

    Mitenkäs kun kaasua antaa niin meneekö seos täysin laihalle..?

    Tuli tuossa joku aika sitten havaittua että koneen saa sammumaan jos on “unohtunut” turhan pieneksi VE-lukemat jopa pari solua siitä missä tyhjäkäyntialue muuten seikkailee. Ja sellaisella kun ajelee niin on aika vitsikkään mielenkiintoinen ajettava, tuntui kuin laittaisi syötönkatkaisua (over run fuel cut) turhan aikaisin päälle…

    Omassani käytöksestä tuli erittäin paljon mukavampi kun älysin laittaa kierrosluvusta riippuvan kiihdytysrikastuksen mukaan, ja tietysti “normaalit” kiihdytysrikastukset, mutta näitä ei kannattaisi ainakaan kovin runsaiksi laittaa ennenkuin kartat on edes lähellä oikeaa…

    Yllätyin kun tosiaan huomasin bensakartassa viereisten solujen arvojen vaikuttavan niinkin paljon toimintaan, vaan kyllähän tuokin kerrottiin Megamanuaalissa että Mega laskee suihkutettavan bensan määrän käyttäen ympärillä olevien solujenkin tietoja…

    Mutta hei, sehän kuitenkin jo käy jotenkin..? Mieleen kivasti palautuu toissakesäinen turboprojekti, vajaa viisi kilometriä testiajoa, kamat kyytiin ja kohti Kajjjaania… 8)

    #167638

    Menee laihalle just niinkuin Jasu kuvailit. Näkysköhän tosta kuvasta, kun yrittää varovasti antaa kaasua:

    PW kyllä seuraa, mutta mutta. Pitää tutkia tuota rpm-based kiihdytysrikastusta.
    Ja tossahan oli ennakka asetettu kiinteäksi.

    Se turboprojektin käyttöönotto on kyllä hatunnoston väärtti!!! Asenne kohdillaan 😈

    On tääkin hauskaa, mutta vaatii kärsivällisyyttä. Oppirahat on maksettava.

    #167639

    Anna lisää bensaa koneelle… 😆

    Miulla on bensakartassa aika raju hyppäys, alimman ja toisiksalimman rivin välillä VE-taulukossa. Alimmalla rivillä (eli kun kaasu on aivan kiinni) arvot on välillä 21-35 ja seuraavalla rivillä (kaasu hitusen avattuna) on pienten kierrosten alueella arvoja 43-59, ylemmillä kierroksilla taas maltillisempia 30 kahtapuolta.

    Aika reilusti saa antaa bensaa alakierroksilla kaasua vähän raottaessa, muuten tulee just noita kuvaamiasi käyntiongelmia (ainakin omassa tapauksessani).

    #167640

    Noin se varmaan on tehtävä! Ei pitäs ajatella asiaa liian monimutkaisesti…

    #167641

    Laitetaas vähän päivitystä:eli homma korjaantui hiiren klikkauksella!? Defaulttina oli turhan tukevat kierrosluku-tiedon filtteröinnit päällä, eli kun kiekkoja n.1200rpm tuli jotain pientä häiriötä ja kiekkatieto ei ollutkaan enää kuranttia. Tätä en nähnyt edes oskilloskoopilla, enkä dataloggerilla vaan kokeilemalla. Tietotekniikkaa…

    Kone alkaa olla valmis keulille heitettäväksi.

    Tässä säätöhommia opetellassa on saanut huomata, miten paljon koneen lämpö vaikuttaa seoksiin. Eli kuumana seokset ovatkin sitten rikkaalla, vaikka kylmänä ollaan laihalla vaikka antais kuinka “warmup richment:iä”. Mielenkiintoista puuhaa kertakaikkiaan. Kaasarin säätäminen on kyllä helpompaa 😉

    #167642

    @HanaAna wrote:

    Kaasarin säätäminen on kyllä helpompaa 😉

    On ja ei. Kyllä siihen kaasarin availuunkin kyllästyy ja ihan oikeita seoksia haettaessa putkessa saa olla lambda ihan niinkuin tällaisessa ruiskuprojektissakin. Omien kokemusten mukaan nykybensalla kutosen saa käymään kaasarilla joko taloudellisesti ja laiskasti, tai syöpösti ja ripeästi. Poikkeuksiakin on, mutta pääsääntöisesti paljon ajettuja koneita on vaikea saada ripeiksi seoksia hakemalla. Ruiskulla se taasen onnistuu, kun yksilöitä kaikki ovat ja säätöparametreja on enemmän.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 7 viestiä, 76 - 82 (kaikkiaan 82)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.