Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 652-kysymys

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127186

    Tiedän, että täällä on pilvin pimein keskustelua 652cc:n koneesta, mutta kysyisin silti >

    a) 652:sen putket ja kannet kutoseen, mitä pitää huomioida?
    b) 652:sen koneen asennus kutosen koneen tilalle, huomioitavaa/hankittavaa?

    Nyt olisi tarjolla nuo kummatkin vaihtoehdot. 😀

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163697

    a) lohkoon tarvittavat muutokset, jotta saa pytyn “sopimaan” lohkon kaveriksi. On varsin erilainen sovitus, mutta sovitettavissa

    b) kytkinkoppaan tarvittavat muutokset jotta saa anturit kiinnitettyä. Tietenkin pitää huomioida että moottorin mukana tulee sytkäboksi antureineen

    Ja mieluusti pitempivälityksinen vaihteisto, muuten jää huomattavan paljon hyödyntämätöntä kivaa tuosta koneesta, alavääntöä on mutta yläkierroksilla ei mene kuten kutonen…

    #163698

    a) Minkälaisesta muutoksesta on kyse? Nyt on kutosen koneet palasina pöydällä eli olisi oiva hetki tehdä/teettää muutokset?

    b) Onnistuuko ilman kyseisiä sytytysosia? Wanhusdyanen laatikkoon – onko sopivat välitykset?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163699

    a) tuollaisen löysin tekniikka -osion kolmannelta sivulta, Visaa käsittelevästä ketjusta..:
    @Isoo-Jukka wrote:

    Saksalainen kaverini lähetti kuvia visa-2cv6-yhdistelmästään. Kriittinen paikka on tuo tiivistyspinta lohkon ja sylinterin välissä johon on rakennettu lisäpalikka brillien kohdalle. Tuo pinta on Visassa tasoon koneistettu ja siinä on koneen mallista riippuen kahta erilaista tiivisteratkaisua. En tiedä joutuuko sylinterin reikää myös lohkossa avartamaan. Muuten mitat pääsääntöisesti ovat yhteensopivia.

    Ei varmaankaan mahoton tehtävä koneistamolle tai jopa taitavan kiltalaisen itse tehdä.


    Minulta voi pyytää lisää kuvia ja voin kysyä lisätietoa, jos joku seikka askarruttaa. Itse en ole tätä projektia toteuttanut.

    Visan Weber-kaasari ei jostain syystä toiminut taloudellisesti tässä kombinaatiossa, joten käytössä on nyt tavallinen kutosen kaasari hieman suuremmalla pääsuuttimella. Koneessa on kuulemma nyt jokin öljyvuoto.

    Mäntäpyyttysarjoja on saatavilla:
    http://piecesdetachees2cv.free.fr/652visalna.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Kannet pitää hommata jostain myös.

    b) Visaan pitää sit järjestää jotenkin esim. kärkien käyttömahdollisuus, siinä kun ei alkujaan ole nokan päässä mitään, vaan lohkon “oletettu” läpivientipaikkakin on suljettu laipalla…

    WanhusDyanen laatikko olisi varmasti aika kiva tuossa…

    Sellainen vielä että ainaski Matso:lla on kokemusta tuosta sovituksesta käytännössä, kannattaa kysäistä häneltäkin asiasta..!

    #163700

    Kätkisyttyboksia ja 123:sta varten löytyy valmiita asennussarjoja. Burton taitaa myydä ja 123 ignitionin sivuilta voi löytyä linkki valmistajaan. Mulla on mittapiirrokset sellaisesta, jos haluaa naapuriä pyytää koneistamaan vermeet. Emailaan halukkaille fin2cv-ät-2cv.fi.

    #163701

    Poraa 74 mm sylinterit 77 milliseksi ja sitten vaan isompaa mäntää. Ja kakskurkku-kaasariin vähän isommat suuttimet.

    #163702

    Mulla on Jasun kuvia vastaava sovitus pytyille ja visan solex-kaasari,mutta suuttimia pitää vaihtaa suureempiin.Hollannista saa 123 sytkälle adapterin.Helppo asentaa mutta monimutkainen tehdä ja muistaakseni belgiasta löytyy laite johon saa kärjet tai käjettömän.T.Matso 🙂

    #163703

    Mikkelistä löytyy tietotaito Citix / Pasu, kärkikotelo jo vuosia..Livestuore, Matti ,löytyy 2cv6 / Visa..

    #163704

    Niille sytkäatureillekin on olemassa sellanen rautahäkkyrä että ei tarvii kun pultata koppaan kiinni.T.Matso 🙂

    #163705

    Ja kuopiosta löytyisi kytkinkoppa, jossa on visan antureille paikat valmiina.

    veikko ät neuro.hut.fi

    #163706

    Löysin tuon edellä mainitun Erkin tekemän artikkelin tuolta killan arkistosta. Tutustun ja ehkä sitten päätän jatkuuko projekti. 😀

    Edit artikkelin lukemisen jälkeen: Saapi olla meikäläisen kohdalla levossa yhä edelleen tuo 652-kone -> 652-pyttysysteemi kutoseen kiinnostaa vielä… 😐

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #163707

    @2cvjimmi wrote:

    652-pyttysysteemi kutoseen kiinnostaa vielä… 😐

    Minulla on tuolla tallin perällä tällainen odottamassa kammen vaihtoa. Romppeet on jo varattu, mutta inspiraatio on ollut hakusessa… :mrgreen:

    Kiva kone se oli, kunnes tyhmyyttäni kierrätin liikaa ja kammen alapää otti ja hajos… Toisaalta koneessa on nyt vähän turhan tiukka nokka-akseli (joku 300+ asteinen), joka houkutteli kierrättämään. Sekin menee vaihtoon (276 tms. tilalle), jahka hommaan ryhdyn.

    #163708

    Teron koneeseen käy ihan tavallinen kutosen kampi. Nokka oli tosiaankin SPA-kisaromppeita.
    Eikös vaan ollutkin kiva kone 😆 Ja mitäs minä sanoin kierrättämisestä 😉

    #163709

    @kojootti wrote:

    Teron koneeseen käy ihan tavallinen kutosen kampi. Nokka oli tosiaankin SPA-kisaromppeita.
    Eikös vaan ollutkin kiva kone 😆 Ja mitäs minä sanoin kierrättämisestä 😉

    Hauskaa oli, kunnes se lopahti, vai pitäisikö sanoa kolahti. Eikä kukaan varoituksen sanaa usko, ennenkuin itse kokeilee 🙄

    Sen SPA-nenukepin voisi istuttaa johonkin normikutosen koneeseen. Siitä voisi myös tulla hauskaa :D.

    Tarkoitukseen varattu kampi majailee toisessa sylinterittömässä koneessa ja tarkoitukseen koneistettu nenukeppi pöydän kulmalla. Pitäisi vain saada aikaa ja inspiraatiota purkaa-purkaa-kasaa -operaatioon.

    #163710

    @2cvjimmi wrote:

    Löysin tuon edellä mainitun Erkin tekemän artikkelin tuolta killan arkistosta. Tutustun ja ehkä sitten päätän jatkuuko projekti. 😀

    Edit artikkelin lukemisen jälkeen: Saapi olla meikäläisen kohdalla levossa yhä edelleen tuo 652-kone -> 652-pyttysysteemi kutoseen kiinnostaa vielä… 😐

    Aijai – ajatukset muuttuu, kun kone ilmestyy työpöydälle > Nopeasti tehty tutkimus osoitti, että kone pyörii… Osapuutteita on ja paljon > vipperä, syttyboksi, kytkinkotelo, kytkimen painelaakeri, vauhtipyörä, kaasutin, jne… löytöpaikka tutkimatta, voi olla että osa noista puutteista löytyy… Kevättalven (vaan mikä vuosi) projekteja on tämä.

    Kutoskoneeseen:

    652-kone: V06-630 (Visa 9/78-7/82)

    Tämä 652:sen perään: (Ami 6 1963-68 = Dyane 6 1968)

    Ja tuohon laatikkoon tämäntapainen

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 19)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.